Evolver [Techno, Tech house, tech trance???]

Klinkt goed, lekkere energie, fijne mix en opbouw. :okdan:
Met die saw lead na een tijdje heb ik alleen niet zoveel. Ik had op iets anders gehoopt, wat dan ook, alles behalve zo'n basic saw lead haha.
Maar dat ligt aan mij, niet aan jou!
 
Ps: Oliver Lieb is echt één van mijn helden. De sound die hij op Superstition halverwege jaren 90 al voor elkaar kreeg is subliem en opmerkelijk goed in vergelijking tot veel andere tracks uit die tijd. En dan later... The Black Series... Man, man, man...
 
Je maakt goede muziek! Ik plaats vrijwel nooit berichten maar had toevallig ook al eens gereageerd op een andere track van jou die ik mooi vond
 
Ps: Oliver Lieb is echt één van mijn helden. De sound die hij op Superstition halverwege jaren 90 al voor elkaar kreeg is subliem en opmerkelijk goed in vergelijking tot veel andere tracks uit die tijd. En dan later... The Black Series... Man, man, man...
Ik ben altijd zeer onder de indruk van hoe hij stevige techno-achtige percussie weet te combineren met een trance atmosfeer en melodieën.
 
Ik ben altijd zeer onder de indruk van hoe hij stevige techno-achtige percussie weet te combineren met een trance atmosfeer en melodieën.
Dat is wat mijn maten en ik vroeger noemden: Duitse trance. In mijn optiek zoveel beter dan het cheesy spul van Tiësto en consorten dat later populair werd. Maar dat terzijde, da's een kwestie van persoonlijke smaak :)
 
Klinkt goed! heeft zeker die classic vibe. Goed gedaan.

De saw lead kan misschien af en toe wat afwisseling gebruiken (bijvoorbeeld lfo op de pitch en daar wat mee spelen af en toe). De mid bass misschien iets punchier maken.

Voordeel van die tijd was wel dat genre wat minder belangrijk was. Trance en techno kon goed gecombineerd worden en niet iedere beetje afwijkende sound moest direct een aparte naam krijgen.
 
Fijne track! De manier waarop je de verschillende elementen erin weeft is echt heel mooi gedaan. Idem ook voor de ride, die is qua sound design mooi passend in de track. Misschien net iets minder reverb op de kick? Hij klinkt een klein beetje te clicky/hol naar mijn gevoel. En mee eens dat de saw lead het minst sterke deel is van de track.
 
Leuk trackje! Bij techtrance denk ik aan heel iets anders, veel sneller en harder. Maar wat voor labeltje er dan wel op moet weet ik ook niet. ;)
 
Ja, wat is dit. EDM, duw 't daar maar onder, zit je altijd goed :D
Moderne melodische house misschien?
Ik vind 'm hoe dan ook wel erg lekker, ik hou wel van dit soort muziek. Trackje zit goed in elkaar, mix ligt lekker, knalt goed!
 
Mooi nummer hoor...:okdan:

Een kruising tussen House (909 en seq)
electro (bassdrum) en synthmusic (pads, saw lead).

Het heeft iets zomers door de die hoge toms breaks...
Die saw-lead had iets eerder 'n keer onderbroken moeten worden...
Verder is ie top.:okdan:
 
Back
Top