Audio freeware voor Windows XP

Gevonden! Dit was het: Realtek High Definition Audio. Is dat net zoiets als Asio4all? En waar kan ik zien of Asio4all al op mijn laptop staat?

asio4all, is een apart programma;

 
Het installeren van Realtek High Definition Audio was geen succes dan doen de plugins het helemaal niet meer, dus systeemherstel dan maar. Want ASIO4ALL lijkt wel te werken.
 
Nu heb ik voor het testen van VST's nog een virtueel keyboardje en een simpel MIDI-bestand spelertje nodig voor op Windows XP. Iemand nog tips?
 
Dit kun je toch doen met de DAW naar keuze, eentje bijvoorbeeld eerder genoemd in het draadje?
 
Dit kun je toch doen met de DAW naar keuze, eentje bijvoorbeeld eerder genoemd in het draadje?

Dat klopt, maar ik wil het ook meer modulair kunnen testen met een plugin als standalone in VSTHost, SaviHost of NanoHost. Hier heb ik al een virtueel keyboard dat werkt: Virtual MIDI Piano Keyboard

Maar de MIDI verbinding wil nog niet lukken...
 
Zet ook de exclusive modus in de audio instellingen uit.

Het lukt me niet om zelf interne MIDI connecties in te stellen, en dat heeft mogelijk met bovenstaande te maken. Hoe zet ik die exclusieve modus in Windows XP 32bit uit?
 
Ik heb nu de boven gegeven tips en nog wat andere aanwijzingen van internet m.b.t. MIDI opgevolgd maar op mijn laptop werkt het kennelijk anders want het lukt niet. Maar zo'n ramp is dat nu ook weer niet want VST plugins testen in DAWs is eigenlijk al genoeg.
 
Net nog even mijn laptopje met WindowsXP aangezet, maar nu wordt die vanwege de activering geblokkeerd, terwijl die wel aangeeft dat de WindowsXP al geactiveerd is. Zucht... :(
 


Dankzij bovenstaande video Windows XP weer (voor even?) aan de praat gekregen.
 
Laatst gewijzigd:
Helaas heeft het maar een paar minuten gewerkt. Toen ik de laptop later vandaag weer opstartte om nog wat te hobbyen was het weer mis. Ik laat het nu maar even voor wat het is.

Op het moment ben ik vooral programma's aan het schrappen waar ik niet mee verder wil. Als SynthEdit tot de overblijvers behoort zie ik wel wat ik dan doe: of ik koop een recente versie van SynthEdit en schaf een tweedehands laptopje met Windows erop aan, of ik gebruik de oude gratis versie van SynthEdit onder Wine op mijn Linux computer.
 
Back
Top