jando - zilvermeeuw [dub techno upbeat]

jando

schelpdier
Lid sinds
29 januari 2014
Berichten
1.082
Locatie
IJmuiden
Weer eens een nieuwe track. Geen hoogvlieger, maar wilde weer eens wat output hebben en met zebralette 3 aan de slag gaan. Het plan was om wat dub techno achtigs maken, maar is toch weer een beetje meer upbeat geworden dan m'n intentie was. En kon het ook niet laten een vleugje melodie toe te voegen. M'n nieuwe woonkamer is nog niet behandeld voor geluid, dus moest het met de hoofdtelefoon doen.

soundcloud doet gek: hier is de link

Veel plezier.
 
Laatst gewijzigd:
De sounds zijn goed alleen de bas zou denk mooier zijn als het een octaaf lager is.
Wordt het geheel wat donkerder en dieper.
Vind ook het basloopje niet mooi en te repetatief.
Maar hee.. wie ben ik, het is jouw muziek 🤙
 
Leuk 909 achtig techno/house nummer...:okdan:
en idd dat basloopje is net iets te aardig...

Voor de rest lijkt me het een mooie mixtrack voor Dj's...
 
De sounds zijn goed alleen de bas zou denk mooier zijn als het een octaaf lager is.
Wordt het geheel wat donkerder en dieper.
Vind ook het basloopje niet mooi en te repetatief.
Maar hee.. wie ben ik, het is jouw muziek 🤙
Ja het basloopje kan idd beter, het geheel stond eerst in E mineur maar vond de chords wat donker, toen heb ik de boel omgezet naar A mineur maar de bas kan wel wat lager wellicht ja...zal eens kijken of ik de bas wat boeiender kan maken, ben het wel met je eens. Het idee voor de bas en melodie was 'een beetje nonchalant', maar is nu wel wat saaiig.
 
Tof trackie. Ik moet 'm nog even goed luisteren, maar tijdens een eerste snelle luisterbeurt schreeuwde het door de drumpatterns etc. al 'house' naar me. De dub chords mogen zeker blijven, maar ik hoor de warme 7th of 9th chords er eigenlijk al bovenop. Ik zou gewoon overstag gaan. :)
 
Tof trackie. Ik moet 'm nog even goed luisteren, maar tijdens een eerste snelle luisterbeurt schreeuwde het door de drumpatterns etc. al 'house' naar me. De dub chords mogen zeker blijven, maar ik hoor de warme 7th of 9th chords er eigenlijk al bovenop. Ik zou gewoon overstag gaan. :)
Dank, beetje house achtig is het wel, het gevaar als je niet precies weet wat je intentie is, is dat je wellicht een beetje vlees nog vis krijgt. Maarja, fuck it, dub house it is :)

Als ik dan toch overstag zou moeten gaan dan zou het eerder naar de dub techno kant gaan, aangezien ik tegenwoordig meer thuis chill of luister op de koptelefoon, dan dat ik op de dansvloer te vinden ben *D

Maar als ik deze naast m'n favoriete dub techno leg dan denk ik potverdomme dat klinkt toch een pak beter, dus ik heb nog werk aan de winkel :koffie:
 
Als ik dan toch overstag zou moeten gaan dan zou het eerder naar de dub techno kant gaan, aangezien ik tegenwoordig meer thuis chill of luister op de koptelefoon, dan dat ik op de dansvloer te vinden ben

Heel begrijpelijk. En dub techno is verdraaid moeilijk. Ik denk inderdaad dat de bas een octaaf lager en minder drums 'm meer die vibe zouden geven. Een dof kickje en misschien een hihat. Maar ik vind het vaak ook weer zonde om precies volgens de genreconventies te werken, ofzo.

Ik heb een paar avonden geleden lekker lopen wegdromen in bed met deze track, misschien voelt ie toch meer dub en diep dan ik eerst voelde.
 
Da's leuk om te horen. Ja een diepere bas en subtielere drums zou het meer dub techno maken. En die gerne conventies, daar worstel ik ook wel mee. Wellicht dat ik de volgende track wel eens probeer meer die conventies te volgen, om er dan later weer meer van af te wijken.
 
Back
Top