Hoe klinkt je synth zonder effecten?

Origineel geplaatst door bazziman


Mr. Oizo / Flat Eric nooit gehoord?

Precies, en nog volledig in mono opgenomen ook 8)
Daar heb ik toendertijd nog half Amsterdam voor moeten aflopen omdat die cd maar nergens te krijgen was.
Een paar maanden terug lag hij voor 1 euro in de uitverkoop bij Mediamarkt, dat deet wel even auw :frons:

De Nords staan idd erg goed zonder effecten. De Waldorf Pulse overigens ook.
 
Mjoah het hangt er maar van af wat voor een geluid he.

Basjes klinken meestal prima zonder effect, maar strings weer niet. Of je moet rompler achtige dingen gebruiken.

Ik hou er zelf niet zo van om echt veel effect te gebruiken, het is juist de truc om iets te laten klinken alsof het zonder effect is maar dat het toch beter klinkt als droog.
 
Ik heb echt geen bezwaar tegen effecten. Waarom zou je niet alle mogelijke opties gebruiken die in je macht liggen om je mix te verbeteren?
geluid beter van een reverb of chorus; gebruiken dan toch? maar met mate idd.
de CS05 bijv. vind ik zonder effecten erg mooi klinken maar zodra de lexi-galm erover gaat is-ie vele malen mooier.
idd ATC-1 is vet zonder effecten, de mono/poly, JP4, P600 enz... ook. Maar een beetje effect kan geen kwaad
 
Eigenlijk maak ik de opzet van een track droog. Ik ben sinds een paar maanden met SX bezig en werk sindsdien veel met audio. Track opnemen en daarna met VST's aan de slag, als dat nodig is... klinkt en werkt vele malen beter, gekker, maffer, sneller dan een externe fx module imho...
 
Nee....bullshit dus....het gaat toch om het uiteindelijke geluid wat je eruit krijgt..... [/B][/QUOTE]

volkomen mee eens.
De kunst is dat je moet leren omgaan met je apparatuur.
... en weten wat de grenzen zijn.
Mijn eerste module was een Proteus 1 (zonder effecten) heb daar 3 jaren mee geëxperimenteerd... wat je daar al niet uit krijgt !!!
 
als mijn synths zonder effecten ;)

M'n psr 70 heeft niet echt effecten. Ik wil nog wel eens de pop synth (met sustain) en de brass 1 met elkaar layeren (brass 1 met SS en sustain 1). dan krijg je wel iets wat lijkt op een quadra maar dat zijn niet echt effecten.

Mijn JX1 echter heeft wel een hele range aan effecten. ZOnder klinkt het wel maar met klinkt het net iets beter (de chorus en reverb effecten die die al heeft.) Bij sommige geluiden voeg ik nog een kleine delay toe om ze wat meer te moeten laten lijken op het geluid dat ik wil hebben. Maar goed. ZOnder klinkt ie wel maar met beter!
 
Als God had gewild dat ik m'n synths zonder effecten gebruikte had Hij ze wel zonder effecten geschapen...

Anders hadden de mensheid ze zelf wel gemaakt (en daar dankbaar voor zijn geweest).

Effecten worden ook gebruikt om alles wat voller te laten klinken. Ikzelf heb dus een Cs1X, wat op zich een kaal synthje is, maar gooi je er een ingebouwd effect overheen en dan nog wat chorus&delay, beetje compressie en dan klinkt het toch behoorlijk goed.

Maar toch blijft gelden: het gaat niet om wat je hebt, maar wat je er mee doet.
 
ik gebruik wel effecten zij het voornamelijk reverb.
een cs80 klinkt zonder reverb ECHT slechts, klein beetje reverb en voila deus ex machina.
 
wel of geen effect
melk of suiker in je koffie

whatever rings your bell...

maakt me allemaal geen klap uit, als het eindresultaat maar werkt...
 
Origineel geplaatst door Prophet



Dat was wel door de video dat het een hit werd he makker! hitfactor:
90% video 10% muziek! zeker van.

Tja over de hitfactoren heb ik het niet, wel over dat superrrrrvette (korg ms20?) bas geluid. Je kan toch niet zeggen dat je dat geen geweldig geluidje vindt?
 
Effecten zijn niet erg...Maar als je dan je mooie patch toevoegt aan een performance en dan opeens merkt dat je maar 1 type effect globaal kan gebruiken! Kijk dan heb je dus niks aan al die ingebouwde effecten
 
Dat hier nog topics zijn van 2002.Toen God nog klein was.
Wat is eigenlijk de allereerste topic hier op synthforum?
 
ik koop een synth als ik m goed vind klinken zonder fx. Ik heb jaren zelfs geen fx gebruikt op mijn shit :)
De OB6 klinkt beter zonder eigen fx dan mét, maar hij mocht toch vertrekken.
De korg 700S klinkt heerlijk ook als de chorus uit staat... Ja ik val in herhaling, maar t moet niet altijd over de drumlogue gaan :kroon:
 
Back
Top