Dikke tracks maken?? Geen spullen nodig..

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
..en iedereen hier steeds maar zeuren over nieuwe spullen omdat ze anders geen dikke tracks kunnen maken :)

Allemaal onnodig.. kijk dit eens:

 
Amazing! Ik was gisteren in Amsterdam ook en er stond een oude man met een xylofoon... Toen zei ik tegen mijn geliefde "zo kan het toch ook" omdat ik veel van de mallets in Ableton heb (mallets en xylofoon-achtige geluiden zijn een must in 80s muziek) en zit te prutselen "welke klinkt het beste" :P

De oude man speelde minder boeiend en was minder populair dan deze jongen, maar desalniettemin gaat het over het principe :)
 
Volgens mij lopen er meer van dit soort mannetjes rond waarvan video's verschijnen. Of hij heeft ineens een baard en is het nog steeds dezelfde. Maar echt geniaal! En dat niet alleen maar het klinkt ook gewoon lekker alsof z'n armen vca gestuurd zijn met een lekkere attack en release erop :D

Ik zal toch niet aannemen dat elke toerist standaard compressie over zijn/haar filmpjes gooit? Goed het is wel duidelijk dat er hier een flinke pompende compressie over zit maar ik ben ook filmpjes tegen gekomen zonder en het blijft lekker!
 
Je bent wel heel scherp vandaag! :D

:D

Klopt als een bus..

Maar nu eens geen uitgekouwde percussie van zo'n gladde dude die maar wat meetrommelt over een house beatje..
 
ik bedoelde dit truttige getrommel wat ik in een bepaalde periode vaak tegenkwam met uitgaan..

 
er was dan ook nog dat Zweedse bandje eind jaren negentig? die live nadeden dat ze in de studio op drums hadden gespeeld?
en lead was een supersaw...maar kan nu niet op de naam komen...was maanden een enorme hit.
stonden dacht ik met nord lead op podium...
iets met 'and the drums go on?"
 
Dan vind ik dat Gerri Jäger (Knalpot o.a.) hier zeker ff genoemd mag worden. Analoge synths (via triggers), delays, freeze pedals, casio en een hel van een mixer setup. Dit is de eerste keer dat ie het live speelt.

 
Back
Top