GSM uit tijdens optreden/opname

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Misschien niet aan gedacht, maar die krengen storen als de ziekte.
En mocht je die GSM naast je hebben liggen tijdens opnames of gewoon bij je hebben tijdens een optreden. NIET DOEN!!!

Zit hier bij wat opnames te luisteren en hoor zo'n ding er doorheen jengelen. Zonde toch!
 
Staat ook leuk als je op het podium je schoonmoeder probeert duidelijk te maken dat je nu toch echt ff geen tijd hebt.
 
Ik heb het een keer meegemaakt dat er een afging, en dat was zeer vervelend!

Het zat zo:
Ik heb 12 jaar pianoles gehad, en ze organiseerden in het muziekcentrum waar ik les had de laatste jaar af en toe een soort van 'jong en oud op het podium'-avond. Daarbij werd de vleugel op het podium van het theater gezet, en gingen diverse pianoleerlingen (jong en oud, beginners en gevorderden, dus alles door elkaar) daar omheen zitten, iedereen dus op het podium. Er was verder geen publiek in de zaal, maar wel familie/vriendenaanhang die ook op het podium konden zitten. Doel van zo'n avond was om iedereen eens kennis te laten maken met het idee van het spelen van een vleugel in een grote zaal.
Allemaal leuk en aardig, en ik had een vrij moeilijk jazz nummer uitgkozen. Ben ik lekker aan het spelen, had ik een goeie improvisatie te pakken .... TUUTLETUUT BIEP BIEP TUUT... zat daar een klein meisje met de mobiel van pa te spelen.... GRRRRR!!!! Ik bijna helemaal uit m'n concentratie, en gelukkig dat ik kan improviseren, want ik heb een groot deel van het nummer anders gespeeld dan de bedoeling was.... dus het is maar weinig mensen opgevallen dat ik m'n concentratie kwijt was... maar het is zó ongelofelijk irritant...
 
Ook als je hem op trillen zet dan kan hij nog storen op de PA hoor. Dus gewoon helemaal uit is het devies.

Enne, optreden is het mooiste wat er is. Dan heb je toch niets beters te doen? ;)
 
pak-dera pak-dera pak-dera paaaak
 
Als ik in mijn studio bezig ben dan ligt mijn gsm meestal naast mijn mengtafel maar zo gauw ik op de record toets ga drukken ligt mijn GSM op de gang,ver weg bij mijn studio in ieder geval.
Tijdens het draaien heb ik meestal wel mijn GSM aan maar ik zelf heb nog nooit gehad dat ie door het signaal te horen is geweest maar kan me er iets bij voorstellen..

Eigenlijk is een GSM een raar ding, vroeger wisten we niet beter en nu voel je je naakt als je je GSM niet bij je hebt en breekt het zweet je uit als je accu bijna leeg is.
 
ik had mijn mobiel gewoon aan gister
geen probleem

moet toch klokje kijken he :)
 
daar heb je een horloge voor matt 8o) Ik haat telefoons bij optredens>:|
 
Laat ik nou eens geen mobiel hebben :)
 
Kwas gistermiddag in Atlantis in alkmaar.. daar was een jamsessie.. tijdens een bepaald nummer toen er net een bas solo was ging de mobiel van de zangeres.. ik geloof dat we toen naast de bas solo nog twee niet geplande solos hebben gehad tot de zangeres weer terug was.

Was wel humor toen Ton Dijkman (drummer) vervolgens zn mobieltje pakte en deed of ie ook ging bellen.. :)
 
Tip: Als je hem heen en weer beweegt zou je een soort real-time theremin-achtig storings-effect op je sound kunnen maken misschien?
 
Origineel geplaatst door da goose
met dat stoorgeluid valt anders leuk geld te verdienen hoor ;-)

Was da niet de heer M. Picotto? (communication)

PS. 'Somebody answer the phone":D
 
ook, maar ook zeker onze goose zelf! dat nummer van mauro is irritant, nummertje van goose is LEKKERRRRRRRR :D

Ik heb trouwens ook geen mobiel! lang leve rust...
 
Mobiele telefoons! Bestaan die dingen nog?

Er zijn toch van die vibrerende dingen, neem die dan mee als je zonodig bereikbaar moet zijn..
 
Ik heb er dan meestal wel eentje bij me, maar vergeet em altijd aan te zetten. Als iemand je wat belangerijks heb te melden, dan belt ie later nog wel een keer.
Sommige mensen gaan zitten in de trein, pakkern gelijk de mobiel en gaan de hele rit bellen. Afschieten die lui.
 
Zo ja. Maar andersom kan het ook hoor! Als ik met de draadloze telefoon thuis door de studio loop dan verstaat degene waarmee ik bel me niet meer door alle storing van de apparatuur... Tja... EMI...
 
Back
Top