Oscillator samples van klassieke synths

pip

Ouwe rot
Lid sinds
17 januari 2008
Berichten
1.232
Locatie
Delft
ik heb sinds kort mijn Cobalt 8X verruild voor een Sledge 2.0 - vooral omdat ik op de Cobalt nog steeds veels te veel in menu’tjes zat te bladeren.

Nu wil ik wat samples in het samplegeheugen stoppen, zodat ik die kan gebruiken als 1 van de oscillators. Ik kan de nodige samples vinden voor de Sledge en natuurlijk nog veeeel meer daarbuiten. Maar het lukt me niet om goede gesample’de oscillators te vinden van wat klassieke ‘70s synths. Zoek ik niet goed misschien, want ik krijg alleen maar samples van kant en klare patches. Of ik zie wavetables of rare sync geluiden. maar ik hoopte ook een gesample Minimoog te kunnen vinden bijvoorbeeld.

Heeft iemand tips?
 
Ik kan wel even kijken morgen in mn mapjes. .welk formaat wavetabels pakt ie?
 
Ik kan wel even kijken morgen in mn mapjes. .welk formaat wavetabels pakt ie?
Thanks 😊

Hij speelt volgens mij alleen 16bit 44kHz WAV files
 
Ik denk dat je single cycle waveforms moet intikken in je zoekbalk
Ook die heb ik gezocht. Zijn er zeer veel van, maar ik zoek gewoon de waveforms van wat klassieke synths - eigenlijk liever een stukje langer dan een single cycle ook - en ik vind het niet.

Zag laatst een video van Marc Doty die wat langere samples van wat vintage synths laadt in zijn Microfreak en zoiets zoek ik ook.
 
nee, effe stappie terug.. naast bit en kHz is het ook fijn het aantal waves te weten. 1024, 2048
Veel info over te vinden waarschijnlijk in de handleiding.




 
Laatst gewijzigd:
zoek geen wavetables :) maar gewoon wat WAV files met wat korte samples van oscillatoren die ik kan loopen
 
haha ja ik lees het nu goed, mijn excuus. Ik zag wavetables en sloeg op tilt. Maar de Sledge pakt toch wavetables ook?
 
Die zitten ingebakken. Maar ben geen echte liefhebber van de gemiddelde wavetable sound - altijd de associatie met tandartsboren.
 
Ik denk dat hij één of twee periodes van een wave bedoelt.
Als voorbeeld een 440hz wave twee periodes lang.

Wave 440hz 2periodes.JPG
 
Bedoelde eigenlijk gewoon dit principe uit deze video:

Het is alleen zo verrekte moeilijk zulke samples te vinden. Ik denk dat ik dan toch maar zelf ga samplen, bijvoorbeeld de Syntronik VST, die samples van vele classic synths bevat.
 
Ook zonder samples een uitstekende synth overigens.
Maar wilde experimenteren met die samples, veel synths hebben die optie niet, maar ik vind het leuk om meerdere alternatieven te hebben voor de standaard analoge waveforms. Ook iets minder perfecte alternatieven.
 
Heb je Sound Mapper en SPECTRE? Ben nu even aan het kijken welk formaat het meest geschikt is voor OSC1

Ok lekker vaag. Stereo wav's accepted maar worden naar mono omgezet. Verder geen bit of kHz info ..

Screenshot 2024-04-26 at 09.58.48.png


Ze hebben het over program's waar dan weer je samples in moeten. Let op root note.

Screenshot 2024-04-26 at 09.54.41.png


Sound Mapper allows to manage and re-organize the internal sounds of the Studiologic Sledge Synthesizer:
- Load a sounds library (.syx) from your computer;
- Copy or move any sound from/to any other positions and create a new Library;
- Save a new Library (.syx) to your computer;
- Send or receive one, more or all sounds to/from Sledge via USB MIDI connection.

Requirements
- Windows 7, Windows 10
- macOS 10.11, macOS 10.12, macOS 10.13, macOS 10.14, macOS 10.15, macOS 11
- Latest version of Java runtime (https://www.java.com/download/)
 

Attachments

  • Spectre_Manual_EN.pdf
    482,4 KB · Bekeken: 5
  • Moog wav's.zip
    6,2 MB · Bekeken: 6
Laatst gewijzigd:
Heb je Sound Mapper en SPECTRE? Ben nu even aan het kijken welk formaat het meest geschikt is voor OSC1

Ok lekker vaag. Stereo wav's accepted maar worden naar mono omgezet. Verder geen bit of kHz info ..


Ze hebben het over program's waar dan weer je samples in moeten. Let op root note.


Sound Mapper allows to manage and re-organize the internal sounds of the Studiologic Sledge Synthesizer:
- Load a sounds library (.syx) from your computer;
- Copy or move any sound from/to any other positions and create a new Library;
- Save a new Library (.syx) to your computer;
- Send or receive one, more or all sounds to/from Sledge via USB MIDI connection.

Requirements
- Windows 7, Windows 10
- macOS 10.11, macOS 10.12, macOS 10.13, macOS 10.14, macOS 10.15, macOS 11
- Latest version of Java runtime (https://www.java.com/download/)
Die bit/format info zag ik in Blofeld handleidingen. (Sledge is qua engine en tools een Blofeld.)

Bedankt voor alle samples. Klinken ook lekker, maar denk dat ik toch zelf aan de slag moet als ik pure oscillators zonder filters/envelopes/effecten/arpeggiators/etc. wil.
 
Als je een pure oscillator wilt zou je precies moeten weten welke technische specs OSC 1 op de Sledge heeft. Is het bijvoorbeeld een FPGA op 24MHz?
Denk dat dit wel leuk is om uit te zoeken en wellicht kun je dit ook aan Sledge technische dienst vragen.

Stel dat je een single cycle nodig hebt. Welke tools heeft de Sledge aan boord om het te "analogiseren"?
 
De Blofeld handleiding is vrij duidelijk over de samples die geaccepteerd worden: 16 bit, 44 kHz, WAV.

Single cycle waveform is volgens mij niet de beste oplossing. Ik wilde juist samples gebruiken om wat van het instabiele karakter van de synths te hebben, en dan heb je meer seconden nodig.

Ik heb wel een site gevonden met MS-20 oscillator waveform samples.
Denk dat ik die eens ga proberen: Alchemy Studio
 
Back
Top