Zijn hier nog mensen die hun electriciteitsvoorziening beschermen?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.803
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ik heb wat russisch spul in huis dat niet tegen +220V kan. Dus ik dacht om me te informeren naar iets wat de spanning beperkt in de studio. We hebben nl ook zonnepanelen en als ik eens meet zit ik vlot boven de 240 volt.

Ervaringen graag. Vriend in de hifiwereld zei dat ze dit verkopen :PowerQuest Series · AC Power Conditioners · AC Power

Op een facebook groep kreeg ik deze link (8% tolerantie is teveel, dus dat koop ik niet)

 
Als je zonnepanelen hebt adviseer ik je zeker om een overspanningsbeveiliging in je meterkast te plaatsen. Mijn meterkast is van ABB, dus daar heb ik ook een ABB overspanningsbeveiliging in laten zetten. Heeft me 200 euro gekost. Slaapt een stukje rustiger.

In mijn home studio is alles aangesloten op een APC UPS pro 1500 systeem (APC Back-UPS Pro, 1500VA/865W, Tower, 230V, 6x CEE 7/7 Schuko outlets, Sine Wave, AVR, LCD, User Replaceable Battery - APC Netherlands). De UPS beschermt mijn systeem tegen stroomstoten en spanningspieken. Hij levert namelijk een zuivere sinus aan alle aangesloten apparaten. Daarnaast zorgt de ingebouwde noodstroomvoorziening ervoor, dat als de spanning om wat voor reden dan ook wegvalt, de UPS stroom aan de aangesloten apparaten blijft leveren. Hij communiceert bij het wegvallen van de spanning ook met mijn computer en schakelt die binnen 10 minuten netjes op de juiste manier uit. Heb je ook geen gegevensverlies, zeker als je net lekker muziek hebt zitten maken in je DAW (of wat dan ook).

Ik gebruik al jaren UPS van het merk APC. Drie stuks in huis, zelfs op een NAS in de meterkast. Voor iedere benodigde situatie hebben ze wel een oplossing. Niet goedkoop, maar er hangt wel voor duizenden euro's apparatuur aan, dus al met al een kleine investering.
 
Ik heb een tijd geleden een Eaton UPS aangeschaft. Het is niet de allerbeste bescherming maar het houdt toch pieken tegen en de spanning stabiel én houdt de belangrijkste toestellen onder spanning wanneer het stroomnet onderuit gaat. Dit is tot nu toe drie maal voorgevallen en iedere keer deed de EATON zijn best.

Eaton Ellipse

Misschien is het iets.
 
Ik heb wat russisch spul in huis dat niet tegen +220V kan. Dus ik dacht om me te informeren naar iets wat de spanning beperkt in de studio. We hebben nl ook zonnepanelen en als ik eens meet zit ik vlot boven de 240 volt.

Ervaringen graag. Vriend in de hifiwereld zei dat ze dit verkopen :PowerQuest Series · AC Power Conditioners · AC Power

Op een facebook groep kreeg ik deze link (8% tolerantie is teveel, dus dat koop ik niet)

AC power conditioners zijn onzin, tenzij de voeding van je apparaat niet goed is ontworpen.
De voeding in je apparaat zal de spanning van 230AC naar wat het ding nodig heeft veranderen. Het is geen raket wetenschap.

Maar zet je een 220V ding op 240V, dan kan je soms problemen krijgen.
Wat je dan nodig hebt is een trafo of omvormer.
https://www.allekabels.nl/overspann...MI-oP8592dgwMVSaF3Ch3qLg6ZEAQYASABEgKt5vD_BwE
 
Ja dat is t natuurlijk, ik wil 220 geen bijna 250 volt
En die afwijking is ook +- 8% via je link
 
Back
Top