Herken je dit: 2 kopen! Want: niet meer verkrijgbaar, ivm stukgaan, verzamelen..

Ik heb voor mijn harddisk recorder 10 reserve harde schijven gekocht op het moment dat ze "nog wel verkrijgbaar en spotgoedkoop" waren zoals dat op een gegeven moment gaat met PC hardware. Uiteraard, 8 jaar na datum, is de eerste schijf nog steeds perfect en liggen de reserve 10 schijven onaangeroerd in de kast. Maar ik voel me veilig.
 
Ik had een vriendin...
Maar sinds de update naar vrouw 1.0 toch weggedaan...
En weer een vriendin genomen....
 
Ik heb DNS'en met servergrade schijven in raid configuratie om al mijn belangrijke data standaard dubbel of (indien nodig) vierdubbel op te slaan. Lijkt me (als je met computer werkt) 2000 keer belangrijker dan je favo synth backup te hebben in je kelder/op je zolder. :okdan:
 
Ik had een vriendin...
Maar sinds de update naar vrouw 1.0 toch weggedaan...
En weer een vriendin genomen....

Het schijnt dat Behringer plannen heeft om een kloon van je ex uit te gaan brengen :mega:
 
Ik heb wel een Novation Nova die de geest gaf. Geprobeerd te repareren, zonder succes. Na n tijdje begon ik toch het geluid van de Nova te missen. Toen een andere gekocht en dan wel de oude gehouden voor reserveonderdelen mocht dat ooit nog nodig zijn. Maar echt van iets 2 dingen bewust gekocht als “verzekering” voor de toekomst dat niet.
 
Ik heb er wel eens over gedacht om wat dubbel te kopen, bijvoorbeeld een tweede Minimoog, een voor de bas en een voor de solo, en een tweede Andromeda, maar ik heb me kunnen beheersen in de wetenschap dat ik die extra spullen ook moet opslaan. Ik heb ook begrepen dat elektronica af en toe aan moet staan, dus dan zou je na jarenlange opslag ook geen garantie hebben dat je apparaat werkt. Nu denk ik: als het kapot gaat en niet meer te repareren is, pech gehad. Ik zit nergens aan vast.
 
Het schijnt dat Behringer plannen heeft om een kloon van je ex uit te gaan brengen

Die zal dan waarschijnlijk een stuk goedkoper zijn dan sommige andere vriendinnen :D
 
Ergens in 2002 kocht ik een tweede Korg ms10, want die klank wilde ik eigenlijk dubbel hebben en een ms20 was iets te prijzig. Een aardige tijd heb ik die twee naast elkaar gehad: één voor bassen en één voor de melodie (of samen als één dikke synth).
Een paar jaar terug begon mijn Multivox tape echo kapot te gaan en omdat ze vrij zeldzaam zijn meteen de eerste die toen te koop werd aangeboden gekocht omdat ik die klank niet wilde missen.
 
Ik was ooit op zoek naar een Jupiter 8. Moeilijk te vinden natuurlijk, maar toen ineens kwam er een op mijn weg. En eigenlijk tegelijkertijd een 2e en een 3e. Zo heb je niks, zo heb je een stelling met 3 Jupiter 8's. Was wel stoere foto......
 
Ik was ooit op zoek naar een Jupiter 8. Moeilijk te vinden natuurlijk, maar toen ineens kwam er een op mijn weg. En eigenlijk tegelijkertijd een 2e en een 3e. Zo heb je niks, zo heb je een stelling met 3 Jupiter 8's. Was wel stoere foto......

.. :D
 
Ik zit meer te denken aan zoveel mogelijk verkopen.
Een zo klein maar efficient mogelijke setup te maken. Ik hoop op een laptop + controller en audio interface uit te komen, maar ik kan gewoon niks verkopen ... krijg het niet over mijn hart.
 
Herken je dit: je koopt het liefste een tweede exemplaar van je te gekke synth/sampler/etc.? Just in case hij stukgaat.
Ja, dat herken ik. Maar het is vrijwel onmogelijk - om financiële reden en beperkte opslagruimte - om dat van alles te doen. En bij mij ging altijd iets stuk waarvan ik er geen 2 had. Dus 2 van elk doe ik niet meer. Als het stuk gaat (en niet te repararen is) >>> Pech gehad...er is altijd wel weer een goede oplossing / vervanging voor (die soms veel geld kost).
 
Ik kocht ooit een RS7000 met heel veel werk aan met het idee om hem te houden voor wisselstukken en een tweede te kopen die wel nog goed functioneerde. Ik heb nog even getwijfeld om hem van de hand te doen maar ik zag er de uitdaging wel van in en ben er dan toch maar aan begonnen. Ondertussen werkt hij nog steeds perfect en als hij ooit toch de geest geeft wordt hij mogelijks donor.
 
Dubbel ?
3x Bedoelde u.
(en de M1000 zijn er 5 geworden)
:D
 

Attachments

  • Oberheim-rack5.jpg
    Oberheim-rack5.jpg
    42,1 KB · Bekeken: 167
Ik zit meer te denken aan zoveel mogelijk verkopen.
Een zo klein maar efficient mogelijke setup te maken. Ik hoop op een laptop + controller en audio interface uit te komen, maar ik kan gewoon niks verkopen ... krijg het niet over mijn hart.

Dit herken ik maar al te goed. Ben er wel uit dat ik de hardware niet ga verkopen. Hoef niet direct een interface dat ik alles simultaan op aparte kanalen inde computer krijg. Dan patch ik wel. Ik beleef gewoon nog steeds het meeste plezier aan zelf patches maken op hardware synths. Bij soft synth ben ik vooral presets aan het klikken en dat vind ik zelf jammer. Maar goed, iedereen z’n eigen manier van werken :eureka:
 
Back
Top