Nieuwe USB audio interface gezocht

Als je een adat IN hebt?? idd voor een adat uitbreiding gaan.

Fostex is leuk ja. Lekker compact maar zie je niet heel vaak.
Behringer ADA8000 kun je je met ('n vraagprijs) 50 euro ook geen buidel aan vallen.
Ja heb ik.
Ik denk dat ik voor de octopre ga (Clarett versie)
Die bevalt mij als interface ook goed.
Helaas niet op voorraad, maar met wat korting ook niet 'extreem' duur bij Bax.
 
Ah zo.. Maar waarom ga je voor de Clarett? Zijn de Pre-amps echt zo belangrijk? Dacht dat het voornamelijk om line ingangen ging toch? Ook heeft ie een dubbele adat (voor 96khz) die je in je huidige setup niet gaat kunnen gebruiken. Of bevallen de pre-amps van je huidige interface niet (Scarlett toch?). Ik ben niet echt bekend met de verschillen in pre-ampsvan beiden maar als het voor synths is zou ik me zeker niet zorgen maken.
En als ik je dan toch aan het twijfelen mag brengen en de Pre-amps spelen 'n rol. Ga voor de Midas MR.. die kan je altijd nog aan een toekomstige MPC hangen ;)

Edit.. je hebt al een Clarett dus. Geen Scarlett. Ik weet niet hoeveel mics je wilt gebruiken?? Maar voor line ingangen zou ik niet een al te duur rijtje Mic-Pre-amps aanschaffen.
 
Laatst gewijzigd:
MR18 heeft een fan zie ik. Voor mij persoonlijk een no go. Leuk als je een server ruimte hebt, maar die heeft niet iedereen denk ik. Aanname van mijn kant is dat @Montfrooij een zolder studio heeft zonder een aparte server/pc ruimte. Je kunt eerst die ADA8k proberen voor weinig. Die dingen eten geen laag als onbijt, verder prima, maar niets speciaals.
 
Ok?? Ik heb toevallig de XR12 en een X18. Op de XR12 zit ook zo'n soort rond geperforeerde vorm wat een ventilator lijkt maar zit er niet in.
Ben zelf ook geen fan van fans.. doe veel met Mics en die dingen hoor je altijd in opnames. Hopelijk is dit in de MR18 niet het geval..
 
Ah zo.. Maar waarom ga je voor de Clarett? Zijn de Pre-amps echt zo belangrijk? Dacht dat het voornamelijk om line ingangen ging toch? Ook heeft ie een dubbele adat (voor 96khz) die je in je huidige setup niet gaat kunnen gebruiken. Of bevallen de pre-amps van je huidige interface niet (Scarlett toch?). Ik ben niet echt bekend met de verschillen in pre-ampsvan beiden maar als het voor synths is zou ik me zeker niet zorgen maken.
En als ik je dan toch aan het twijfelen mag brengen en de Pre-amps spelen 'n rol. Ga voor de Midas MR.. die kan je altijd nog aan een toekomstige MPC hangen ;)

Edit.. je hebt al een Clarett dus. Geen Scarlett. Ik weet niet hoeveel mics je wilt gebruiken?? Maar voor line ingangen zou ik niet een al te duur rijtje Mic-Pre-amps aanschaffen.
Daar heb je een punt.
De Scarlett is net zo duur. M.u.v. 'niet dynamic' versie.

Even kijken wat het verschil is verder.
 
@virkaz Het is waarschijnlijk bij design gedaan om een fan toe te voegen? Ik heb ooit mijn XR12 weleens tussen wat spullen gezet waar ie niet te warm werd. Na 'n tijdje deed ie het niet meer.. Ik wist toen nog niet wat ik nu weet (10 jaar garantie op de MR18 :D) maar baalde wel heel even.. iets van.. 'nu al??' Toen ik em wat vertroeteld had en van dichtbij bekeken was ie ineens weer chill met me en deed ie het weer. Ik denk dat ze een soort ingebouwde, oververhitting beveiliging hebben.

Ik kom ook niet echt iets tegen over een fan die er al in zou zitten. Maar je kunt er, mocht je em in een rack inbouwen en meeslepen naar de dampende club wel makkelijk een fan aan toevoegen nu. Paar gaatjes boren en klaar. :)
 
Laatst gewijzigd:
MR18 heeft een fan zie ik. Voor mij persoonlijk een no go. Leuk als je een server ruimte hebt, maar die heeft niet iedereen denk ik. Aanname van mijn kant is dat @Montfrooij een zolder studio heeft zonder een aparte server/pc ruimte. Je kunt eerst die ADA8k proberen voor weinig. Die dingen eten geen laag als onbijt, verder prima, maar niets speciaals.
Mijn laptop blaast zo hard, daar kan geen fan tegenop ;P
We hebben de XR18 in de oefenruimte staan. Totaal geen last van (fan 8~).

