marktplaats oplichter(s) ???

electrodancer

Ouwe rot
Lid sinds
24 oktober 2004
Berichten
1.413
Locatie
in de kabelboom
ik heb een goedkoop midi keyboard op marktplaats staan.

er heeft een persoon gereageerd maar vind het een beetje vaag verhaal en vertrouw het niet.
dit is de chat:
  1. Goedendag Vincent,Ik wil je wat vragen over je keyboard.-is het in 100% werkende en storingsvrije staat?-de stickers die op de toetsen zitten zijn die nog goed te verwijderen zonder dat er lijmresten op de toetsen zichtbaar blijven?- zijn de witte toetsen nog wit of zijn ze al gelig verkleurd?Ik verneem graag jouw reactie.Bedankt alvast.
    Met vriendelijke groeten,Marcel


  2. Hallo Hij werkt perfect Stickers kunnen er makkelijk af Toetsen zijn nog wit Mvg Vincent

  3. Hallo Vincent, Zou jij bereid zijn om jouw keyboard voor het bedrag van €35,- te willen verkopen aan de zorginstelling waar ik voor werk. Archipel Zorggroep, in Eindhoven e.o. is een instelling voor veelal ouderen met aangeboren en niet aangeboren hersenletsel/hersenschade. Veelal zijn het ouderen met ouderdoms dementie/vasculaire dementie en Alzheimer. Vanuit onze dagbesteding voor hen wordt ook muziektherapie gegeven. Jouw keyboard zullen we dan aan een pc aansluiten met daarop speciale software zodat deze mensen hetzij individueel of in groep kunnen musiceren.Je zou ons een groot plezier doen als we jouw keyboard kunnen kopen. Het probleem is dat ons budget uiterst beperkt is vandaar ons prijsvoorstel. Als je akkoord gaat dan zal ik persoonlijk het keyboard komen ophalen. Ik hoor graag van jou. Met vriendelijke groeten, Dr. ir. Marcel Bestuur adviseur & cliënt coördinator

donderdag​

  1. Ja hoor dat is prima

  2. Dag Vincent,Ik heb je berichtje gelezen en ik kan alleen maar zeggen dat ik (mede namens collega’s en onze cliënten van de dagbesteding) jouw enorm dankbaar zijn dat je ons jouw keyboard voor een speciale prijs wilt verkopen.Heel veel dank daarvoor.Ik wil graag een afspraak maken om het keyboard bij jou op te halen.Ik kan dit a.s. vrijdag doen en ook op zaterdag. Beide dagen kan ik vanaf 11:00 tot omstreeks 19:00 uur in de avondMocht dit voor jou ook mogelijk zijn dan verneem ik graag welke dag en welke tijdstip en tevens wat het bezoekadres is. vandaag donderdag 4 april ben ik verhinderd. Mocht je beide dagen verhinderd zijn dan verneem ik graag wanneer het jou uitkomt. En tot slot. Heb jij er bezwaar tegen dat de betaling met contant geld wordt gedaan bij ophalen?Ik hoor nog graag nader van je. Hartelijke groet, Marcel

gisteren​

  1. Als u mij het adres geeft van de zorginstelling waar u werkt...dan kom ik hem gratis bezorgen en mag je hem gratis hebben....dus ik bied hem gratis aan met gratis bezorging...maar krijg daar vervolgens geen reactie meer op

 
Klinkt als iemand die er naar kijkt als ie op zijn werk is en dus niet continue bezig is met deze aankoop. Waarom denk je dat dit oplichting is?
 
Ik denk dit...omdat zorginstellingen contante betalingen meestal mijden als de pest...ik vond het zon langdradig verhaal van hem...en ff erbij...dat hij doctor ingenieur is...😂...voor een ding van 35 euro...en ik bied hem vervolgens gratis aan...met gratis bezorgen...dat bericht heeft hij ook gelezen....en krijg er geen reactie op...nou ik doe zelf vrijwilligers werk op een school voor speciaal onderwijs....en als ze het gratis kunnen krijgen...dan zijn ze er als de kippen bij..🐓 😄
 
Zeker als nog niet duidelijk is of er sprake is van oplichting (dat lijkt me overigens van niet), zou ik gegevens van gegevens van deze persoon toch echt even anonimiseren. Het gaat hier om een gesprek in besloten sfeer… verder gewoon even goed opletten dat je geen vreemde betaal linkjes krijgt😎
 
En hoe zou hij jou oplichten dan met een gratis product dat je komt brengen 🤔

Goed verhaal wel.
 
