Buchla integrator

Even gezocht maar kan er geen video over vinden. Ik ben wel benieuwd of die Studio Electronics Attenulag module ook als een echte integrator (in plaats van een slew limiter) kan werken. Kun je er ook een zaagtand mee integreren? Dat zou het onderstaande resultaat moeten hebben (klik op "run/STOP"):

 
Laatst gewijzigd:
Maar moet het perse een analoog circuit zijn?
Ik kan me een ontwerp voorstellen waarbij een adc, processor en (multiplying) DAC gebruikt wordt.
 
Hoeft niet per se analoog te zijn. Overigens heb ik al 4 Ladik integrators, dus echt nodig heb ik nog meer integrators niet. Het is meer nieuwsgierigheid wat die Studio Electronics Attenulag precies doet. ;)
 
Nou, toeval wil dat ik toevallig een module heb met oscilloscoop maar moet eerst uitzoeken hoe die werkt
 
Moet ik met de Slew naar 5V/us?

Maar kwa modden... zou je een bepaalde module die in de buurt komt van wat je wil, niet kunnen modden met een mosfet? Zeg maar wat hoor.

Ok ik ga nu eerst men oscillator op 100hz sinewave tunen.


Ok i heb hem getuned op sinewave 100hz -11dbu
Screenshot 2024-05-09 at 11.29.42.png



Ok dit is nu mn zaagtand puur uit

Screenshot 2024-05-09 at 11.34.14.png
 
Laatst gewijzigd:
Zonder oscilloscoop kom je technisch gezien nergens. Heel verstandig om dat ding eerst onder de knie te krijgen. ;)
 
Ik denk dat m’n oscilloscoopje heel beperkt is haha .



En dit is visueel zichtbaar als ik de SAW heel langzaam met slew/lagtime indraai.



Wat me trouwens opvalt is dat dit een heel ander resultaat geeft dan waneer er dynamische klanken door de slew/lag gaan.
Dit is vrij abrubt.. terwijl in composities ik de slew helemaal in kan draaien en er normaal muzikaal gebruik er gewoon geluid uit blijft komen..
Weird sience haha
 
Laatst gewijzigd:
Wat je ook kunt doen is een gratis software oscilloscoop op je computer installeren en dan het signaal van je module de computer in sturen (als je daar de juiste kabeltjes/interface voor hebt) en vervolgens het signaal verder op je computer bekijken. Dan heb je geen hardware oscilloscoop module meer nodig. Welk OS draai je?
 
ga later op de dag wel even kijken
Maar een mailtje naar studio electronics zou ook kunnen.. zij zijn zeker handiger dan ik.
support@studioelectronics.com

REF #32 nee denk niet dat als oscilloscoop ingesteld kan worden.. heb alle combinaties geprobeerd.
 
Wat gebruik je trouwens voor software in berichtje #27? Kan dat niet ook als oscilloscoop ingesteld worden?
 
Heb jij voor mij wat specificaties waar een goede oscilloscoop aan moet voldoen want al die nieuwerwetse plugins die kunnen van alles maar als ik wat tips krijg kan ik beter zoeken.
Heb me nu even hier ingeschreven maar vind 70,- wel even te duur voor een testje.

 
Een gratis oscilloscoop progje is waarschijnlijk al goed genoeg. Ik gebruik de scoop zelf ook voornamelijk om de vorm van meestal twee signalen (een input en een output) te bekijken en hoe die met elkaar samenhangen. Ik zal zelf ook even zoeken.
 
ok het is deze geworden..

Oscarizor – 2D/3D Multi Channel Spectrum Analyzer Audio Plug-In​

 
Een spectrum analyzer is iets anders dan een oscilloscoop, kan de door jou gekozen versie van de Oscarizor ook als oscilloscoop gebruikt worden?
 
Net even s(M)exoscope geprobeerd (onder Wine op mijn Linux computer) en dat werkt direct. Zie:

screenshot.png


Lijkt me veel geschikter dan die Oscarizor waarbij je verzuipt in de mogelijkheden.
 
Ja leuk, dankzij jou vraag ga ik dus nu voor het eerst aan (oscilloscopie) doen, oh dit blijkt een ziekte beeld
Ok ik ga gewoon een oscilloscoop leren gebruiiken.
Heb je hier wat aan?

Dit is een zaagtand en dan heel langzaam door de slew gehaald.
 

Attachments

  • slewtest1.mov
    5,4 MB
  • slewtest2.mov
    6 MB
Kun je ook in- en output tegelijk op twee kanalen van de scoop vertonen?
 
Back
Top