Bij zang opname gaat hij wel uit overigens, voor het idee. Maar dan staat er verder helemaal niks aan.
Inderdaad een 'berging studio' thuis. Maar ik neem weinig met de mic op. En die paar keer dat ik wel iets met de condensator mic doe thuis, is het voor de lol.
Mocht dat een probleem worden, dan ga ik voor een mobiele vocal booth denk ik.
 
Mijn laptop blaast zo hard, daar kan geen fan tegenop ;P
We hebben de XR18 in de oefenruimte staan. Totaal geen last van (fan 8~).

Bij zang opname gaat hij wel uit overigens, voor het idee. Maar dan staat er verder helemaal niks aan.
Inderdaad een 'berging studio' thuis. Maar ik neem weinig met de mic op. En die paar keer dat ik wel iets met de condensator mic doe thuis, is het voor de lol.
Mocht dat een probleem worden, dan ga ik voor een mobiele vocal booth denk ik.
Hehe.. ik heb nu wel een redelijk stille laptop maar als ie op je desk staat is er ook weer minder afstand tot je mic. In mijn andere ruimte heb ik de PC gewoon in een andere kamer kunnen zetten maar nu dus een iets compactere ruimte en een PC gebouwd en daarbij gelet op het geluid. Voeding nagenoeg geen noise. CPU die koeler is en zuiniger met energie omgaat en daardoor minder gekoeld hoeft te worden. Werkt prima en niet echt veel last van fan noise ook.
De Deepmind heb ik ook.. de fan daarin hoor ik altijd door mijn hoofdtelefoon als de Condensator Mic aanstaat. Dat is idd wel minder ja. Maar goed te horen dat de XR18 geen fan heeft iig. Hij zit ook niet in de X18 trouwens.
 
Hehe.. ik heb nu wel een redelijk stille laptop maar als ie op je desk staat is er ook weer minder afstand tot je mic. In mijn andere ruimte heb ik de PC gewoon in een andere kamer kunnen zetten maar nu dus een iets compactere ruimte en een PC gebouwd en daarbij gelet op het geluid. Voeding nagenoeg geen noise. CPU die koeler is en zuiniger met energie omgaat en daardoor minder gekoeld hoeft te worden. Werkt prima en niet echt veel last van fan noise ook.
De Deepmind heb ik ook.. de fan daarin hoor ik altijd door mijn hoofdtelefoon als de Condensator Mic aanstaat. Dat is idd wel minder ja. Maar goed te horen dat de XR18 geen fan heeft iig. Hij zit ook niet in de X18 trouwens.
Ik nam even aan dat er een fan in de XR18 zat, maar dat is volgens mij niet zo (kan het niet checken, maar dat lees ik online)

En even terug naar mijn oorspronkelijke vraag.
Die ADA8200 is volgens mij (als ik even naar nieuw kijk) een prima budget optie. Maar er wordt wat geklaagd over het geluid online, ook in combinatie met een Focusrite (kan natuurlijk aan van alles liggen, klagers heb je altijd).
Stapje hoger zou een OctoPre Scarlett zijn (en dan de non dynamic versie, zonder compressors).
Daarboven zit dan de Clarett versie of de Scarlett met compressor. (volgens mij is die Clarett zonder compressors, maar met betere pre amps.)

Iemand ervaring met de ADA8200 of een tip richting de keuze van de OctoPre?

Ik heb zelf slechte ervaringen met de oudere Behringer (ADA8000) dus die wordt het sowieso niet.
 
irritant is dat vaak interfaces een gelijk aantal in en outputs hebben.
Vraag me af als je de de Motu 24ai (24 inputs hebt ) hoe je er dan 4 a 8 outputs bij kan krijgen.
Natuurlijk kan je de 24ao nemen maar dat zijn er veeeeel teveel.
 
irritant is dat vaak interfaces een gelijk aantal in en outputs hebben.
Vraag me af als je de de Motu 24ai (24 inputs hebt ) hoe je er dan 4 a 8 outputs bij kan krijgen.
Natuurlijk kan je de 24ao nemen maar dat zijn er veeeeel teveel.
Geen idee.
Ik heb de Clarett 4Pre USB met 8 inputs en 4 outputs.
Net wat te weinig (en als ik m'n Gas pedaal intrap, veel te weinig :P )
 
Ik las hier over een ADA8200 niet zo heel goed bericht. Maar kan een incidenteel gevalletje zijn. Behringer ADA8200, Audio bleed/leakage

