In Ear systeem oortjes

dorrus

Stamgast
Lid sinds
14 november 2004
Berichten
181
Ik wil oortjes aan laten meten voor een "In- Ear "systeem
Nou is het niet moeilijk een adres te vinden waar ik oortjes kan laten aanmeten voor gehoorbescherming, maar waar moet ik heen indien ik kwalitatief goede aangemeten oortjes wil mewt een vlakke ongekleurde weergave zodat ik ze ook kan gebruiken in mijn home studio? Of verlang ik dat te veel misschien? En wat kost zoiets svp?
 
Ha Dorrus, ik heb net contact gehad met Peter van Earproof, Rotterdam. Hij levert dit voor 799 ex btw. Dan krijg je soft silicon moulds. Misschien heb je er iets aan.
 
Dank je Dod
Ik woon in brabant, afstand is te groot voor me.
twijfel nog tussen standaard bijv sennheider pro e.d. - en op maat aangemeten exemplaren ( stuk duurder- misschien beter -misschien overdaad?) Ook het idee met de aangemeten oortjes dat je compleet van de buitenwereld bent afgesloten is niet voor iedereen een voordeel?
 
Je hebt ook in ears die het geluid minder dempen. Zodat je nog wat meekrijgt van de buitenwereld. Voorbeeld: Ultimate Ears UE-5 Pro heb je in 2 varianten. Standaard en Ambient. Zie UE 5 PRO Andere merken bieden mogelijk ook zoiets. Ik heb zelf (nog) geen ervaring met in ears, maar ik heb wel de nodige research gedaan.
 
Dank je Dod
Ik woon in brabant, afstand is te groot voor me.
twijfel nog tussen standaard bijv sennheider pro e.d. - en op maat aangemeten exemplaren ( stuk duurder- misschien beter -misschien overdaad?) Ook het idee met de aangemeten oortjes dat je compleet van de buitenwereld bent afgesloten is niet voor iedereen een voordeel?
In Oosterhout heb je RS Audio. Dat is echt een aanrader. Hij heeft veel kennis. Ook verschillende bekende artiesten gaan naar hem.
 
In ear monitoring is nooit goedkoop, het is maatwerk.

Maar je krijgt iets waar je heeeel lang mee kan doen.
En je gaat er beter van samen spelen, want (bijna) geen latency tussen de verschillende geluidsbronnen.
En je geluid in de zaal klinkt beter.


Of het in de studio iets is, voor de muzikanten die opgenomen worden, zou kunnen.
Voor de geluidstechnicus niet.
 
In ear monitoring is nooit goedkoop, het is maatwerk.
Hangt een beetje af van hoe hoog je de lat legt. Ik heb zelf jaaaaren met een Shure SE315 gezongen die prima voldeed. Niet op maat gemaakt, maar gewoon met de standaard foam dopjes die er bij zaten. Die sloten ook goed af en droegen comfortabel. Die SE315 kostte toen iets van 150 Euro, dus prima te doen.
 
Back
Top