iMac wel/niet kopen?

Eurynom3

Ouwe rot
Lid sinds
29 januari 2009
Berichten
2.320
Locatie
Katwijk
Voor mijn oude Mac Pro van 2010 ben ik op zoek naar een opvolger die weer jaren mee kan gaan. De nieuwe Mac Pro heeft naar mijn mening te weinig opslag (256 GB). En dat terwijl die dik 3000 euro kost. Omdat ik steeds meer in de box aan het werken ben is mijn oog dus gevallen op de iMac 5k 27inch met een i7 processor.
Standaard geheugen is laag, maar deze kan je zelf uitbreiden.

Werkt hier iemand op een iMac? En hoe zijn je ervaringen m.b.t. produceren?
 
op basis van opslag kies je toch geen computer? ga wel akkoord dat de prijzen van de mac pro op dit ogenblik belachelijk zijn (in relatie tot de specs)

je kan op elke mac producen.. de vraag is wat je er mee van plan bent.
 
ik zag een keer een kritische review van de 4k iMac op Youtube. Bottomline van het verhaal was dat de hoge resolutie van het scherm eigenlijk onnodig was maar dat het wel processorkracht kostte. Dus kijk daar eens naar bij die 5k iMac: wordt z'n performance niet negatief beinvloed door het scherm...
 
Laatst gewijzigd:
op basis van opslag kies je toch geen computer?.

Normaal niet nee. Maar als er standaard 256 in zit, dan kom je wel tot de conclusie dat dat in ieder geval veel te weinig is. Ja je kan uitbreiden, maar voor die prijs hoort er naar mijn mening een goede opslag in te zitten. Anders zit je straks tegen de 4000 euro aan om een beetje normale specs te hebben.

ik zag een keer een review van de 4k iMac (?). Bottomline was dat de hoge resolutie van het scherm eigenlijk onnodig was maar dat het wel processorkracht kostte. Dus kijk daar eens naar bij die 5k iMac: wordt z'n performance niet beinvloed door het scherm...

Thanks!
 
Normaal niet nee. Maar als er standaard 256 in zit, dan kom je wel tot de conclusie dat dat in ieder geval veel te weinig is. Ja je kan uitbreiden, maar voor die prijs hoort er naar mijn mening een goede opslag in te zitten. Anders zit je straks tegen de 4000 euro aan om een beetje normale specs te hebben.
Thanks!

mja, het is PCIe SSD storage.. kost flink wat.. niet iedereen heeft meer dan 256GB nodig als boot disk, de "doelgroep" van een mac pro zal er eerder een extern thunderbolt raid systeem aanhangen. Persoonlijk zou ik ook liever een paar 100 euro minder betalen voor 256 dan "ongevraagd" 512 of 1TB

los daarvan, Dec 2013 was de laatste update. De kans is gigantisch groot dat Apple dit jaar met een refresh komt (is ook zo aangegeven in een interne brief eind vorig jaar)
 
los daarvan, Dec 2013 was de laatste update. De kans is gigantisch groot dat Apple dit jaar met een refresh komt (is ook zo aangegeven in een interne brief eind vorig jaar)

Wanneer ongeveer is denk ik niet bekend?
 
Ik draai al 6 jaar op een iMac en ik ben er nog steeds wel erg tevreden over. Ik werk dan wel in The Box en met hardware. Nu zou ik weer een iMac kopen als deze echt aan vervanging toe is. Ik zou zelf geen Mac Pro kopen. Voor dat geld kun je ongeveer 2x een iMac kopen. En ik denk dat dat uiteindelijk voordeliger is in prestaties etc.
 
Er komen weldra nieuwe imacs.
Even afwachten? Ik koop om de 6 jaar normaal een ( de laatste was recente 2e hands)
 
Ja je leest inderdaad geruchten. Maar nergens kunnen ze aangeven wanneer deze daadwerkelijk zullen komen. Kan zo maar een jaar duren. Lastig dus ;)
 
als ze zelf al een statement maken dat er dit jaar veel zit aan te komen op desktop gebied, dan zou ik gewoon even rustig afwachten.. eventueel je huidige Mac Pro nog een upgrade geven?
 
zie mijn link voor wanneer en wat wordt geupgrade voor Apple op het volgende evnt. Had hem niet voor niks gepost(en dus je vraag al beantwoord aan het begin van deze topic :) )
 
zie mijn link voor wanneer en wat wordt geupgrade voor Apple op het volgende evnt. Had hem niet voor niks gepost(en dus je vraag al beantwoord aan het begin van deze topic :) )

Dankjewel! Die site had ik bekeken maar ook daar staan helaas alleen geruchten. Zoals:

Apple has new iMacs in the works, but we don't know exactly when the updated machines will debut. An October 27, 2016 event came and went with no new iMacs, suggesting we won't see a refresh until the early months of 2017.

Lastige keuze dus of je wel/niet moet wachten.
 
Back
Top