Het Disco Topic

Weer een eigen disco productie uitgebracht.
Deze is nog meer 'disco' dan mijn vorige (al zeg ik het zelf):

Herbie Hatchback - Get Down



Hier het draadje op dit forum met de totstandkoming:
 
Crown Heights Affair... daar zou Shakatak wel eens de mosterd vandaan kunnen hebben gehaald 🤔
Er zit wel iets in van Shakatak natuurlijk en die bekende basloopjes die hoorde je toen ook op allerlei platen.
Prachtig nummer. Jammer dat het zo abrupt stopt...
Ja en net als de synthsolo begint....;{
 
Lekker die track met dat Shakatak sausje.. idd ja.. :)

Ik speelde deze laatst weer eens in gedachten af.. ooit op een zaterdagmiddag bij de NCRV op Hilversum 3 voorbij horen komen en snel opgenomen op een bandje.. nooit meer gehoord en jaren op zoek geweest naar de titel.. totdat internet kwam. (Y) Zo heerlijk hoe dit in elkaar zit.. dat baslijntje.. die synthpartijen.. <3



 
Ik speelde deze laatst weer eens in gedachten af.. ooit op een zaterdagmiddag bij de NCRV op Hilversum 3 voorbij horen komen en snel opgenomen op een bandje.. nooit meer gehoord en jaren op zoek geweest naar de titel.. totdat internet kwam. (Y) Zo heerlijk hoe dit in elkaar zit.. dat baslijntje.. die synthpartijen.. <3
Ken 't niet maar overduidelijk overeenkomsten met andere bands in die in die tijd aan de weg timmerden.
Hele goede zanglijn die me aan een andere track doet denken, weet even niet wat maar hele goede vocals ook, moest gelijk ook een beetje aan Chaka Khan denken.

Lekkere funky disco track van Chaka met toffe progressies;

 
Ken 't niet maar overduidelijk overeenkomsten met andere bands in die in die tijd aan de weg timmerden.
Hele goede zanglijn die me aan een andere track doet denken, weet even niet wat maar hele goede vocals ook, moest gelijk ook een beetje aan Chaka Khan denken.

Lekkere funky disco track van Chaka met toffe progressies;


Oh wow.. deze ken ik ook nog wel van vroeger.. Lekker.. Deze hoorde ik nooit bij de Soulshow volgens mij.. Wel op de zaterdagmiddag gehoord bij datzelfde programma van de NCRV.. Weet niet meer hoe dat heette maar was ergens tussen 2 en 4 dacht ik.. Maar er is zoveel lekkere muziek gemaakt.

Ik hoor niet de overeenkomsten met Circles.. of? Heerlijk dat moog baslijntje in die Chaka Khan track.. ik hou dr van.. :)
 
Back
Top