Maar waarom sluit je die ADA8000 niet aan die je hebt? Ik heb niet echt de indruk dat de ADA8200 nou zo'n hele grote upgrade in kwaliteit is, als ik gebruikers ervaringen lees. Mic-Pre's kunnen zich nog steeds niet meten met duurder units.
Of check dit.. Behringer ADA8000 just for converters? - Gearspace.com
Er zullen best wel wat units zijn die 'n probleempje hebben maar zolang ie goed is, zit het wel goed. Ik heb met name de indruk dat de negatieve verhalen over de Mic Pre-amps gaan, en dat klopt ook wel. Met line level merk je wel een klein verschil in klank maar is veel minder een issue als met een Microfoon waar je de gain flink moet opschroeven soms. Ik hoor trouwens ook mensen klagen over de klank van een dure RME's dat het maar 'flat' klinkt.. er zal altijd wel iemand blijven die zeurt.. en just because there's Behringer written on it, doesn't mean it's bad??
 
Ik las hier over een ADA8200 niet zo heel goed bericht. Maar kan een incidenteel gevalletje zijn. Behringer ADA8200, Audio bleed/leakage

Maar waarom sluit je die ADA8000 niet aan die je hebt? Ik heb niet echt de indruk dat de ADA8200 nou zo'n hele grote upgrade in kwaliteit is, als ik gebruikers ervaringen lees. Mic-Pre's kunnen zich nog steeds niet meten met duurder units.
Of check dit.. Behringer ADA8000 just for converters? - Gearspace.com
Er zullen best wel wat units zijn die 'n probleempje hebben maar zolang ie goed is, zit het wel goed. Ik heb met name de indruk dat de negatieve verhalen over de Mic Pre-amps gaan, en dat klopt ook wel. Met line level merk je wel een klein verschil in klank maar is veel minder een issue als met een Microfoon waar je de gain flink moet opschroeven soms. Ik hoor trouwens ook mensen klagen over de klank van een dure RME's dat het maar 'flat' klinkt.. er zal altijd wel iemand blijven die zeurt.. en just because there's Behringer written on it, doesn't mean it's bad??
Ik heb geen 8000 meer. We hadden met de band een aantal van die Behringer racks gekregen uit hetzelfde tijdperk, waaronder de 8000, maar dat was eigenlijk allemaal troep en die zijn via MP verdwenen.
We hebben niks tegen Behringer overigens (X32,X18R, beltpacks, mini headphone amps). Maar de serie rack units uit die tijd waren niks voor ons.
Opnemen was niet wat (mic en instrumenten geprobeerd) en veel ruis op de lijn.
Ook waren ze onbetrouwbaar en na een paar gefrustreerde optredens omdat onze headphone mix niet doorkwam hebben we ze verbannen.
De compressor was ook ruk (aldus onze technici). Dus dat was einde 19"rack behringer uit die tijd.

Ongetwijfeld kun je er wat mee, maar ik ga er geen euro meer in steken (in die oude serie dan).

Ja klopt, je kunt pech hebben. En bepaalde mensen lijken meer over het B merk te vallen dan over andere merken, maar daar hoop ik doorheen te prikken.

Ik merk wel dat ik beter in iets 'beters' kan investeren omdat dat op termijn minder gezeur oplevert.
Of dat in dit geval ook zo is is natuurlijk de vraag (en in hoeverre beter ook beter is).
 
Ik heb geen 8000 meer. We hadden met de band een aantal van die Behringer racks gekregen uit hetzelfde tijdperk, waaronder de 8000, maar dat was eigenlijk allemaal troep en die zijn via MP verdwenen.
We hebben niks tegen Behringer overigens (X32,X18R, beltpacks, mini headphone amps). Maar de serie rack units uit die tijd waren niks voor ons.
Opnemen was niet wat (mic en instrumenten geprobeerd) en veel ruis op de lijn.
Ook waren ze onbetrouwbaar en na een paar gefrustreerde optredens omdat onze headphone mix niet doorkwam hebben we ze verbannen.
De compressor was ook ruk (aldus onze technici). Dus dat was einde 19"rack behringer uit die tijd.

Ongetwijfeld kun je er wat mee, maar ik ga er geen euro meer in steken (in die oude serie dan).

Ja klopt, je kunt pech hebben. En bepaalde mensen lijken meer over het B merk te vallen dan over andere merken, maar daar hoop ik doorheen te prikken.

Ik merk wel dat ik beter in iets 'beters' kan investeren omdat dat op termijn minder gezeur oplevert.
Of dat in dit geval ook zo is is natuurlijk de vraag (en in hoeverre beter ook beter is).

