ChatGPT voor Sysex vertaling (generate Electra One presets)?

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.772
Locatie
Nijmegen
Iemand hier al aan gedacht of al mee geexperimenteerd? @flyweight of @SmartBits misschien?

Ik heb ff een snelle test gedaan met de gratis versie van GPT, en die leek er wel wat mee te kunnen. Hij gaf volgens mij niet het juiste antwoord (bv onjuiste fabrikant id code), maar hij beschikte denk ik ook niet over de juiste informatie. Wat nou als je GPT een oude handleiding laat OCR-en (zit in de betaalde versie) en vervolgens die info gebruikt om GPT er SysEx messages van te laten maken, om er daarna een preset voor Electra One voor te laten genereren? Is dat een idee?

Als ik zou weten dat het werkt, wil ik de investering in een Electra One wel wagen.....
 
Zou in theorie moeten kunnen. Ik heb al eerder voorbeelden gezien waarbij ChatGPT eerst gevoed wordt met een handleiding en vervolgens met die kennis aan de slag kan. Maar zelf nog niet gedaan.
Overigens ben ik de komende tijd voornamelijk met wat andere dingen bezig dan muziek (buiten de CollApril uiteraard...) dus je kunt wel 1 van mijn E1's een tijdje van me lenen als je wil experimenteren.
 
Voor welk apparaat wil je een preset maken?

De gratis chatgpt kent de Electra One niet.

Anyhow als je systematisch de juiste informatie stuurt en vragen stelt kan dat lukken.
Maar goed als je dan over moeilijkere implementatie met lua code weet ik niet of het zin heeft.

Wel intressant als je zelf data kan voeden.
Overweeg de betaalde versie.
 
Zou in theorie moeten kunnen. Ik heb al eerder voorbeelden gezien waarbij ChatGPT eerst gevoed wordt met een handleiding en vervolgens met die kennis aan de slag kan. Maar zelf nog niet gedaan.
Overigens ben ik de komende tijd voornamelijk met wat andere dingen bezig dan muziek (buiten de CollApril uiteraard...) dus je kunt wel 1 van mijn E1's een tijdje van me lenen als je wil experimenteren.
Hey, ok cool, die wil ik dan wel ff proberen ja, toch net te duur om voor de gein ff aan te schaffen ;), van de week een keer ophalen?
 
Voor welk apparaat wil je een preset maken?

De gratis chatgpt kent de Electra One niet.

Anyhow als je systematisch de juiste informatie stuurt en vragen stelt kan dat lukken.
Maar goed als je dan over moeilijkere implementatie met lua code weet ik niet of het zin heeft.

Wel intressant als je zelf data kan voeden.
Overweeg de betaalde versie.
Nou ja, ik weet nog helemaal nix van de Electra One (en ook niet van SysEx :P), dus geen idee wat je allemaal moet doen om presets in elkaar te knutselen, moet je sowieso met Lua aan de slag dan?

Maar ik bedoelde vooral het eerste deel: de hardware specifieke midi implementaties vertalen vanuit de originele handleidingen, dat lijkt me het meest lastige stuk toch?

Wij zijn sowieso op mijn werk bezig (andere collega's) met het opzetten van een eigen LLM, zou ik misschien is wat kunnen informeren hoe lastig dat is....
 
alles hangt van het apparaat af.
voor simpele sysex hoef je niet met lua te werken.
al hoewel het wel makkelijker is als je ook presets wil inlezen in de electra one.

het punt met chatgpt en de electra one is. hoe beter je basis hoe meer je kan sturen naar een succesvolle template.

maar goed verder geen ervaring met het inlezen van de handleiding. wie weet.
 
Ik zat zelf te denken aan mijn Ensonics, DP4 en de VFX-SD heb ik hier staan. Had jij een tijd geleden niet een preset voor de DP4 gemaakt?
 
DP/4 Nee, er missen nog features in de Electra One.
Das zeker een apparaat wat Lua code nodig heeft.
Martin van Electra One heeft ook een DP/4.

Ik heb voor de Ensoniq Mirage Soundprocess OS en MASOS os templates gemaakt.
Maar ik heb mijn Mirage weg gedaan.
Ben uit uitdunnen. Veel te omslachtig apparaat.
 
Back
Top