GentleG - Lie

Begin trok gelijk mijn aandacht: coole sound en figuur. Daarna volgt meer een song die thuishoort op een gitaar- dan op een synthforum (tenzij die gitaren dan weer met een synth zijn gemaakt natuurlijk maar daartoe zou je beter wat toelichting gegeven hebben). Zang zit soms inderdaad een beetje op het randje van wat door de galm versterkt wordt.

Op zich helemaal niet slecht maar ik kan de link met het synthforum moeilijk leggen.
 
Goed nummer hoor.
Newwave ofzo? heeft iets weg van eind jaren '80 :okdan:
De zang heeft een raw (slow) randje...:okdan:
 
Nice, lekkere reverb klinkt als een spring en dat geeft echt veel karakter.
Leuke track met live feel!
 
Een beetje Velvet Underground, maar ja, je zang moet zuiverder! In mijn DAW (Digital Performer) zit de mogelijkheid om een zangtrack te analyseren en dan wordt aangegeven hoeveel een bepaalde noot in de zang afwijkt van de "juiste" toon. Je kan dan die afwijkende noot eenvoudig aanpassen en het maakt echt een wereld van verschil. Ik zou je zoiets aanraden, want op zich vind ik je zangpartij (en stem) niet slecht, maar zo kan het eigenlijk niet.
 
veel tracks in deze contest die een bepaalde sfeer oproepen en daarmee een soort film-soundtrack achtige kwaliteit hebben. Deze track is daarin eentje die opvalt omdat het niet gaat om een ambient synth track, maar wat mij betreft wel kwalificeert als sfeervol.
 
Lekkere bass/beats combi, die bass loop blijft lekker hangen. Zang had bij vlagen wat beter gekund, maar ook weer niet heel storend. Niet mijn muziek, maar wel tof gedaan.
 
Ik vind het gaaf. Ik vind de zang oprecht en niet storend. Zo hoort dat in deze stijl. Wat ik een beetje storend vind is die statische bas. Dat klinkt mij niet "organisch" genoeg voor deze stijl. Ook iets te prominent aanwezig wat mij betreft. Tof gedaan.
 
Beetje ruw in de mix, maar prima track.

Gaaf sounddesign op de achtergrond, dat had wat meer naar voren mogen komen.

De vocals gaan inderdaad hier en daar uit de bocht - maar niet alles hoeft correct. Heb zelf liever af te toe een beetje ernaast ipv non-stop correct. Maar goed, hoe vaak is "af en toe"..
 
Ja mooie new wave achtige track, bas wat prominent aanwezig, mix wat ruw het is al gezegd. Had misschien een synth lead of wat effecten in gemogen ;)
 
Ik zou het ook wel interessant vinden om wat meer te lezen hoe deze track is ontstaan. Vind hem erg lekker weg luisteren :)
 
Bedankt voor alle reacties :okdan:

Op veler verzoek wat technische uitleg:
- Eerste geluid is de synth: Europa uit Reason met veel Reverb (Western IR), overigens ingespeeld op een Linnstrument
- Bass is Reason Electric bass door een Cerberus, nu ik de track terugluister zou ik deze inderdaad losser/dynamischer willen inspelen
- Ritme gitaar is de synth: Resonans door o.a. een Kuassa Creme
- Drums is Reason Drum kits, dus multisample
- Zang ben ik, inderdaad niet m'n sterkste punt
- Melodie/monofone 'gitaar' is alweer Resonans door o.a. een Kuassa Vermillion
- Achtergrond zang is Jannes

Alles dus 100% Reason

Ik ben zelf blij met de pakkende melodieën in een simpele harmonie in een compact arrangement: catchy, krachtig, compact.

Maar smaken verschillen uiteraard :okdan:
 
Back
Top