JS-plugins

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 februari 2019
Berichten
5.880
Locatie
Zeist


Bovenstaande video laat zien dat je ook in Reaper zelf plugins kunt bouwen. Heeft iemand hier dat wel eens gedaan? En kun je die JS-plugins ook eenvoudig naar VST-plugins converteren?
 
Dat is mooi! Maar ik wil ook graag het grote Windows publiek kunnen bedienen, dus weet je ook of die plugins eenvoudig in VST's zijn om te zetten?
 
Omzetten kom ik niet tegen, wel dit. Kennelijk een host op zichzelf, maar ook een plug-in om te gebruiken in andere DAWs zodat die ermee kunnen werken.
 
Dat is mooi! Maar ik wil ook graag het grote Windows publiek kunnen bedienen, dus weet je ook of die plugins eenvoudig in VST's zijn om te zetten?
Hoe bedoel je? Carla en Cardinal zijn allang als windows (en macos, en linux, en bsd, en haiku) plugins beschikbaar.
 
Hoe bedoel je? Carla en Cardinal zijn allang als windows (en macos, en linux, en bsd, en haiku) plugins beschikbaar.

Zo ingewikkeld is het niet: er zijn duizenden VST-plugins beschikbaar met als gevolg dat als de een of andere plugin niet direct werkt of als er extra programmatuur voor moet worden geïnstalleerd om die plugin te kunnen gebruiken er dan nog legio andere plugins over zijn waarmee je wel direct zonder verder gedoe kunt hobbyen. De modale plugin-gebruiker wil volgens mij snel en probleemloos resultaat zien en horen. Met dat gegeven wil ik rekening houden door ook zelf (naast het Linux spul voor de liefhebber) VST-plugins te gaan aanbieden die probleemloos (plug-and-play ;-) ) in de meeste bekende Windows DAWs draaien.
 
Lijkt me een verzameling bestaande plugins uit Reaper die als VST worden aangeboden voor gebruik in andere DAWs.
 
Ja helaas! Ik denk dat het niet gaat, waar de JS-plugins een edit button hebben ontbreekt die op de ReaPlugs die ik net bekeken heb.
 
Back
Top