Koptelefoons

De Beyers zijn allemaal top voor het geld, dus qua merk zit je al goed. De 990 heeft minder overdreven bas dan de 770 of ('hi-fi') 880 en dat is m.i. zeker een goede zaak als je neigt op koptelefoon te mixen. De keuze voor (half) open of gesloten is daarnaast natuurlijk ook een praktische. Met een budget van 250 euro zou ik overwegen zowel de 770 als 990 te kopen, omdat ze zo verschillende referenties bieden. En over referenties gesproken: Sonarworks Reference is een aanrader voor erbij.

Ik ben (ook) een bass head (:luv: Burial) maar luister toch bij voorkeur op mijn 990.
Hey snitch,


First of all :luv::halleluja for burial.
Ik las hieronder over de koptelefoon van AIAIAI en vind deze wel interessant. heb jij hier ervaring mee?

Grt!!
 
Geen ervaring met AIAIAI en als ik wat reviews lees zijn ze geschikter voor dj'en / luisteren dan mixen.
Maar Sonarworks heeft er in ieder geval een profile voor ; - )
 
Heb de AiAiAi getest, deze is zeker niet neutraal qua geluidskleeur. latency was goed, maar heb hem toch doorverkocht.
 
Als je de koptelefoon veel gebruikt zou ik toch ook kijken om budget eventueel wat te verhogen. Audeze lcd1 vind ik ook echt een aanrader. Groot verschil met dt990.
 
Ik heb een Audix a150 en ben hier heel tevreden over, minder bekend wel.
De prijs is ook iets hoger dan 250, momenteel 271 bij Thomann.
 
Ik kan je enkel mijn eigen ervaringen doorgeven maar dat is dus puur persoonlijk. Ik beschik over zowel een Beyerdynamic DT770 en DT990. Beiden klinken ze heel goed en zijn ze aan mekaar gewaagd. De DT990 klinkt iets transparanter, de 770 wat meer "gedrongen". Maar een heel groot verschil tussen de twee is dat ik na 4u met de 770 op m'n hoofd, ik echt een vermoeid gehoor heb. Met de 990 kan ik makkelijk acht uur doorgaan zonder problemen. Ik vermoed dat dit vooral met het gesloten vs half open concept te maken heeft.

Er zijn ook andere merken die zeker het overwegen waard zijn ondanks dat de Beyers heel veel waar voor hun geld bieden en je er niet echt een miskoop aan doet.

Dit voor mijn twee cts

:doei:
 
Heb zelf de DT-770, maar neig er naar om naar de DT-990 te kijken. Ik merk dat de 770 in een oor toch een so
[...] Maar een heel groot verschil tussen de twee is dat ik na 4u met de 770 op m'n hoofd, ik echt een vermoeid gehoor heb. Met de 990 kan ik makkelijk acht uur doorgaan zonder problemen. Ik vermoed dat dit vooral met het gesloten vs half open concept te maken heeft.

Er zijn ook andere merken die zeker het overwegen waard zijn ondanks dat de Beyers heel veel waar voor hun geld bieden en je er niet echt een miskoop aan doet.

Dit voor mijn twee cts

:doei:
Ik heb nu een paar jaar een DT-770, maar ik merk ook dat deze een soort van druk op m'n oren geeft, ga toch ook eens naar een 990 kijken. Zal idd mogelijk met het open/gesloten systeem te maken hebben.
 
Je weet dat er over hoofdtelefoons al een kilometers lange draad is hier, he? :)
 
Ik dacht dat men liever een draadloze (discussie) over koptelefoons wilde. (reactie op Klinkske).

De latency op een kilometers lange draad zal wel hoger zijn dan een draadloze hoofdtelefoon.

(Waar is mn jas?)
 
