De A-TYPISCHE software draad (deel je ontdekking)

Nu ik wat meer in Eurorack land vertoef kom ik de mooiste modules tegen. Zo kwam ik op de Blukač Instruments
Een endless processor. ES Disting EX (mk4 ook geloof ik) kan dit Freezen ook.

Er zullen vast nog wel meer modules zijn. Maar mijn zoektocht begon met hoe kan ik mijn Waldorf NW1 met z'n beperkte opslag samplen of polyfoon inzetten.
Vandaar bovenstaande bevindingen. Maar tegenwoordig kijk ik altijd eerst even in Ableton. En voila, ik heb iets soortgelijks weten te bemachtigen.

Niet helemaal hetzelfde maar ik deel het maar meteen, iets waar ik jaren overheen heb gekeken.
Op spoor 1 laat ik via Ext. instr. mn USPX binnenkomen. (het is trouwens een mix van de NW1 en de USPX die uiteindelijk uit mn Eurorack komt)
Dat Freeze ik en zet dan de invoer uit.

Screenshot 2024-03-06 at 16.20.58.png

Vervolgens neem ik de plugin of m4l geen idee hoe ik aan deze kom meer.. TREE TONE.
En laat aan de rechterzijde door op het microfoontje te klikken spoor in binnen.


Screenshot 2024-03-06 at 16.21.12.png

Ik ben er net 10 min mee bezig maar wellicht leuk om zelf mee te experimenteren.
Dit is mijn eerste opname:



P.s.
De phrase looper is ook niet slecht ;)

Screenshot 2024-03-06 at 16.44.11.png

Alles even tot een Blukac wannabee in een rack gegroepeerd. Zie zip.
Ableton live 11.
 

Attachments

  • Blukac wannabee.adg.zip
    23,8 KB · Bekeken: 20
Laatst gewijzigd:
Goed dat je het zegt! Die Dillon Baston is me er 1!

Heb meer van die Dude

(wat een nerd ben ik ook, heb pathways al van hem :peukie:)

 
Laatst gewijzigd:
A-TYPISCHE software
Van het gratis programma Sonic-pi
De melodieen kunnen eindeloos uitgebreid worden en naar eigen inzicht veranderd.
In dit simpele geval herhaald het de noten A D C zoveel keer met vastgestelde snelheid.
Misschien is er hier iemand die er iets meer mee kan of doet.?


1000 .times do
use_bpm 222

midi_note_on :a3, channel: 1 ; sleep 1 ; midi_note_off :a3, channel: 1
midi_note_on :d3, channel: 1 ; sleep 1 ; midi_note_off :d3, channel: 1
midi_note_on :c3, channel: 1 ; sleep 1 ; midi_note_off :c3, channel: 1

end
 
Sonic pi is gebasseerd op de supercollider engine .

Supercollider, dat is pas hardcore maar echt waanzinning goed en complex .

Hier is draadje

 
Real time structural audio morphing.. nee.. wel prijzig.. ga zo checken! Agressief trailertje wel..

Ik vind deze hilarischer..haha

 
Hier een wat uitgebreidere mogelijkheid met random / willekeur die ook goed werkt. De computer moet ook extern met midi zijn verbonden.
De getallen zijn te veranderen en dan veranderd het geluid ook. Gratis programma Sonic-pi

222.times do
use_bpm 44
1.times do
midi_note_on rrand(40, 41), channel: 10 ; sleep 0.2
end

use_bpm 44
2.times do
midi_note_on rrand(34, 34), channel: 1 ; sleep 0.4
end

use_bpm 44
1.times do
midi_note_on rrand(50, 61), channel: 1 ; sleep 0.1
end

end
 
een zeer bizondere blob, uh drum machine; spectral;


heeft tot nu toe alleen een nag-screen, dus eigenlijk gewoon te gebruiken......
 
Kennen jullie Nanoloop al?

Er is ook een leuk device te koop die al die ouwe gameboy spelletjes kan spelen. De "Pocket - Analogue"
Die word geleverd met Nanoloop erop :)
Staat al ff op mn verlanglijstje :D

"Pocket has a digital audio workstation built in called Nanoloop. It's a synthesizer and a sequencer. Designed for music creation and live performance"
Ik heb eindelijk genoeg moed verzameld om de (een tijdjlang uitverkocht geweest) Analogue Pocket te bestellen.
Zwaaaar overpriced en absurde shipment kosten. De analogue pocket + paar kabeltjes + docking station + shipment = ruim 400 euro... oef!

Maar doet er niet meer toe... is betaald :D
Ik ben benieuwd... ouwe spelletjes spelen (ik heb nog shitloads originele games voor de GB, GBC en GBA), kijken wat er nog meer op draait ook, gewoon omdat het kan (kan ik ook al op steamdeck).
Maar de voorgeinstalleerde nanoloop trok me over de streep... om die reden toch die paar tientjes te veel voor een apparaat wat ik, zonder echt goede reden verder, graag wilde hebben :D

Ik weet nie... muziek maken en gamen zijn mn grootste 2 hobbies... ik zie dan toch op een of andere abstracte wijze waarde in een apparaat wat geschikt is voor beidde haha

alleen ff kijken hoe lang het duurt voor zoeits binnenkomt
 
Back
Top