vraag over een X0X

vipal

Ouwe rot
Lid sinds
27 april 2005
Berichten
1.273
Locatie
west gelderland
ik heb recent een 2e hands x0xb0x gekocht. op de achterkant staat: powered by x0xshop.de

vandaag aan de slag geweest met: TB-303 famous patterns
ik heb verschillende patroontjes ingevoerd en het geluidsresultaat matched voor geen meter met de sounds op deze website.
ik luister direct op de koptelefoon op de xox. ik snap wel dat de geluiden op de site met extra distortion zijn maar toch..

mijn vraag is: wie heeft ervaring met de xoxbox van x0xshop.de
is er een manier om te checken of ie helemaal goed is?
 
De programmatie kan verschillen afh van t OS dat er op draait. Komen de noten overeen maar de timing niet?
 
Wat is er niet hetzelfde, de klank, of het patroon?
 
Ik had jaren geleden hetzelfde probleem met die site. dacht dat het aan mij lag, maar toen ik gewoon patroontjes googlde klonken ze wel zoals het moest ;)

1711954969735.png
 
Ik had jaren geleden hetzelfde probleem met die site. dacht dat het aan mij lag, maar toen ik gewoon patroontjes googlde klonken ze wel zoals het moest ;)

Bekijk bijlage 3847018
ah ok ja dat kan natuurlijk ook nog, wat een onzin dan om het zo te presenteren. nou ja ik merk het al, zal een proberen wat bruikbare sounds/sequences er uit te krijgen en thats it dan.
 
Voor een x0xb0x met de klassieke 303 sequencer, moet je de x0xlarge cpu + n0nx0x2 firmware + faceplate geinstalleerd hebben, ik denk niet dat je dat hebt.

Ik weet niet of overstappen naar een tt303 veel gaat helpen wat user-interface betreft.
 
Laatst gewijzigd:
De klassieke 303 sequencer vind ik een pain in the ass met programmeren.

De tt 303's programmeer je ook op de 'klassieke' manier. Hoewel je natuurlijk ook kan kiezen om een pattern 'random' te laten maken.
 
ik bedoel meer dat ik niet aan de Behringer td3 ga vanwege de lastig te programmeren sequencer, mijn xox is gewoon xox qua sequencer, dus wel heel makkelijk.
Met de software tool van Behringer is het heel makkelijk, dan krijg je gewoon een pianoroll.
 
Met de software tool van Behringer is het heel makkelijk, dan krijg je gewoon een pianoroll.
Maar als je er software voor nodig hebt, dan kan je toch direct een 303 VST gebruiken?
 
Op zich wel, maar dan heb je geen analoge clone. Al vind ik de TD-3 sowieso niet bijster goed, de TT-303 is beter imo.
 
Op zich wel, maar dan heb je geen analoge clone. Al vind ik de TD-3 sowieso niet bijster goed, de TT-303 is beter imo.
Mja, er is de laatste tijd in plugin land heel veel bijgekomen dat verbijsterend goed naar een analoge 303 klinkt. Zelf heb ik de Roland TB03 en nonxox, speciaal voor die 303 sequencer maar gebruik ze veel te weinig omdat die plugins zo snel en fijn resultaat geven. ABL3, arturia Acid V, Phoscyon2
 
Ik heb zelf ook geen 303 clone meer, gebruik meestal Acid V momenteel. Al zou ik nog wel die Aira TB-3 terug willen, want dat is een ontzettend leuk bakje om mee te spelen (even los van het feit of 'ie exact als een echte 303 zou klinken of niet)
 
Ik heb zelf alleen nog de Phosycon 2 van D16. Hij klinkt best overtuigend en het is inderdaad onvergelijkbaar veel makkelijker om hiermee een leuk resultaat neer te zetten dan met de sequencer van het origineel.

Maar toch merk ik dat het blijft knagen...

:D
 
Tb 3 klinkt echt slecht… vind ik

Maar hij gebruikt m eerder als seq dacht ik? Ik ga nog eens een keer de video kijken en dan vliegt ie vermoedelijk buiten
 
Back
Top