Sony MDR-7506 is inderdaad een fijn ding, lekker licht. Prima in de studio en vast ook om een mix mee op te zetten. Ik heb ook de 7509, die heeft toch wat meer detail (en is niet meer te krijgen). Deze verving de Beyer DT-990 die na 25 jaar toch wel dood was gegaan. Deze zou ik eerder voor afwerking gebruiken (stereo beeld, top hoog)
 
Ik heb de beyer 990 en ik vind het qua geluidskwaliteit een goede headphone, zeker voor 't geld en open dus weinig geluidsdruk en da's minder vermoeiend maar voor mij is het krulsnoer wat minder qua draagcomfort dus als je iets draadloos met een goede kwaliteit kan vinden kan ik je dat zeker aanraden.
Hiervoor gebruikte ik Sennheiser naar tevredenheid dus bijv de HD599 die ook open back is kan een goed alternatief zijn in dezelfde prijsrange, ook vanwege een prettiger snoer wat je bij breuk makkelijk vervangt.
 
Laatst gewijzigd:
De beste koptelefoon is eigenlijk moeilijk, want iedereen heeft een andere voorkeur qua klank en bestaat reed l1ng een topic over met elk een aparte mening, maar je ziet wel dikwijls zelfde merken, types passeren. De meest neutrale daarentegen is betere discussie.
 
Laatst gewijzigd:
Hey Klinkske,

Klinken deze even goed als de Beyerdynamic koptelefoons?
Ik vind het zeker een interessant gegeven om draadloos te kunnen rondlopen in mijn studio.
ik heb geen beyer dus kan niet vergelijken. Ik kan enkel zeggen dat ik veel beter een idee heb wat ik doe als ik m gebruik, tov rondlopen met monitors aan.
Ik heb nog een paar sennheisers (de 595 en 25 denk ik) met elk zijn 'doel'
 
770 pr0 is goed’ maar wel met wat veel laag In, zeer geschikt om om studioopnames te doen. Voor mixing/mastering de 990 ddie is eerlijker qua klank
 
Je leest alsmaar over de Beyer DT's, Sony's, AKG's (en soortgelijken) en haast nooit over de Sennheiser HD650. Dat komt omdat de eerstgenoemde betaalbaar zijn, en de HD650 steen, maar dan ook steengoed. Lees gewoon de reviews.
Maar dan moet je ook bereid zijn om +/- 400€ neer te tellen ipv 250€.

HD650 is trouwens ook terug te vinden in veel mastering studios.
Als je op headphones wil mixen (best steeds ook icm met goede monitors) doe dan liefst meteen een investering.

Dat voorkomt dat je op termijn 3 verschillende headphones koopt, nooit tevreden bent en toch evenveel hebt uitgegeven als iets van niveau. Ik heb mijn 650 sinds hij op de markt kwam. En wat voor headphones ik ook op mijn hoofd zet, ik moet telkens eens glimlachen. Behalve bij de HD800, maar die is helaas zeer duur.

Maar uiteindelijk moet je kopen wat jij wil.
 
Als iemand vraagt om een goede koptelefoon van max 250eu is het ook niet erg zinvol je eigen lieverdje van 400eu door te duwen. Dan kun je ook een Focal van 1500eu adviseren. Of misschien nog wel wat veel gekkers. Klinkt misschien nog beter dan die HD650. Ik zal voortaan in iedere 'beste synth onder 500eu' draad ook de Moog One aanraden. Of een Juno 60 want die klinkt toch wat warmer dan een Deepmind.
 
Hey Kenneth,

Liever closed...
Als je weinig met mics werkt (en dus geen last hebt van koptelefoon bleef in je mic) zou ik een open koptelefoon adviseren. Dat geeft een meer open geluid en is minder belastend voor je oren waardoor je er langer comfortabel op Jan werken. De HD600 heb ik en vind ik fijn. Closed gebruik ik alleen bij mic opnames de AT M40x.
 
Als je weinig met mics werkt (en dus geen last hebt van koptelefoon bleef in je mic) zou ik een open koptelefoon adviseren. Dat geeft een meer open geluid en is minder belastend voor je oren waardoor je er langer comfortabel op Jan werken. De HD600 heb ik en vind ik fijn. Closed gebruik ik alleen bij mic opnames de AT M40x.
Bleed ipv bleef, dat geluid uit je koptelefoon in je mic terecht komt. En kan ipv Jan.
 
Back
Top