Bax service

Mijn laatste 3 aankopen bij Thomann bevatte allemaal beduimbelde en beschadigde b-stock verkocht als A stock
Ik kan ze nu gewoon niet meer vertrouwen dat wanneer ik nieuw bestel ik ook nieuw krijg
nu weer een opzetrack voor K&M Omega, moet in parts geschoven in karton verpakt zijn. De mijne compleet geassembleerd, bestoft, beKRAST met een lullig stukje golfkarton ertussen. OM TE JANKEN. Zijn we in het Thomann tempo ook weer 2 weken verder voordat ik hopelijk een nieuwe A stock heb.
hiervan ga je toch geen nieuwe Oberheim x8 opzetten? Ik koop al meer dan 10 jaar bij Thomann, maar het laatste jaar is het echt goed mis daar met QC

HET IS TOCH GEEN F#CKING KRINGLOOP WINKEL?!?
Van Thomann mag je meer verwachten. Zij vragen de hoogste prijs doorgaans van de bekendere webshops. Daar tegenover mag je verwachten dat je dan ook NIEUWE producten krijgt en geen B-STOCK.
 
Heb onlangs 2 SSL UF-8 gekocht, 1 nieuw: geen probleem. en 1 die B-stock was, helaas bij uitpakken zag ik direct dat er de voeding miste, 1 schroefje voor standaard niet was enz... ergst van al, er was een ramellend geluid te horen bij bewegen van de UF-8, bij nazicht viel er een schroef uit die normaal op de main PCB zit. (kortsluiting??) heb dit gemeld bij Bax, en er is een RMA op gemaakt, Toestel is onmiddelijk omgeruild geweest voor nieuw toestel. Alles werd geregeld op 12 dagen tijd, Waarvoor dank Bax voor snelle mooie oplossing!! wat ik alleen niet begrijp is, hoe iemand dat B-stock toestel voor mij behandeld heeft?? Men zo springt niet met materiaal om: het toestel had duidelijk klap op faders gekregen, en schroeven waren los gedaan. Software was reeds geregistreerd en niet gedregistreerd bij SSL (SSL Bundle kan maar 1 x gedwonload worden door 1e eigenaar)
 
Weet je, B-stock is helemaal niet erg, open doos en iemand net zo voorzichting als jij zelf die iets na een paar dgn weer retour stuurt. Dan heb ik geen probleem, wanneer ik het weet en de prijs er naar is.
maar cosmetische beschadigingen, spul zo los in een doos geflikkerd, ontbrekende zaken of defecten, dat kan gewoon ECHT niet.
wij hebben géén goedkope hobby, je moet er keihard voor werken en komt dit op je deurmat terwijl je nieuw hebt besteld, dan zegt dat maar één ding: ze geven géén ene fuck om de klant. Ze vinden het fijner als die wéér weg is uit de voorraad dan dat ze er 5, 20, of 50 euro op af moeten schrijven. Die krijg je wel keurig als je klaagt, maar als je niet klaagt is B-stock blijkbaar goed genoeg voor mij. En die houding wordt ik héél chagrijnig van.

Bij BAX gaat dit nu beter. er slipt er nog wel eens één door. Maar heb ook wel eens een B-stock betaald en nieuw sealed doos gekregen.
Maar bij Thoman lijkt de instructie op dit moment wel wel, bij iedere bestelling, pak eerst de B-stock dan pas nieuwe voorraad. waarbij ze dus prima weten dat ze B-stock hebben maar het gewoon bewust terug bij nieuwe voorraad proppen. Het gebeurt me daar te vaak. En het Thomann retour process is lang en pijnlijk.

Ook dat doet BAX beter - electronisch retour formulier aanklikken, doos bij de deur zetten en klaar! echt top. Dat zijn voor mij wel onderscheidende zaken.
 
Vorige week vrijdag bestelling geplaatst bij Bax (5 kabels, 1 case voor SP-404), zou maandag bezorgd worden. Arriveerde er dinsdag een doos die er getraumatiseerd uitzag, maak hem ' s avonds open, slechts 3 kabels, verder niks.

Zure mail gestuurd over de missende spullen. Volgende dag verzendbevestiging voor de kabels (case was in backorder), vrijdag bevestiging van de case. Inmiddels alles binnen.

Keurig opgelost door Bax. Het kan dus best.
 
Valt me wel op dat de verzendtijd een stuk langer is.. Dinsdagavond (iets na 23u) 2 dingen besteld. Wolfmix W1 en Roland sustainpedaal. Beiden op voorraad. Zijn vrijdag geleverd. Ik heb het niet dringend nodig maar er wordt nog steeds vermeld, voor 23u besteld de volgende dag in huis.. de praktijk is helaas iets anders.. Music Store ook wat zooi besteld.. was bijna nog sneller binnen..
 
Weet iemand sinds wanneer die leveringstijd aangepast is?.. volgens mij stond het er 'n tijdje terug nog gewoon op..
Ik lees hieronder ook diverse reviews dat het pakket er niet de volgende dag was..
 