Behringer heeft zeker een inhaalslag gemaakt ja. De P16M is inmiddels een standaard bij live sessies. En ook de andere nieuwere spullen zijn super. Ik heb bv ook een Soundcraft tafel voor de iPad. Die is kwalitatief veel minder bv.

Er zijn onderde oudere compressors wel een paar modellen die schema-technisch kopies zijn van pro units. Dus werkt het, is het wel goed spul.. Heb zelf ook een paar V-verb Pro's. Echt top dingen qua klank maar vreemd gedrag wat ik niet mee zou nemen naar een liveoptreden ja. 1 geeft vanuit het niets zomaar een bizar geluidseffect.. lijkt een beetje op een spring die in een feedback lus lijkt.. het verandert ook een beetje naar verloop van tijd en daarom zou het in een soundscape achtige track misschien wel weer heel tof kunnen zijn. Maar niet echt handig als je midden in je presentatie zit.. :D
 
Behringer heeft zeker een inhaalslag gemaakt ja. De P16M is inmiddels een standaard bij live sessies. En ook de andere nieuwere spullen zijn super. Ik heb bv ook een Soundcraft tafel voor de iPad. Die is kwalitatief veel minder bv.

Er zijn onderde oudere compressors wel een paar modellen die schema-technisch kopies zijn van pro units. Dus werkt het, is het wel goed spul.. Heb zelf ook een paar V-verb Pro's. Echt top dingen qua klank maar vreemd gedrag wat ik niet mee zou nemen naar een liveoptreden ja. 1 geeft vanuit het niets zomaar een bizar geluidseffect.. lijkt een beetje op een spring die in een feedback lus lijkt.. het verandert ook een beetje naar verloop van tijd en daarom zou het in een soundscape achtige track misschien wel weer heel tof kunnen zijn. Maar niet echt handig als je midden in je presentatie zit.. :D
Oh ja, we hebben ook nog een 32 kanaals digital snake van Behringer. Zou ik bijna vergeten.
Super handig en echt 100x beter dan zo'n lompe multikabel van een kg of wat met een worst waar iedereen over struikelt in het looppad....
 
Digital Snake is niet iets waar Behringer een patent op heeft. Ze noemen het bij Behringer Ultranet. Maar ieder merk heeft weer zijn eigen eigen versie.. allemaal wel via RJ45 connector, maar of het compatibel is zoals bij ADAT??
Zeker een uitkomst ja.. ook vaak genoeg met festivalletjes geworsteld met zo'n dikke kabel die we ieder jaar weer moesten ingraven om voor het podium te kunnen staan met de mixer. De laatste editie's deden we zelfs via een paar ipad's *D Geen gezeur meer met de talkback microfoon maar gewoon ff richting het podium om de monitors afregeling af te stemmen op de wensen van de act. Was wel met een Mackie tafel trouwens. Ik weet niet hoe de Behringer zich gedraagt in een ruimte met veel Wifi signalen maar met de Souncraft die ik een tijd gebruik zou ik dat nooit durven. De Mackie was echt super betrouwbaar.
 
Digital Snake is niet iets waar Behringer een patent op heeft. Ze noemen het bij Behringer Ultranet. Maar ieder merk heeft weer zijn eigen eigen versie.. allemaal wel via RJ45 connector, maar of het compatibel is zoals bij ADAT??
Zeker een uitkomst ja.. ook vaak genoeg met festivalletjes geworsteld met zo'n dikke kabel die we ieder jaar weer moesten ingraven om voor het podium te kunnen staan met de mixer. De laatste editie's deden we zelfs via een paar ipad's *D Geen gezeur meer met de talkback microfoon maar gewoon ff richting het podium om de monitors afregeling af te stemmen op de wensen van de act. Was wel met een Mackie tafel trouwens. Ik weet niet hoe de Behringer zich gedraagt in een ruimte met veel Wifi signalen maar met de Souncraft die ik een tijd gebruik zou ik dat nooit durven. De Mackie was echt super betrouwbaar.
Ja idd. We zijn er iig heel blij mee.
Op de X32 hebben we geen problemen. Al heeft die helaas geen iOS ondersteuning meer. (64b gaan ze niet meer maken). De 3rd party apps werken wel overigens.
De XR18 gebruiken we alleen in de oefenruimte, dat gaat prima.
 
Ik zit ook na te denken over een nieuwe audio interface, ben niet zo'n fan van USB maar ik ben bang dat er voor de PC niet veel andere moderne opties meer zijn.

Heeft iemand ervaring met de Audient producten? Zoals de Audient Evo 16?

edit: en hoe verhouden de converters van de Audients tegen zeg een Lucid adat expander?
 
Back
Top