EMU ESI 4000 sampler

Sto

Stamgast
Lid sinds
13 januari 2014
Berichten
191
Locatie
aan Zee
Afgelopen weekend via een packagedeal in bezit gekomen van 2 stuks EMI ESI 4000 samplers.
Samplers zijn totaal niet mijn ding en ik wil ze weer verkopen.
Ik heb alleen geen idee wat een reële prijs is en wat de plussen en minnen zijn van deze samplers.
Graag jullie ideeën en tips!
Alvast veel dank!



20211205_162905.jpg

Hoor
 
Ik heb ze op Marktplaats voorbij zien komen. Wellicht goed om te vermelden dat je de 16MB en 32MB uitvoering hebt en ook nog voor beide de zip drive en cd-rom speler hebt.

Standaard zijn ze 4MB, maar kunnen ze worden uitgebreid tot 128MB.
Ook de uitbreidingskaarten (uitgangskaarten) kunnen invloed hebben op de waarde. Ik weet niet welke je hebt.

2 á 3 jaar geleden kreeg je er niet meer dan €150 voor. De interesse in hardware samplers is de afgelopen tijd gestegen en ik denk dat je er wel €200-€250 voor kunt krijgen. Als je de turbo kaart erbij hebt zitten kun je zelfs tot €300 gaan, maar dan zou ik dat zeker vermelden. De prijzen variëren snel de laatste tijd, dus ik kan er ook naast zitten.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Sto
Ik heb ze op Marktplaats voorbij zien komen.

Ook de uitbreidingskaarten (uitgangskaarten) kunnen invloed hebben op de waarde.

Als je de turbo kaart erbij hebt zitten kun je zelfs tot €300 gaan.
Ze staan inderdaad al marktplaats, scherp! *D

En inderdaad ze zijn 16MB en 32MB, dat geeft het opstart scherm mooi weer, maar verder kom ik niet als samplerleek... :?

Hoe kom ik erachter of er uitbreidingskaarten of een turbo kaart zijn geplaatst?
 
Op deze website staat een voorbeeld zie ik (Turbo Option Card).
 
  • Duimpje
Duimpjes: Sto
Op deze website staat een voorbeeld zie ik (Turbo Option Card).
Geweldig dank je wel!
Beide samplers hebben dus de Turbo option card zie ik nu.

20211206_125312.jpg
 
Back
Top