Elektron Analog Four MKII

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
601
Hallo :doei:

Ik probeer al even patterns te chainen. Het lukt me om via de chain mode 2 patterns na elkaar te plaatsen, waarbij ze na elkaar afgespeeld worden. Daarna blijft het laatste pattern loopen i.p.v. de chain van patterns af te spelen? Ondanks het feit dat de chain-knop geactiveerd is.

Dus in principe doe ik alles zoals in de manual, maar toch krijg ik het niet het volledige gewenste effect? :stupid

Iemand een idee? :beard:


Bij voorbaat bedankt! :halleluja
 
En is het mogelijk om 2 patterns standaard automatisch te chainen? Zodat een melodie verspreidt over meerdere patterns, standaard zo wordt afgespeeld?
 
1. Je moet in song mode de juiste rij kiezen.
Antwoord op je 2e vraag is ja.
Eerst zoals in 1 doen en dan op chain mode zetten dan loopt hij.

Echt onlogisch hoe het werkt. Let ook op dat iedere pattern zijn eigen tempo heeft.

Ik heb de Analog Keys en ga nooit van mijn leven een exceltrack uhh octa track kopen :)
Is ff wennen de Elektron workflow. Maar wel irritant dat alles een sneltoets is en veel akties meerdere handelingen vereisen.
Dat van de songmode snap ik nog steeds niet helemaal.de __: is de scratch pad maar hoe switch je dan de lijn in song naar __: of naar een andere lijn?

en is er ook een master tempo dat niet pattern gebonden is?

De handleiding is ook slecht te volgen en slecht geschreven.
 
Bedankt voor je antwoord. Het gaat wel o meen Analog Four, geen octatrack :p

En zelf als ik de juiste rij kies, en ook als ik kies voor '10' de rij herhalen, dan nog doet hij dit niet?
 
raar, zonder iets te wijzigen doet hij het nu wel! In ieder geval: bedankt!!
 
En zonder iets te wijzigen kan ik terug 2 patterns niet meer loopen?! Iemand een idee??
 
Bedankt voor de tip. Zou die ook van toepassing zijn voor een Analog Four MKII?
 
Cookoo heeft ook een uitgebreide tutorial.
Heb zelf ook de handleiding uitgeprint.
Kan je niet zo in de details helpen want ik ben ook maar een beginner.
Dataline (elektron) heeft ook goede tutorials.
Veel dingen werken vergelijkbaar op elektron doosjes dacht ik.
 
Dag mensen

Ik heb het probleem wat kunnen specifiëren. Normaal speel ik via mijn midikeyboard noten in naar Ableton, en van daaruit via usb naar de Elektron Analog. Patterns chainen ging, maar ze loopten niet.

Nu heb ik de Macbook met Ableton even uitgeschakeld en enkel op de Elektron Analog Four patterns gechained. Nu loopen ze automatisch! Iemand een idee welke instelling in Ableton of de Analog Four ervoor zorgt dat eerder het loopen niet lukt?
 
PS: ik werk via een midkeyboard naar Ableton naar Elektron Analog, omdat ik zo vanuit c majeur of a mineur alles kan transponeren naar de gewenste toonsoort. Dat is de enige functie waarvoor ik momenteel Ableton gebruik...
 
Dag mensen:okdan:

Ik zou graag van een standaardpattern de performance mode, die verschillende leuke macro's bevat, kopiëren naar een pattern die ik zelf heb gemaakt. Omdat zelf macro's maken momenteel nog te moeilijk is.

Door de knop 'PERF' te combineren met de knop 'copy' kan ik de performance mode kopiëren, maar als ik dan in het gewenste pattern dit wil plakken dan kan ik dit wel doen met de knoppencombinatie 'PERF' en 'paste'. Op het scherm toon het even de gekopiërde performance, maar daarna gaat dit precies terug weg en blijf ik met een 'blanco' perfomance achter.

Iemand die weet hoe ik dit doel kan bereiken, of deze situatie herkent?*D

Bedankt!!:walker:
 
Manual p 26:

9.3.2 PERFORMANCE CONFIGURE
Here is where you assign parameters to the performance macros. When you select this option, the list of performance macros and the knobs they are assigned to, are displayed. In this menu, individual performance macros can be copied, cleared and pasted.
 
Ok, bedankt. Maar dit wist ik al. Enkel klopt het niet volledig in de praktijk, vandaar mijn vraag...
 
Volgens mij worden de performance knoppen in een kit opgeslagen…niet in de patterns zelf.

Probeer eens de kit waarin je de “paste” doet op te slaan (zelfde getal als pattern- patt1=kit1 doe ik altijd), en kijk dan na switchen of ie m heeft opgeslagen …
 
Back
Top