Pakketverzend bedrijven en hun diensten

BPost is na haar postkantoor nu ook haar postpunt in ons dorp kwijtgeraakt. Als ik een postzegel op een envelop wil, is dat nu een autorit van 2x 15 minuten.
 
gewoon een postzegel printen hebben ze nog niet in Belgie uitgevonden natuurlijk...
 
Nope en met al die verschillende tarieven zodra de afmetingen of maten een beetje nonstandaard zijn, heb ik graag dat ze zelf bepalen wat er op moet.

Pakketlabels kan je wel zelf printen.
 
gewoon een postzegel printen hebben ze nog niet in Belgie uitgevonden natuurlijk...
Bij het verzenden van pakjes heb je geen postzegel nodig. Je kan het verzendlabel gewoon thuis uitprinten ... en dat geldt meteen ook als postzegel.

Ik maak er regelmatig gebruik van om pakjes te verzenden in België alsook de buurlanden.
 
Voor pakjes verzenden kan ik ook op 2 plaatsen in het dorp terecht. Het ging om een brief frankeren. Daar moet ik nu dus een half uur voor in de auto zitten, of 3 maanden met het openbaar vervoer.
 
Je kan in NL nu online een postzegel kopen die je dan als 3x3 (of was het 4x4?) grid tekens op de envelop moet zetten. Dan krijg je dus iets als

J Y 8
V P D
4 K 6
 
Mijn pakje (met twee Eurorack modules) dat via DHL bezorgd zou moeten worden staat nu al ruim twee weken op "Planning wordt gemaakt", dat ziet er niet best uit...

 
Nee - binnen Nederland. Ik heb ook al contact opgenomen met het verzendende bedrijf waar ik de modules besteld heb en dat doet zijn best. Maar ruim twee weken geleden heeft de bezorger het pakje kennelijk al opgehaald, en dat lijkt mij verdacht tenzij de bezorger ziek is of zoiets...
 
Dat duurt dan inderdaad wel heel lang. Moet DHL maar eventjes heel hard zoeken waar het nu is. Als het niet boven water komt binnen een redelijke termijn, dan het verzendende bedrijf het opnieuw laten sturen, denk ik.
 
Volgens hun eigen staatje (van DHL) is het nu bij de bezorger die het al heeft afgehaald...
 
Mag DHL die bezorger als de donder erbij roepen waarom hij het pakket nog steeds heeft... Ik vraag me dan wel af hoe betrouwbaar zulke info is, het kan misgaan. Stel dat de bezorger het wel geeft afgeven bij een sorteercentrum, daar moet het pakket weer een scan krijgen, maar stel dat dit om één of andere reden fout ging en het pakket ligt daar nu ergens. In hun systeem staat dat de bezorger/afhaler het heeft, maar dat klopt in dat geval niet. En ergens liggen in een sorteercentrum komt voor, een pakje uit Zweden dat ik maar niet kreeg lag ook wekenlang in zo'n centrum van DHL in Helsingborg. Toen ze echt gingen zoeken kwam het weer boven water.
 
Dan kan het dus nog goed komen. Wat is een redelijke tijd om te wachten of het pakje nog terecht komt: een maand, twee maanden...?
 
Als het binnen Nederland is, een maand lijkt me al meer dan genoeg tijd om het op te lossen. Langer dan dat zou ik niet willen wachten, dan komen andere oplossingen in beeld, wat mij betreft. De eerste oplossing is dat de verzender het opnieuw stuurt, als het is gekocht bij een webshop waarbij de wet- en regelgeving mbt. 'koop op afstand' van toepassing is, want dan is het een probleem tussen hem en DHL, niet de jouwe.
 
Laatste nieuws: het pakketje is bij DHL niet meer teruggevonden. Gelukkig gaat de verkoper me een nieuw pakketje sturen.
 
ik had er ook weer eentje met DHL vandaag (gisteren).
Zouden gisteren langskomen met een pakketje... niemand gezien binnen het aangegeven window 10:00 - 15:00
en toen om een uur of 19:00 * pling * bezorging verhinderd... zucht... ik was er gewoon...

Vandaag stonden ze dus voor een dichte deur.... bam ... gelijk pakket retour afzender... geen servicepoint... niks...

Ik zweer dat ik deze shit alleen met DHL heb... andere diensten gaat bij ons altijd goed
 
ik heb echt zulke aardige bezorgers, maar bij mij is het ook makkelijk mocht ik er niet zijn dan neemt een van de buurtjes wel aan.
Verder vind ik alleen die zogenaamde tracking erg ruim in deze tijd.

Ik heb het verder nooit meegemaakt maar kilo vergoeding bij vermissing vind ik persoonlijk niet kunnen.

Mag niet klagen
 
Back
Top