Wie staat er ook op de Cirklon Sequencer wachtlijst? En hoe lang al?

Ik ben sinds vandaag aan de beurt, na vier jaar wachten. Ik vraag me alleen steeds meer af hoe relevant deze sequencer nog is vandaag de dag. Ik zie hem heel weinig gebruikt worden in de vele YouTube video's en er is daarnaast immer groeiend aanbod met interessante hard- en software. Vroeger kon je duidelijk midi timing issues horen met de diverse PC/MAC's DAW's en was hardware superieur qua timing, maar voor mijn gevoel is dat ook een stuk beter vandaag de dag. Zit er daarnaast ook niet te wachten om mijn workflow nog ingewikkelder te maken. Moelijk, lastig....:?
 
Keuzes, keuzes.... De achterliggende gedachte van de Cirklon is dat het je workflow gemakkelijker en sneller maakt. Minder met de muis en op je computerscherm doordat Cirklon dit overneemt en vervangt. Mocht je de kans hebben om er eentje bij iemand uit te proberen, verwacht ik dat er al snel iets meer duidelijkheid voor jou ontstaat. Ik weet waar je resideert, is BH Burgh Haamstede? Misschien dat daar iemand in de buurt zit die er één heeft.
 
even snel eentje testen? Mmm de leercurve toch maar onderschat denk ik dan
 
Het gaat meer om de klik die je dan kunt ontdekken. Leercurve is goed te doen met Splitradix videos. Alleen haal je uit de videos niet het gevoel wat er bij hoort. Daarbij komt dat wanneer je er samen met iemand naar kijkt, je meteen antwoord op je vragen kunt verwachten. (Er vanuitgaand dat diegene kennis van zaken heeft.) Dat heb je bij videos ook niet. Natuurlijk zou meer testtijd prettiger zijn maar dat is lastiger te regelen, dacht ik zo te weten....
 
Ik ben sinds vandaag aan de beurt, na vier jaar wachten. Ik vraag me alleen steeds meer af hoe relevant deze sequencer nog is vandaag de dag. Ik zie hem heel weinig gebruikt worden in de vele YouTube video's en er is daarnaast immer groeiend aanbod met interessante hard- en software. Vroeger kon je duidelijk midi timing issues horen met de diverse PC/MAC's DAW's en was hardware superieur qua timing, maar voor mijn gevoel is dat ook een stuk beter vandaag de dag. Zit er daarnaast ook niet te wachten om mijn workflow nog ingewikkelder te maken. Moelijk, lastig....:?
Het is een uitmuntend goede sequencer met fantastisch veel mogelijkheden ( aux lanes etc...)
De cirklon is vandaag en zal binnen 1 to 2 decennia nog steeds relevant zijn omdat het gewoon een fantasische bak is , maar het is geen wonderbak die muziek voor jou zal maken , daar staren de meesten zich blind op .
Go for it , if you don't like it , sell it
 
Ik bijt me er volgende 2 weken weer in vast, maar videoles kost best veel tijd. Wel aangenaam, maar merk dat ik, veel vergeten ben sinds de laatste keer…

Ik denk er over om roland R5 te gebruiken als drum pads of maschine… en wie weet ga ik zelfs hybrid met maschine.
 
Keuzes, keuzes.... De achterliggende gedachte van de Cirklon is dat het je workflow gemakkelijker en sneller maakt. Minder met de muis en op je computerscherm doordat Cirklon dit overneemt en vervangt. Mocht je de kans hebben om er eentje bij iemand uit te proberen, verwacht ik dat er al snel iets meer duidelijkheid voor jou ontstaat. Ik weet waar je resideert, is BH Burgh Haamstede? Misschien dat daar iemand in de buurt zit die er één heeft.
BH is Biest-Houtakker (mag je gelijk weer vergeten 🤭)
 
