De A-TYPISCHE software draad (deel je ontdekking)

Heb een gratis ideetje. Wat heb je nodig. 1.Blackhole2ch 2. Waves Cosmos 3.Audacity of andere recorder. (allemaal gratis)
Dan set je blackhole op interne recording, ga lekker met je muis of pijltjes toetsen over het cosmos sample veld en neem het op in je recorder.
De gekste dingen krijg je.
In navolging van het gratis samplen van het randomisen van cosmos sample bank met muis of pijltoetsen. Hierbij een verdere gratis toepassing voor mooie synth drone achtige geluiden (of drums) die ik met de sample slice naar nieuwe miditrack heb geconverteerd in ableton.

Download TBseq version 1.17 by hyakken on maxforlive.com (hele gave gratis 303 style sequencer)

1. slice je wav naar midi track
1. zet de tbseq inje spoor x 2 (zie settings op plaatje)
Screenshot 2023-11-28 at 10.50.44.png


Screenshot 2023-11-28 at 10.59.42.png


DEZE SEQ twee keer (vooral veel random all of note doen)

Screenshot 2023-11-28 at 10.50.20.png


Screenshot 2023-11-28 at 10.57.04.png


Have Fun!
 

Attachments

  • 10-Audio 0001 [2023-11-28 110011].mp3
    1,3 MB
Puredata helemaal vergeten, heb daar werkelijkwaar weleens geluid uit gekregen..
Nu komt Automatonism en is a modular synthesiser that runs in the open source programming language Pure Data. It features a large library of 81 modules.

 
LOL automatism is al zo oud als de straat , ik maak eerlijk gezegd liever alles zelf .
Check ook ens de vst van pure data 'plugdata) , veel betere graphics (gebruit jue framewor)
 
Ik heb ooit met pure data gewerkt zoals je kunt lezen, automatonism was nieuw voor mij en stond nog niks over in de draad.
Zet gerust een een interessant linkje in deze draad als je iets toe wilt voegen :okdan:
 
Maar voor de duidelijkheid Pure data in den beginnen was de vanilla uitvoering? En daarna zijn versie's a la linux shell type.. op die bases verder ontwikkeld?
Moet ik het zo zien?
Plug data draait ook als vst , heeft een nieuwe juce based gui etc...
Het is gewoon veel aangenamer om in te werkne
 
Net ontdekt dat de man achter plugdata een nederlander is ‘Tim Schoen ‘Pretty amazing
 
Net ontdekt dat de man achter plugdata een nederlander is ‘Tim Schoen ‘Pretty amazing
Sterker nog; Tim Schoen ( @timothyschoen ) zit hier gewoon op het forum:

 
NIce ,plugdata is echt fantastich
Normaal doe ik alles midi gerelateerd in Loomer architect maar de laatste week alles continue in plugdata gedaan .
Was wel eventjes het geheugen opfrissen ivm met de max language etc...
 
Misschien ga ik deze wel een keertje proberen:

potenzaDSP
 
Lekker dubdelay gemaakt in plugdata , klinkt goed
Alsook voor fm en operator feedback is plugdata(pure data dus ) fantastich .
Je kan namelijk in subpatches de blocksize op 1 zetten , en dus met behulp van tabsend~ en tabread~ krijg je dus 1 sample unit feedback .
En ook niet onbelanggrijk , de event timing is echt wel strak , in max msp moest je de event scheduler op overdrive zetten en dan nog klonken 16the en 32ste noten belabberd
Hier is de dubbdelay
 

Attachments

  • 1.jpg
    1.jpg
    145 KB · Bekeken: 28
Perfecte cos of sin.wordt in tabwrite geschreven terwijl die afgespeeld door tabrad4~
 

Attachments

  • 2.jpg
    2.jpg
    59,8 KB · Bekeken: 27
Echt , plugdata metroclock is even stabiel als een audio signal based clock .
Ik heb een stepsequencer gemaakt die alle parts aanstuurt van microtonic .
EErste test , pure metro ---bang
Tweede test , phasor~ in delta~ in <~0 in edge~ , dus de phasor~( audio signal )is demaster clock ---bang (delta~is niet echt nodig , maar dat is een ander topic )
In somige gevallen gaat de metro zelf sneller .
Heb nooit zo een goed timing gehad in max msp ( metro ) zelfs met overdrive aan
Onbenullige test ,
eerste file phasor~clock topped @ 680 Hz , gaat niet sneeler , metro clock gaat tot 2khz , dat is dus 0.5 ms ,( veel cpu wel verstaan )
Verdict , de metro is waanzinning strak
 

Attachments

  • Phasorclock.wav
    11,1 MB
  • Puremetroclock.wav
    9,8 MB
Laatst gewijzigd:
P.s. bij invoegen bestanden kun je linksboven op insert drukken dan zien we in je bericht de audiofiles en gewoon op play drukken @the tall lad
 
Back
Top