Trappist in de koelkast?

Geen nieuwe, maar deze smaakt ook in de herhaling prima. :)

CraftyStout.jpg
 
Gisteren de laatste van vier verschillende Openers die ik eens voor mijn verjaardag had gekregen door de gootsteen gespoeld. Niet te doen.

1715242735091.png
 
Opener - nooit van gehoord...

Wat ik mij bij dat door de gootsteen spoelen van speciale bieren wel afvraag is of de ratten in het riool er dan nog van kunnen genieten, of bestaan dergelijke "bevolkte" riolen tegenwoordig niet meer?
 
Gisteren de laatste van vier verschillende Openers die ik eens voor mijn verjaardag had gekregen door de gootsteen gespoeld. Niet te doen.
Grappig, ken ik ook niet. Sinds 2012. Nooit op proeverijen iets van dit bier geproefd of gezien. Wat is er zo slecht aan? Smaak, geur, bitter, waterig bocht? Ben wel benieuwd.
 
Het is een of ander semi-lokaal bier uit Dongen geloof ik. Smaak staat me niet aan, kan niet echt goed beschrijven waarom.
 

Is het niet eenvoudiger om het andersom te doen? Als je het bier wil noemen, dan moet het alcohol bevatten. Ongeacht het percentage. Iemand die helemaal geen alcohol wil kan alles dat zegt bier links laten liggen, degene die bier wil weet zeker dat het tenminste iets van alcohol bevat als het etiket zegt bier. Want bier zonder alcohol is natuurlijk helemaal geen bier, laten we onszelf maar niks wijsmaken, wat dat betreft.

Iedereen blij.
 
Heb ooit gehoord van een gast die aan de bar simpelweg in een leeg bierglas urineerde en dat glas daarna weer op de bar zette waarna die aangeboden versnapering door anderen nietsvermoedend geconsumeerd werd...

En nu aan de maaltijd anders wordt het koud, met een lekker glas Val-Dieu Blonde erbij. :biertje:
 
Laatst gewijzigd:
Met deze temperatuur een friszuur bier van boerenerf.bio en echte Zwitserse kaasfondue (nee, geen pakje aardappelzetmeel) :-)

Geen brett bier van wilde gisting, maar oude 'lambikken' van 1 en 2 jaar oud. En zoals de Vlamingen dat zeggen 'met maceratie' van perzik en nectarine. Dwz gewoon een lading fruit in bier geflikkerd om te rijpen. Witte perzik, gele perzik en nectarines uit Italië.
Mooi bier. Fris, niet te zuur en mild fruitig.
 

Attachments

  • IMG_20240512_184310.jpg
    IMG_20240512_184310.jpg
    163,6 KB · Bekeken: 13
Back
Top