Thomann flikt me al 2 keer

De postmarkt is door haar aard ongeschikt voor kleine startende bedrijfjes, vroeger hadden we daarom een staatsbedrijf voor dergelijke publieke diensten. Maar toen kwam de waanidee opzetten dat de markt alles beter kan en moest ook de post zo nodig geprivatiseerd worden. Gevolg: nu hebben we er nauwelijks meer iets meer over te zeggen, maar zitten we nog steeds met een bijna-monopolie.
De postmarkt is streng gereguleerd, we hebben qua pakketpost meer opties en keuze dan ooit tevoren (en veelal tegen een lagere prijs), en de oude PTT was ook niet bepaald een soepel geoliede machine. Denk dat je nog lelijk op je neus zou kijken als de situatie van 'vroeger' ineens weer ingevoerd zou worden.
 
Twee grote spelers met nog wat kruimels voor de rest noem ik een bijna-monopolie.
 
Je gaat al mis op het woord 'monopolie', dat betekent namelijk dat 1 partij alle troeven in handen heeft. Maar je hebt het al over 2 grote spelers, die ook beide nog eens aandeel verliezen aan de kleinere partijen die gezamenlijk ook nog een aanzienlijk deel (20%?) van de markt bestieren en ruimschoots de mogelijkheden hebben de scherven op te rapen van wat de grote jongens kapot laten vallen. Dat houdt alle partijen scherp, en lijkt dus niet eens op een monopolie, gewoon een gezonde markt met concurrentie over en weer.

Op het gebied van de briefpost lijkt het er misschien wel op, maar dat komt alleen maar omdat die tak door het teruglopende volume in briefpost al lang niet meer rendabel is (dus niet of nauwelijks toetreders), en waar PostNL min of meer gedwongen is op basis van wet- en regelgeving toch dagelijks in te blijven voorzien.
 
gewoon een gezonde markt met concurrentie over en weer.
Een duopolie (of evt een oligopolie) is in de meeste gevallen geen toonbeeld van een "gezonde markt" (volkomen markt noemen we dat).
 
Ach dat debiele marktdenken. Dat werkt misschien met drie perenverkopers op de markt. Zoā€™n oligopolie geeft helemaal geen efficiency voor de maatschappij. Uitgeknepen leveranciers en de keten daaronder, topwinsten voor de twee grote jongens, onderbetaald personeel, en prijzen voor de consument die nergens op gebaseerd zijn. Zie die kortingsacties. Die laten alleen maar zien wat je teveel betaalt als de artikelen niet in de bonus zijn. Markt? Me reet.
 
Maar goed, afschieten allemaal dus.

Fijn dat we daar ook uit zijn dan.
 
Gelukkig heb jij wel het antwoord. Hoor het graag.Tot die tijd werp ik mijn armen wel ten hemel, of de handjes in de lucht.
 
Hola.
Ja ik had ook problemen met ups.
Konden mijn straat
Niet vinden kon het ook niet traceren.
Dus 2 weken later het depot gezocht alicante en ja hoor daar lag het.

Met anderen bedrijven geen probleem.
Dus een interface in madrid besteld en binnen 2 dagen in huis.
Thomann kon er niets aan doen.
En de klantenservice
begreep mij ook niet
Ook verzuimd een telefoonnummer te geven .
Ik was er niet blij mee.
Groeten van andreos.
Ja iedereen werkt hard ,het probleem is UPS zij doen gewoon niet hun best om je adres te vinden,ook geen mail
helemaal niets en dan moest ik zelf op onderzoek uitgaan! :D
 
Afgelopen week Thoman-bestelling via UPS.
Ongevraagde wijziging in afleverdatum kort tevoren, zodat ik voor niets ben thuisgebleven.
Vervolgens twee afleverpogingen op data/tijdsstippen waarop ik niet thuis kan thuis zijn.
Na inloggen bij UPS (met veel problemen; m'n PW ook ongevraagd gereset) en het invoeren van diverse zendingummers, geeft de site chronisch 'technische problemen" terug waardoor na ik niets kan aanpassen of wijzigen.
Kan niet uitvinden waar het pakket nu is.
Ben er een uur mee bezig geweest en heb niets kunnen bereiken.
Echt volkomen waardeloos.
 
Het is bij mij standaard dat via Thomann / UPS de leverdatum na bestelling met een dag wordt uitgesteld.
 
UPS levert bij mij standaard niet meer aan huis, maar bij een afgiftepunt 15 min. rijden verderop. Ik heb al meerdere malen klachten ingediend bij UPS en bij Thomann, maar geen enkel resultaat. Ik mag blij zijn dat ik over een auto beschik.
 
UPS levert bij mij standaard niet meer aan huis, maar bij een afgiftepunt 15 min. rijden verderop. Ik heb al meerdere malen klachten ingediend bij UPS en bij Thomann, maar geen enkel resultaat. Ik mag blij zijn dat ik over een auto beschik.
Heel onhandig, dat is niet mijn ervaring, maar volgens mij kan je tegenwoordig ook DHL kiezen bij Thomann. Misschien dat dat beter gaat?
 
Back
Top