Trappist in de koelkast?

Is hierboven toch uitgelegd: spontane vergisting door Bret-gisten. Wat vind je van gueuze bier of franse cider?

Spontane vergisting is een vorm van bederf, in die zin kan ik mijn reactie wel plaatsen als een evolutionair waarschuwingssysteem. Maar dat is dan kennelijk heel ongelijk over de bevolking verdeeld.

Oude Geuze Boon heb ik ooit geproefd. En die vond ik redelijk maar geen topper: Trappist in de koelkast?

Franse Cider ken ik niet.
 
Misschien is het zoiets als met koriander en olijven. Sommige vinden het heerlijk, voor anderen smaakt het naar zeep. Schijnbaar iets genetisch ook nog.
 
Misschien is het zoiets als met koriander en olijven. Sommige vinden het heerlijk, voor anderen smaakt het naar zeep. Schijnbaar iets genetisch ook nog.

Daar zat ik ook aan te denken, want die afwijking met koriander heb ik zelf ook!
 
IMG_5725.jpeg

Even get paasweekend in stijl afsluiten :biertje:
 
1712694918653.png

Vanavond de Opener Scream & Stout, een zwaar bier (10,5%) met enige dropsmaak en soep-consistentie maar toch ook wel lekker. Het was een krijgertje van verjaar- of feestdag, ik zou hem zelf niet kopen. Tikt evengoed wel lekker weg. Hips.

 
Dank voor de waarschuwing, ik las elders dat zulke bieren ook erg bitter zijn...
 
Nee, deze was juist vrij zoet. Op zich beviel hij me wel, al hou ik persoonlijk van minder 'in your face' bieren. Vandaar ook de opmerking dat ik hem zelf niet zou kopen.
 
Ken daar maar een van. Ziet eruit als het zwaardere werk...
De blikjes zijn wel wat zwaarder maar die kon ik al, net al de jopen, maar de rest ken ik ook nog niet, zijn rond de 8 a 9%. De tripel kanunnik is in ieder geval lekker en de cuvee clarisse ook niet verkeerd, die heeft wel wat weg van de hertog Jan grand prestige.
 
Heb pas onderstaande weer eens geprobeerd:


Stond weer in de Jumbo (maar nu met ander etiket). Smaakt me best.
 
Zondag 21-4 was ik weer eens in de buurt van DeCaigny. Een tip voor mensen die toevallig in de buurt zijn, in de buurt wonen of gewoon eens een HEEL grote bierwinkel willen bezoeken. Honderden bieren op voorraad van 'hier tot Tokio'. Zo ongeveer alle 'Vlaamsche/Belgische' bieren zijn hier verkrijgbaar, in alle stijlen, van Dubbel, Tripel, Barrel Aged tot de mooiste 'zoete' en 'zure' Lambieken en Geuze bieren.

En ze hebben ook een klantentoilet, voor 't geval je er al een paar op hebt voor je gaat afrekenen :-) Gratis parkeren voor de deur en twee goedkope tankstations om de hoek.



DeCaigny1.jpg
DeCaigny3.jpg
DeCaigny2.jpg
 
Back
Top