Roland TB-03 als midi sequencer?

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 februari 2019
Berichten
5.744
Locatie
Zeist
Kun je de Roland TB-03 ook gebruiken als midi sequencer? Kun je er in combinatie met een MIDI player bijvoorbeeld Tangerine Dream-achtige riedeltjes mee spelen?
 
Bedoel je de TB-3? ik dacht dat yt je een boel kan tonen en het antwoord ja is, ik heb er nl zelf door een gekocht. En nu denk ik 'ik gebruik m niet, mss maar eens verkopen'
Prijzen zijn plots all over the place trouwens.
TB-03 kan t vermoedelijk ook maar die heb ik niet
 
Of je die riedeltjes kan weet ik niet, maar in de midi implementation chart kan je vinden dat ie noten uitstuurt. Als ik me niet vergis kan je hem dan dus als sequencer voor externe apparatuur gebruiken.
Ik heb hem en kan dit alleen maar bevestigen, geen idee wat voor riedeltjes je bedoelt :D
 
Dat kan je toch gewoon uitproberen. Of heb je geen tb-03?
 
Ik heb 'm nog niet. Ik overweeg 'm te kopen, en daarom wil ik graag van tevoren weten of het kan. ;)
 
Ik zou de sequencer in de TB-03 (en de meeste andere Boutiques) wel zien als extraatje die je als bonus krijgt bij een 303 clone, want het is nogal beperkt allemaal.
 
Mijn "studio" wordt vanwege financiële redenen en ruimtegebrek sowieso vrij beperkt. Een aparte hardware sequencer zit er niet in, maar dan is het leuk als je de TB-03 voor eenvoudige gevallen ook als MIDI sequencer kunt inzetten.
 
De seq in de pro one is super beperkt maar o zo n pret mee.
 
Mijn "studio" wordt vanwege financiële redenen en ruimtegebrek sowieso vrij beperkt. Een aparte hardware sequencer zit er niet in, maar dan is het leuk als je de TB-03 voor eenvoudige gevallen ook als MIDI sequencer kunt inzetten.
Ik vraag me af of de tb-03 dan een goede keus is met een vrij spartaanse sequencer. Dan zou ik voor de behringer td-3 gaan (als je dat acid geluid wilt) en een Korg SQ-1 als aparte sequencer. Samen ben je goedkoper uit, meer mogelijkheden en qua ruimte neemt de SQ-1 ook niet veel extra in.
 
Ik vraag me af of de tb-03 dan een goede keus is met een vrij spartaanse sequencer. Dan zou ik voor de behringer td-3 gaan (als je dat acid geluid wilt) en een Korg SQ-1 als aparte sequencer. Samen ben je goedkoper uit, meer mogelijkheden en qua ruimte neemt de SQ-1 ook niet veel extra in.
Spartaans valt wel mee. Je hebt 2 verschillende sequence mogelijkheden
 
Spartaans valt wel mee. Je hebt 2 verschillende sequence mogelijkheden
Inderdaad en tenminste een display ;)
 
Ik zou kijken naar eentje uit de Sonicware Liven reeks. Met name de XFM, waarschijnlijk. Denk je dat je daar dichter in de buurt komt van wat je wil, en is nog goedkoper ook.
 
En zo word ik weer in verleiding gebracht. ;)

Even op YouTube gekeken en daar werd mij de TORSO T-1 geadviseerd...
 
Back
Top