Soundwide welcome bundle (gratis, waarde $600) t/m 26 april

100% mee eens, daar snap ik ook helemaal niets van 👍

ja dat het ook zooooo lang duurt.... Guitar Rig 6 is tenminste resizable, eindelik. wellicht Kontakt 7???

hoe designers er mee kunnen werken, een oude 800x600 lcd scherm???? nou ja, het is vooral scripting uiteindelik... alhoewel... zonder scripting kun je best veel met kontakt, alleen dat gepiel, dus ik gebruik m jammer genoeg spaarzaam.

goed kontakt leunt vooral op de libraries, die best goed zijn, maar voor mij... ach, soms vind ik het leuk er mee te spelen, en donder ik ze weer af, volgens mij heb ik nu maar 1 of 2 libraries staan.. of niet eens, of alleen de factory library, in mijn studio...

toch impliciet (en wellicht ergens ekspliciet op het NI forum) is er toch meer dan de suggestie dan kontakt resizable wordt (aangezien ze hebben aangegeven welke dat niet krijgen....).

goed. blijft vreemd... NI pakt zaken de laatste tijd wel vreemd aan, ze zitten natuurlik ook met heel veel legacy code, die niet in huis zijn gemaakt.. dus... wellicht ontwikkelen ze weer nieuwe dingen, of wordt brian clevinger nog gevraagd voor een Absynth 6????

voor de zekerheid, spelling, google gebruikt, zie ik dat ie een instructor (ook) is... voor... ableton... Plasmonic wordt niet genoemd... vreemd.

overigens voor de laatste update van Absynth 5 (FM8, Massive en Absynth 5 krijgen als ik het goed heb nog wél vst3 versies...), heeft brian nog een preset bank gemaakt....

nou, allemaal, thee bladeren kieken.
 
Plugins zoals bettermaker en vitalizer kunnen mn tracks enorm verbeteren, iets wat ik niet met andere eqs of exiters voor elkaar krijg. Lindell 50 is favo channelstrip hier.
Bettermaker is bij mij tegenwoordig onmisbaar op de kick/bass buss. Vitalizer heb ik ook, moet ik toch wat vaker gebruiken. mijn favorieten: shadow hill compressor, black box, bx digital, elysia alpha, maag eq4, vertigo vsm-3, bx xl2, metric AB. ook console SSL 4000G is erg goed. Wat is er goed aan die Lindell 50 strip eigenlijk? ik vraag me af of er veel verschillen tussen al die console strips zitten.
 
Ja metric AB en bx digital gebruik ik ook heel vaak… vitalizer is vooral handig als je een beetje leven wil blazen in een sound die wat doffig is.

Er zitten best grote verschillen in de channelstrips. Ik ben begonnen met de ssl 4000e. Deze heeft veel karakter maar soms net te harsh en gruizig. Als ik hetzelfde doe met de lindell 50 klinkt het meer hifi. Vooral in het hoog vind ik hem een stuk fijner. Je kan kiezen uit 3 verschillende eqs en 2 compressors. De fet compressor vind ik wat minder maar de vca compressor is fijn. Er staan op youtube wel vergelijkingsfilmpjes van bepaalde strips, dan hoor je goed het verschil.
 
Ja metric AB en bx digital gebruik ik ook heel vaak… vitalizer is vooral handig als je een beetje leven wil blazen in een sound die wat doffig is.

Er zitten best grote verschillen in de channelstrips. Ik ben begonnen met de ssl 4000e. Deze heeft veel karakter maar soms net te harsh en gruizig. Als ik hetzelfde doe met de lindell 50 klinkt het meer hifi. Vooral in het hoog vind ik hem een stuk fijner. Je kan kiezen uit 3 verschillende eqs en 2 compressors. De fet compressor vind ik wat minder maar de vca compressor is fijn. Er staan op youtube wel vergelijkingsfilmpjes van bepaalde strips, dan hoor je goed het verschil.

och ja de vitalizer, die @Jason31 ook noemt, had ik al op het oog, maar verloor m uit het oog... hoop dat ie nog in de sale komt, met die 10% er bij, en dan veur..

er zitten zeker verschillen in channelstrips, en bij de SSL dacht ik dat juist de G harsh en gruizig was, tegenover de E. ik heb de SSL 4000G (en de E versie van waves, de oude, of is daarvan geen nieuwe, nog..). ik bedoel dus E tegenover G, niet tegnover de lindell 50 (die ik niet heb).

hangt ook zeker van de source af, of ze werken.

de Mäag's werken ook wel lekker, vind ik... (wellicht heb ik nooit goed gezien, maar in ieder geval in wavelab pro 11, kun je een knopke gebruiken, waarbij je kan horen wat een plugin toevoegt, dus de rest niet, ja veel EQ's kunnen dat, maar dit geldt dan voor alle plugins in wavelab... dan is het erg fijn afstellen, op het gehoor..)

wel meer plugins die ik vaker gebruik, van PA. en zeker die van Unfiltered Audio, zo kwam ik bij PA..

(en de instrumenten, heerlik!)
 