Er staat in de periferie nog weleens 'voor 23.00 besteld, morgen in huis' (oud materiaal vermoed ik) maar bij het bestelproces zelf niet. Het is al een tijdje niet meer, maar weet niet precies wanneer het is ingevoerd. Over het algemeen had ik mijn producten wel in huis de volgende dag op een enkele vertraging na, maar schijnbaar is dat per regio nogal verschillend.
 
Er staat in de periferie nog weleens 'voor 23.00 besteld, morgen in huis' (oud materiaal vermoed ik) maar bij het bestelproces zelf niet. Het is al een tijdje niet meer, maar weet niet precies wanneer het is ingevoerd. Over het algemeen had ik mijn producten wel in huis de volgende dag op een enkele vertraging na, maar schijnbaar is dat per regio nogal verschillend.
Bij mij was de vervoerder vaak de vertragende factor.. nu kwam het verzendlabel echt veel later binnen.. dat was 'n beetje nieuw.. Maar ik snap het nu. Geen probleem verder hier.. ik lig er niet wakker van als ik nog 'n nachtje moet wachten voordat iets binnen is..
 
Laatst gewijzigd:
De laatste tijd kreeg ik al geregeld een email van bax met de volgende tekst:
We zijn er niet in geslaagd om jouw bestelling tijdig in te pakken. Dat wil zeggen dat jouw pakket later komt dan vooraf is aangegeven.

De komende dagen zetten we samen met onze vervoerders nog een extra stapje om de vertraging tot een minimum te beperken, zodat je bestelling alsnog binnen twee werkdagen in je bezit zou moeten zijn.

Vaak kwam het dan 1 dag later. Ik kan mij voorstellen dat dit zo vaak voorkwam dat ze de claim voor 11 uur besteld morgen in huis maar verwijderd hebben.
 
Kwam toevallig deze tegen. Geen idee of dit een betrouwbare bron is:

1699366075824.png


 
8 FTE minder op een bestand van bijna 300 medewerkers in een jaar noem ik niet 'snijden'. En dat er na 2 jaar corona-ellende wat gesaneerd is, is ook niet zo bijzonder volgens mij. Bovendien staan er 46 vacatures open op de site. Beetje tendentieus artikel.
 
Tsja, als je na al die jaren nog steeds maar 0,5 miljoen winst maakt op 132 miljoen omzet dan kan je of heel creatief boekhouden of ben je niet zo goed in bedrijfsleiden. En dat Quote is natuurlijk ook maar een hijgerig blaadje dat vooral niet al te serieus genomen moet worden. Kelder, Schimmelpenninck dat soort querulanten.
 
Grachtengordelrellers.

Ben benieuwd waar de besparingen op marketing zijn gaan zitten ... minder kortingsbonnen misschien? Ze zijn niet bepaald gul meer met de 10% en 15%, al is er afgelopen week wel een aantal 10% bonnen geland op de mat bij 'casual feestdagenbestellers' heb ik gemerkt.
 
Tsja, als je na al die jaren nog steeds maar 0,5 miljoen winst maakt op 132 miljoen omzet

Ik verbaas me daar ook over. Na wat zoeken, ter vergelijking, wat cijfers over het afgelopen fiscale jaar van Gear4music, hier. Een omzet van 147,6 miljoen pond, een EBITDA van 11,1 miljoen en uiteindelijk blijft er 3,7 miljoen pond winst over.
 
Wellicht hebben ze het verrekend met toekomstige schulden via een constructie op Noord-Beveland, een van de Nederlandse eiland belastingparadijzen.
 
Grachtengordelrellers.

Ben benieuwd waar de besparingen op marketing zijn gaan zitten ... minder kortingsbonnen misschien? Ze zijn niet bepaald gul meer met de 10% en 15%, al is er afgelopen week wel een aantal 10% bonnen geland op de mat bij 'casual feestdagenbestellers' heb ik gemerkt.
Ik heb echt jarenlang geen bon gezien, toevallig nu er een tijdje wat in mijn mandje zit, ligt er ineens 10% op de mat. Slim.
 
Heb eergisteren online een Fantom 06 besteld bij Bax (blijkbaar winkel in Antwerpen). Wanneer ik bestelde was er nog stock (zoals vandaag ook nog). Tijdstip van bestelling: namiddag, dus "Voor 23:00 besteld, morgen in huis (mits op voorraad)" was van toepassing. De betaling staat in hun systeem als voldaan.

Gisteren tikten de uren voorbij. Geen levering. Op hun site, geen enkele extra info ivm mogelijke tracking. Tegen eind van de avond schrijf ik dan maar een mailtje naar klantendienst.

Vandaag: nul reactie van klantendienst. Nul levering. Totale stilte. Dus ik beslis deze morgen om eens te bellen. Robostem informeert me na 1 minuut blabla dat de wachttijd oploopt to meer dan 25 minuten. Ik haak af. Een uur later probeer ik opnieuw. Dan is de wachttijd al 45+ minuten. Ik lunch, en probeer om 14:00 opnieuw; wachttijd is nu 50+ minuten. Dat durft zichzelf dan een klantendienst noemen.

Klinkt allemaal alsof er iets grondig fout aan het lopen is bij Bax Antwerpen. De dure YouTube ads voor Bax Music doen wel nog overuren.

Weet er iemand meer? Is Bax dezelfde voetsporen van Keymusic aan het volgen?
 
Back
Top