Kan er iemand me even op weg helpen met de Kurzweil K2000r?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.803
Locatie
Streek rond Herentals - België
Deze komt net terug uit herstellng. Ik heb m een harde reset gegeven maar helaas.
Als ik de geluiden verander hoor ik altijd dezelfde. Als ik lukraak een ander midi kanaal neem, krijg ik wel een ander geluid, maar dat kan ik ook weer niet veranderen.
Nu was dit voor de herstelling geen probleem. Ik heb even de manual erbij gepakt maar heb de indruk (omdat ze er niet over uitwijden, of ik lees er over) dat 't gewoon draaien is voor n volgende sound.
Kan iemand me even helpen of t aan t baasje ligt of aan de rack?
 
Komt je midi kanaal op het scherm overeen met het kanaal waarmee je het aanstuurt?
 
Mijn gok, zonder het apparaat te kennen: je staat in multitimbral mode. Je verandert de sound van een bepaald midikanaal, maar vervolgens speel je op een ander midi kanaal waarvan de klank nooit veranderd is.

Wat dod563 zegt dus.
 
Ik heb een midikanaal gekozen en m op poly gezet. Ik kan nu een boel sounds kiezen en horen, maar een deel vd sounds doorkruisen verandert soms de sound niet, hij skipt ze.
Ik ben dus een stuk verder geraakt maar toch niet logisch
 
Komt je midi kanaal op het scherm overeen met het kanaal waarmee je het aanstuurt?
Ja dus. Maar ik heb de indruk dat er een performance mode is en n andere en daar ben ik nog niet wijs uit. Maar ik ben wat verder dus, nu maar hopen dat hij die instelling bewaart, want had de indruk dat ie soms vergeetachtig deed
 
Ik neem aan dat de batterij in orde is. Hij geeft bij mij een 'battery low' boodschap bij het opstarten wanneer dat zo is. Ook is het zo dat de K2000 maar 1 kanaal gebruikt voor de drumbank (preview kit). Je kunt in de mastersectie zelf bpalen welk kanaal je hier voor wilt gebruiken maar volgens mij is 1 de standaardinstelling. Dit heeft te maken met het feit dat een drumbank 30 of 31 layers aankan tegenover de 3 voor ''normale'" kanalen. Als je vanavond tijd hebt, kan ik meekijken met de mijne, als je wilt.
 
Het batterij probleem is verholpen, dat bleek een slechte massa. Dus dat is in orde.
Ik heb midi kanaal 3 gekozen voor de sounds. Het vreemde is dat ie 90% vd sounds speelt bij t draaien aan de knop, maar soms speelt hij een paar sounds gewoon de vorige sound om dat na pakweg 5 presets wél te veranderen. Dat begrijp ik dus niet, en het zijn niet de drumkits.
 
ik zit er al de hele dag mee bezig, momenteel staat ie in programmode, ch3 en dan hoor ik elke sound. Maar als ik een ander channel kies is t voorbij. Ik dacht van slim te zijn en dan midi te duwen en een ander kanaal te kiezen, maar hij staat dan in basic channel op midi 3 en dat maakt dus geen verschil.
Kortom, het lijkt erop dat ik elk kanaal moet laten luisteren naar midi kanaal 3 en dat aanpassen is me onduidelijk.

Ik had t zelfde probleem net met de proteus 1 maar dat is nu soort van verholpen. Hoop ik.
Ik rond maar eens af, zit al 12u bezig.
 
Bij mijn E-Mu werkt het zoals je zou verwachten in multi mode (gewoon multitimbraal, ieder midi kanaal zijn geluidje), dus het lijkt me dat dit met de Protjes ook moet kunnen. En met de Urzkweil ook, wat dat betreft.
 
Wat je zou kunnen proberen, ga naar MIDI mode (onderste rij, 5e knop), dan via de select knop naar de RECV page (rij daarboven, 2e knop). Op welke MIDI mode staat deze? Hij dient op multi te staan voor wat jij wilt.
 
Bij mijn E-Mu werkt het zoals je zou verwachten in multi mode (gewoon multitimbraal, ieder midi kanaal zijn geluidje), dus het lijkt me dat dit met de Protjes ook moet kunnen. En met de Urzkweil ook, wat dat betreft.
Maar ik wou alles op een kanaal :) ik heb altijd kanalen te kort haha
 
Wat bedoel je met alles op 1 kanaal? Verschillende geluiden aansturen via 1 midikanaal?
 
Ja. Ik wou lekker makkelijk alles kunnen horen vanaf een controller een kanaal. Mijn brein werkt niet multi timbraal.
 
Dan moet je het op Poly zetten in MIDI RECV mode. Dan reageert de K alleen op het kanaalnummer van het huidige midikanaal. Dat is het kanaal wat je rechtsboven in de hoek ziet. Ga je dan naar een ander kanaal op de K, dan reageert hij alleen op dat nummer.
 
Dat deed ik maar toch doet hij andere K kanalen niet. Hij speelt dan de vorige sound uit de vorige bank eender hoevaak ik aan de knop draai.
 
Al ik in midi scherm recv midi instel op kanaal 3 poly, en ik duw setup knop en duw terug midi dan staat die in dat midi recv scherm terug op multi. En dat doet ie elke keer.
 
Waarom zet je het in setup? Dat is voor wanneer je 1 midikanaal hebt en je toetsenbord in zones wilt verdelen, zodat je toch 3 verschillende sounds kunt spelen. Normaal gesproken ga je terug naar programmode.
 
Ik weet niet. Ik denk omdat ik anders geen sounds kon aflezen. Ik probeer later vandaag zeker
 
DUS

ik zit midi scherm: zet m op midi 3 en op poly
ik hoor n rare bass sound
ik zet m op progr mode

ik zie channel 1
preset 70
ik hoor dezelfde sounds als ik 71 72 73 enz duw
enkel als ik ch 3 kies werkt t wel - veranderen de sounds

Of is het gewoon zo en meer niet, dan?

Dan zit t dus inderdaad in die setup knop kiezen: eens ik dat doe is mijn midi instelling gewijzigd en dat is niet de bedoeling. Wat is daar de logica achter? Is t omdat je t dan zelf niet moet veranderen eens je meerdere sounds onder n apart knaal wil zetten. Verwarrend dan als je per toeval op die knop hebt geduwd.
Dank! Dit moet ik echt noteren want gaat nog vaak mislopen.
program leek me zo officieel, ik program niks, ik wil gewoon presets haha, dus ik had niet op die knop geduwd en was t ook niet van plan.

Ik dacht dat de pijltjes links me naar andere banks zouden brengen maar ze veranderen t (ontvangend midi) kanaal. Afblijven dus
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top