@vink zou kunnen hoor, volgens mij ontlopen de G en de E elkaar niet veel.

kan heel goed, IKM heeft ook emulaties, maar daarvan is het een beetje onbekend wat ze hebben gedaan, klinken wel erg goed, overigens, en wat volgens mij de G versie daarvan is, is veel scherper..
goed ik kan de E en G van SSL niet vergelijken...
wellicht eens een goed idee ook de E te kopen, maar goed ik heb van o.a. IKM, Waves, ik heb voldoende channelstrips/preamps, die mij bevallen... ach, ja, waarom er nog niet eentje bij...
 
De ai benadering van izotope geeft zelden mooie resultaten bij mij (neutron en ozone)
Precies dit. Ik vind plugins die AI gebruiken om je sound dusdanig in te stellen dat het zogenaamd in balance is compleet zinloos. Het mixen is juist 1 van de leukste processen, ik wil dit altijd zelf doen. Izotope geeft mij altijd zo'n "my first plugin" gevoel.
Als ik hetzelfde doe met de lindell 50 klinkt het meer hifi. Vooral in het hoog vind ik hem een stuk fijner.
Deze staat nu op mijn verlanglijstje. Hopelijk hebben ze nog een paas-sale, PA kennende wel, ze hebben bijna altijd wel een reden voor een sale.
 
Precies dit. Ik vind plugins die AI gebruiken om je sound dusdanig in te stellen dat het zogenaamd in balance is compleet zinloos.
Daar moet je hem dus ook niet voor gebruiken. Het grote pluspunt is dat de plug-ins met elkaar communiceren. Vooral bij EQ is dat heel handig, je kunt eenvoudig wijzigingen doorvoeren op verschillende kanalen, via een view. Learn is ook handig bij de EQ, dan analyseer je het geluid en zet hij punten waar veel informatie zit.

Maar goed, uiteindelijk zou ik gebruiken waar je het beste resultaat mee krijgt. Het aanbod is zo groot, dat er voor iedereen wel iets is. Ik zag laatst een video van Sebastien Léger en die gebruikt alleen maar Ableton Live stock-plugins. Als het maar tof klinkt 👍
 
Het grote pluspunt is dat de plug-ins met elkaar communiceren. Vooral bij EQ is dat heel handig, je kunt eenvoudig wijzigingen doorvoeren op verschillende kanalen, via een view. Learn is ook handig bij de EQ, dan analyseer je het geluid en zet hij punten waar veel informatie zit.
Dat zal vast heel handig zijn maar kan je nu ook mixen zonder dit soort visualisaties?
Daar moet je hem dus ook niet voor gebruiken.
Jij gebruikt het hier misschien niet voor maar het is wel hun USP, laat de track assistance naar je track luisteren en na een analyse krijg je suggesties voor een preset of iets dergelijks? alsof dat programma weet hoe mijn track moet klinken.
 
Dat zal vast heel handig zijn maar kan je nu ook mixen zonder dit soort visualisaties?
Ja hoor, de visualiser kun je gewoon uitzetten.
|
Jij gebruikt het hier misschien niet voor maar het is wel hun USP, laat de track assistance naar je track luisteren en na een analyse krijg je suggesties voor een preset of iets dergelijks? alsof dat programma weet hoe mijn track moet klinken.
Dat is natuurlijk ook gewoon een marketingding. Plak er het predikaat AI op en verkopen maar. Overigens werkt dit trouwens soms ook wel, of geeft hij een duwtje in de juiste richting. De presets in Neutron zijn ook top en daar leer ik van. De makers weten echt wel wat ze doen en dat leggen ze ook heel goed uit in tutorials op YouTube. Maar verwacht geen druk op de knop magic.

Er is trouwens een plugin die Magic AB heet. Alsof je track opeens geweldig klinkt als je hem met een ander AB'ed. Over marketing gesproken 😉
 
Zouden ze dit ook doen om piraterij tegen te gaan? Als in, je installeert dit en hij blocked evt gecrackte plugins vd desbetreffende merken. Zou wel slim zijn van ze!

Hoe dan ook een erg mooie aanbieding!!! Ik heb ze binnen
 
Bedankt voor de tip. Ik heb de gratris bundle even gedownload. Nog niet geïnstalleerd. Welke plugins van deze bundle zijn echt de moeite waard, welke vallen tegen? Ik wil niet alles installeren om het overzichtelijk te houden.

Volgens mij zijn ze allemaal wel goed, maar de shadow hills springt er toch uit.
 
Bedankt voor de tip. Ik heb de gratris bundle even gedownload. Nog niet geïnstalleerd. Welke plugins van deze bundle zijn echt de moeite waard, welke vallen tegen? Ik wil niet alles installeren om het overzichtelijk te houden.
Ligt eraan waar je behoefte aan hebt. Shadowhills is een vrij diepe mastering compressor, focusrite is een goede channelstrip, oberhausen een oberheim expander achtige synth, black box een goede saturator. Masterdesk een leuke tool om vrij eenvoudig je mix op te knappen. Ampeg heb ik niet veel mee, das meer voor de gitarist volgens mij.
 
Dank ! En namens mij de 5 andere mensen die ik via social media heb ingelicht :okdan:
 
Back
Top