De onthullende Productie-geheimen thread!

Uiteraard dient hier een onderscheid gemaakt te worden tussen:

1) De staande wip enerzijds:

E_0000915605.jpg


2) De liggende wip anderzijds:

PICT0017.JPG


Cheers,
Exo. :mega:
 
uit nieuwsgierigheid: welke noisefloor hebben jullie voor de output van de analoge tafel?
netfilter lijkt me interessant
afscherming kabels? hoe?
 
alle faders op unity ALT uit 97dB, ALT aan 93dB beide met een wavelab op de input die niet speelt
ik heb alle kabel vervangen door Vandamme custom cable, alle db25 snakes en bantams op maat gemaakt voor de x-desk en x-panda, verder FURMAN IEC filterdozen
 
ik dacht trouwens dat het een fabeltje was dat audio en stroomkabels parallel aan elkaar lagen; ik dacht dat ze eigenlijk beter in een rechte hoek elkaar kruisen - indien dit nodig is.

kan iemand dit bevestigen
 
kruisen is i.d.d. beter dan lange stukken langs elkaar, maar is niet altijd mogelijk
 
dan valt dat bij mij ook nog mee;
xdesk met alles op unity gain en alle outboard op neutrale stand kom ik in cubase in uit op een -111db piek op 100 hz, dan een tweede piekje van -117db op 200hz en dan is de noisefloor over heel het spectrum lager dan -125db.
Enkel indien ik mijn preamps in de keten breng, en normale settigns gebruik zit ik op -99db. (maar het is logisch dat preamps noise toevoegen)

Enige waar ik momenteel niet vanaf raak is een vervelende brom op de speakers, zacht maar toch hoorbaar - zeker omdat de rest van de studio zo goed geisoleerd is. Misschien dat die netfilter helpt?
 
soms doe ik trouwens ook een zachte kunststof buis rond kabels om ze af te schermen, maar weet niet of dit daadwerkelijk helpt?
 
dan valt dat bij mij ook nog mee;
xdesk met alles op unity gain en alle outboard op neutrale stand kom ik in cubase in uit op een -111db piek op 100 hz, dan een tweede piekje van -117db op 200hz en dan is de noisefloor over heel het spectrum lager dan -125db.
Enkel indien ik mijn preamps in de keten breng, en normale settigns gebruik zit ik op -99db. (maar het is logisch dat preamps noise toevoegen)

Enige waar ik momenteel niet vanaf raak is een vervelende brom op de speakers, zacht maar toch hoorbaar - zeker omdat de rest van de studio zo goed geisoleerd is. Misschien dat die netfilter helpt?
Staat je master insert dan zeker uit?
Bij mij hangen er ook nog 3 andere mixers aan de x-desk (x-panda, lm-8st en SPL mixdream en op 51 inputs synths. Weet niet 100% of je juist meet
Specs zijn namelijk

Frequency Response10Hz ā€“40kHz Ā±0.2dBTHD+N<0.05% (20Hz ā€“20kHz)Noise<ā€“83dBu (20Hz ā€“20kHz)Headroom>+24dBu (into 10kĪ©)Channel Line/Alt In to Mix Buss (single fader):Frequency Response10Hz ā€“40kHz Ā±0.3dBTHD+N<0.05% (20Hz ā€“20kHz)Noise<ā€“77dBu (20Hz ā€“20kHz)Headroom>+24dBu (into 10kĪ©)

Zit wel iets rek in, maar gƩƩn 30dB ;) -125dB lijkt me eerder de ruisvloer van een converter?
 
tja dat is wat ik binnenkrijg in cubase als output van mijn xdesk.
alle faders en kanalen op unity gain; alle outboard en synths aangesloten. Master insert in of uit maakt niet zoveel uit; dat is de foote p3s en die heeft een heel lage noisefloor.
 
hangt er natuurlijk vanaf welke 'slope' je gebruikt in je analyser
bij mij stond voxengo span op slope 0, standaard staat die op 4,5.

op mijn converters kom ik inderdaad ook binnen tegen -96db noisefloor; enige dat noemenswaardige ruis veroorzaakt zijn preamps (wa tonebeast en andere);
master insert xdesk aan of uit verandert quasi niets bij mij
 
Dan meet je waarschijnlijk toch een interne software bus als je die 126 ziet, of je dac zonder signaal.
 
neen echt niet Raphie dat is mijn xdesk out met alles op aansloten die via mijn convertor cubase binnenkomt - het verschil zit hem in de slope die ik heb ingesteld op de voxengo span analyser, vandaar dat ik eerst op andere waarden uitkwam
indien ik de slope verzet naar 4.5 (standaard), klok ik ook af tegen de 96db; ervoor stond de slope op 0.
Dus besluit, ja ik zit ook op 96db;

weet niet of die filterdozen veel kunnen verbeteren - misschien wel voor mijn speakers?

ik vermoed dat het beetje ruis dat ik nu heb op de xdesk out eigen is aan de specifieke apparaten, kabels zijn ook op maat gemaakt van een degelijk merk
 
dan zal er niet meer dan een dB of 2 rek inzitten maximaal, probeer eens uit te vindem waneer dat piekje wegvalt? door alles stuk voor stuk uit te zetten?
 
soms doe ik trouwens ook een zachte kunststof buis rond kabels om ze af te schermen, maar weet niet of dit daadwerkelijk helpt?

Volgens mij helpt dat helemaal niks qua ruis.

Dit draadje haalt trouwens wel een voordeel aan van mijn Roland VS 2480 waar ik nog niet stil bij had gestaan: die neemt intern ieder kanaal rechtstreeks naar zijn eigen track op, dus ruis van andere kanalen is geen probleem als je 1 synth aan het opnemen bent. Dat scheelt weer een boel mute en unmute.

Dat gezegd zijnde is mijn setup qua noise niet echt top, daar ga ik aandacht aan besteden wanneer ik na de verbouwing alles een beetje definitief inricht.
 
nu we het toch over ruis en brom hebben
lange tijd was mijn studio bromvrij, maar nu komt er weer een licht brom uit de speakers. wat kan dit allemaal veroorzaken? ik weet dat het met het stroomnetwerk en dergelijke te maken heeft, maar vind het raar dat met een identieke setup en bekabeling ik het jaren niet had en nu wel.

brom zit niet op audioingangen, (komt niet binnen op cubase) maar zit op de output naar een speakerpaar...ideas?
 
Back
Top