It is a man's world?

Rachid

Ouwe rot
Lid sinds
14 juli 2015
Berichten
511
Locatie
Planet Earth
Het valt mij op dat er barweinig dames zich laten horen. Zowel op muzikaal als gebied discussieren op het forum. Weten de dames Synthforum niet te vinden, of heeft James Brown dan toch gelijk?
 
En niet ieder lid geeft wat zijn/haar geslacht is, toch?
 
Klopt. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat als vrouw, je al t gestouw kunt missen, online. Als je je hier voorstelt met een vrouwennaam als lid heb je veel meer reacties. Dat zien ze zelf ook wel.
Langs de andere kant zag ik net weer wat dames op yt instrumenten spelen waar hun outfit niks aan de verbeelding overlaat. Dus alles kan.
Als je goed kunt spelen hoe je van mij echt je looks niet uit te spelen. En als je slecht speelt ook niet :)
 
De laatste jaren zijn er toch juist veel meer vrouwen die elektronische muziek releasen? Er is echt wel een mooie lijst te maken. Een goede beweging.

Over waarom je weinig vrouwen op dit soort fora tegenkomt zijn genoeg redenen te bedenken. De stereotyperingen die in dit topic al voorbij komen kunnen er bijvoorbeeld een zijn.

Daarnaast heeft ook niet iedereen de behoefte om oeverloos te kletsen op fora, sommige mensen zoeken naar de oplossing van hun technische probleem en gaan dan weer lekker verder met muziek maken. Of ze vragen het aan een bevriende muzikant.

Overigens is het clubje dat hier enigszins regelmatig post sowieso heel klein. Dit forum is echt geen goede representatie van de groep synthliefhebbers.
 
Laatst gewijzigd:
We kunnen het hen eventueel vragen...
Nee geintje 8o), we vissen het zelf wel uit, zo hoef ik mn mancave niet buiten.
 
Maar de verhouding in de muziekwereld is net zo, je ziet gewoon meer mannen met een synthesizer dan vrouwen.
Je ziet sinds een aantal jaren wel meer vrouwen op de instrumenten maar het zijn nog steeds een stuk meer mannen voor zover ik het kan zien.
Nu ik er over nadenk dan zie je wel dat vrouwen met elkaar een bandje vormen en er zijn wel bandjes die een mix zijn maar da's toch een minderheid, behalve als het om zang gaat want dan zie je best wel wat vrouwen natuurlijk, dan zijn ze in de meerderheid denk ik.
Het is wel aan het veranderen gelukkig want de wat jongere generaties die trekken zich er weinig van aan maar in de seventies waren vrouwenbands vrij zeldzaam, later kreeg je de Bangles en dat soort bandjes maar het was nog steeds een minderheid.
 
Oh ... maar dan ben ik eigenlijk Danielle...krijg ik ook wat meer reacties :dubbel:.

Om alle misverstanden te vermijden is mijn naam echt Danny en ben een echte vent ;)
oops ik dacht dat je naam Daniëlla was. Excuus :D u got PM
 
De laatste jaren zijn er toch juist veel meer vrouwen die elektronische muziek releasen? Er is echt wel een mooie lijst te maken. Een goede beweging.

Over waarom je weinig vrouwen op dit soort fora tegenkomt zijn genoeg redenen te bedenken. De stereotyperingen die in dit topic al voorbij komen kunnen er bijvoorbeeld een zijn.

Daarnaast heeft ook niet iedereen de behoefte om oeverloos te kletsen op fora, sommige mensen zoeken naar de oplossing van hun technische probleem en gaan dan weer lekker verder met muziek maken. Of ze vragen het aan een bevriende muzikant.

Overigens is het clubje dat hier enigszins regelmatig post sowieso heel klein. Dit forum is echt geen goede representatie van de groep synthliefhebbers.

Ah oke. Ik dacht atijd dat Synthforum de grootste is binnen NL. Zelfs Belgische leden posten hier. Blijkbaar omdat er geen alternatieve aanbod is?
 
Maar de verhouding in de muziekwereld is net zo, je ziet gewoon meer mannen met een synthesizer dan vrouwen.
Je ziet sinds een aantal jaren wel meer vrouwen op de instrumenten maar het zijn nog steeds een stuk meer mannen voor zover ik het kan zien.
Nu ik er over nadenk dan zie je wel dat vrouwen met elkaar een bandje vormen en er zijn wel bandjes die een mix zijn maar da's toch een minderheid, behalve als het om zang gaat want dan zie je best wel wat vrouwen natuurlijk, dan zijn ze in de meerderheid denk ik.
Het is wel aan het veranderen gelukkig want de wat jongere generaties die trekken zich er weinig van aan maar in de seventies waren vrouwenbands vrij zeldzaam, later kreeg je de Bangles en dat soort bandjes maar het was nog steeds een minderheid.
Het is inderdaad aan het veranderen. Zie ook steeds meer vrouwen gamen. Ik denk dat de meeste vrouwen toch als DJ dienst doen. Al kan ik mij hierin vergissen.
 
Literatuur:
"Gender and the Politics of Synthesizer Historiography"

"Pioneer Spirits: New media representations of women in electronic music history"
 
Laatst gewijzigd:
Als ik de Moog marketing mag geloven zijn witte mannen op leeftijd juist een gemarginaliseerde minderheid in synthland.
 
Als ik de Moog marketing mag geloven zijn witte mannen op leeftijd juist een gemarginaliseerde minderheid in synthland.
Haha, scherp. Die Moog advertierials/infotaiment PR shit zijn altijd van die 'typische' figuren. Ik behoor niet tot de doelgroep ben ik bang :D
Mijn haar is niet paars genoeg en heb geen hele moeilijke genderasocisiatie.
 
edgy
 
Back
Top