Ik ben sinds vandaag aan de beurt, na vier jaar wachten. Ik vraag me alleen steeds meer af hoe relevant deze sequencer nog is vandaag de dag. Ik zie hem heel weinig gebruikt worden in de vele YouTube video's en er is daarnaast immer groeiend aanbod met interessante hard- en software. Vroeger kon je duidelijk midi timing issues horen met de diverse PC/MAC's DAW's en was hardware superieur qua timing, maar voor mijn gevoel is dat ook een stuk beter vandaag de dag. Zit er daarnaast ook niet te wachten om mijn workflow nog ingewikkelder te maken. Moelijk, lastig....:?
Benjamin Damage gebruikt hem best veel en daar zijn wel wat filmpjes van te vinden. Bovendien is het geen veel voorkomende sequencer en is ie duur. Niet veel mensen kunnen hem kopen. Het aantal mensen dat en zo’n ding heeft en video’s maakt is dus niet groot. Niet heel raar dat je niet zoveel muzikale video’s van tegen komt.
 
Ableton werkt sneller, maar spelen op de cirklon is fantastisch :). Leercurve valt wel mee vind ik. De manual neemt je goed mee door het apparaat op een leuke en slimme manier. Geen droge materie, maar stap voor stap gelijk muziek maken. En nog geprint in de doos ook 👌🏻
 
Ben de roland R8 aan t gebruiken via midi. Stuurt momenteel de Tr909 aan. Het resultaat is spannend: met de pads een pattern inmeppen, opnemen op de cirklon (midi) en dan midi cirklon tweaken. Heel plezant (ik krijg jeuk van leuk)
De R8 heeft 5 banks die je blijkbaar elk n midi kanaal kan geven: zou ik dan 5 midi bakken kunnen aanvuren met elke keer 16 pads, hmmm geweldig...
 
Ben de roland R8 aan t gebruiken via midi. Stuurt momenteel de Tr909 aan. Het resultaat is spannend: met de pads een pattern inmeppen, opnemen op de cirklon (midi) en dan midi cirklon tweaken. Heel plezant (ik krijg jeuk van leuk)
De R8 heeft 5 banks die je blijkbaar elk n midi kanaal kan geven: zou ik dan 5 midi bakken kunnen aanvuren met elke keer 16 pads, hmmm geweldig...
Is het niet 10x sneller om de
cirklon te gebruiken met een ck pattern? Of doet de r8 iets wat de cirklon niet kan ?
 
De r8 spuwt midi en de cirklon neemt t op. Dus geen settings ingeven qua noten in de cirklon. Je progt dus niet xox wijze. Meer met je oren. En met meer vingers tegelijk meerdere instrumenten (drums) tegelijk via de 16 pads. De r8 pads hebben velocity. Eens t opgenomen is kan de cirklon tweaken. Ik vond het veel aangenamer dan in de ck pattern de noten te kiezen. Ik moet t nog dieper proberen want ja, de r8 kan wel wat (zoals feel programmeren) maar nog geen ervaring mee
 
Laatst gewijzigd:
Je hebt toch wel instr defs voor je drumbakken zodat je de namen van de sounds kunt zien in de Cirklon?
 
Voor een groot deel wel ja. (hier staan nogal wat drumbakken en brains) Maar niet enkel hoeven xox programmeren van drumnotes is fijn vind ik. Je krijgt ook happy accidents!
Ik kwam er op na een tip van iemand op de FB cirklon group.
 
En ben je sneller dan ik? En dan moet je weten dat ik geen idee heb hoe de R8 werkt, laat staan de cirklon: ik heb er wel lol mee

 
Hehe, grappig.

Of het sneller is weet ik niet. Maar het werkt. En het geeft met die note repeat uit de R8 een leuk resultaat.
 
Altijd gehoord dat er wat timing issues kunnen zijn wanneer de R8 extern gesequenced wordt , weet niet of het waar is ( te lezen op cirklon forum )
Daarom ben Ik voor de R8M gegaan , in combinatie met de cirklon= match made in heaven en retestrak
 
ik heb ze beiden, ik kan er nog niets over zeggen qua timing. De r8m is zelfs nog niet aangesloten. Maar ik gebruik momenteel de r8 enkel als midi controller. Wie weet gebruik ik weldra de R5, die is kleiner, enkel uitpluizen of ik me dan terkort doe, met die banks op de R8, gn idee hoe t zit op de R5 nl
 
Back
Top