En hoe zou hij jou oplichten dan met een gratis product dat je komt brengen 🤔

Goed verhaal wel.
Dat is het niet zozeer nap dak bang ben om voor 35 euro opgelicht te worden...meer dat er dalijk 4 man in mn nek springen en de rest meenemen 😉
 
Je kan heel simpel zoeken wie er in de raad van bestuur zit en/of adviseur is.
Als iemand zijn titel gebruikt is dat meestal met voorletter(s) en achternaam.
Ik ben benieuwd of je wat gaat horen want het riekt wel een beetje naar onzin met het omslachtige verhaal.
 
Vraag m even te bellen. Of gewoon negeren en naar de kringloop ermee
 
Dag Vincent,Ik heb je berichtje gelezen en ik kan alleen maar zeggen dat ik (mede namens collega’s en onze cliënten van de dagbesteding) jouw enorm dankbaar zijn dat je ons jouw keyboard voor een speciale prijs wilt verkopen

Dr. ir. Marcel Bestuur adviseur & cliënt coördinator

Deze Dr. Ir. is blijkbaar niet in staat is om de naam van zijn eigen functie correct te spellen: Bestuursadviseur of Adviseur bestuur … ? En bij zo’n grote organisatie combineert hij dat werk met een rol als cliënt coördinator? Wat zou een echte Dr. Ir. en Bestuursadviseur per uur verdienen? Hij heeft blijkbaar ook de tijd gevonden om de collega’s en cliënten alvast te informeren over de aanstaande aanwinst?
 
Netjes dat je 't gratis ter beschikking stelt.
Onder de streep zul je dan alsnog opgelicht worden, als in: die overhandigingstransactie (als die er ooit komt) zal wel even duren, je krijgt nog veel meer tekst en lange verhalen te horen en als je dan na afloop de balans opmaakt blijk je beroofd te zijn van de nodige uren en mentale energie en ben je heel moe van dit alles geworden.

Dus inderdaad een soort van beroving, zoals je thread-titel al vreesde.
Maar een goed doel mag wat kosten. :halleluja
 
Ik vind het wel meevallen, als hij het adres van die Archipel zorggroep geeft en je spreekt af dan je dan daar bij de ontvangstbalie op een bepaald tijdsitip er bent.
Dan kijk je of het adres klopt en bel je even naar die zorginstelling, als je dan de receptie aan de telefoon krijgt lijkt het me prima.
Dat hij uitlegt dat ze dan met speciale software voor die mensen dat keyboard gaan gebruiken dan ljkt me dat serieus, een oplichter zou dat niet zo gauw bedenken.
Het zou wat anders zijn als je met een dure Rolex op een bepaalde plek afspreekt.
Misschien werkt ie doordeweeks en dat je maandag antwoord krijgt, kijk alvast even waar die Archipel Zorggroep zit.
 
een oplichter zou dat niet zo gauw bedenken.
Een oplichter kan zoiets makkelijk bedenken, sommige gaan juist extreem ver.

Vriendin van me probeerde een dj mixer te verkopen op MP en zakte ver met de prijs in een soortgelijk verhaal.

Ik vertrouwde de boel niet en was op afgesproken tijdstip ook aanwezig en gelukkig voor haar want er stonden dus een persoon voor de deur, met back-up in een auto, die minder goede intenties had.
Gelukkig ben ik ex-instructeur bij Defensie en liep het voor deze gasten heel slecht af toen ze hun move wilden maken.

Vandaar ook dat ik zeg.. als het voor je gevoel niet klopt, ga er dan ook vanuit dat het niet klopt.

Je hebt dat radartje niet voor niks 😉
 
Een oplichter kan zoiets makkelijk bedenken, sommige gaan juist extreem ver.
Voor een gratis midikeyboard een move maken, dat klinkt wel vreemd?
Maar goed @electrodancer was wat wantrouwig, ik zou denken als ie het adres geeft waar die zorggroep zit dan kijk je op internet of het klopt en aan de hand daarvan ga je wel of niet.

Ik heb zelf ooit een keer gehad dat iemand zei dat ie me niet binnen ging laten toen ik afsprak om een Beat Step Pro over te nemen waarop ik zei dat ik voor ik betaal wel moet zien of het werkt.
Uiteindelijk stonden we in de gang en de Beat Step Pro aangesloten en toen de deal gemaakt.
 
Back
Top