Sysex van jd9d cards voor JD-990

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

rivanho

Stamgast
Lid sinds
24 oktober 2011
Berichten
307
Locatie
Gent (B)
Hallokes, is er iemand in het bezit van de Sysex van jd9d cards voor JD-990 ?
JD9D-1 - Modern Masters
JD9D-2 - Modern Sonics
JD9D-3 - Oz Perspective

Deze cards zijn nauwelijks meer te vinden.
Dank bij voorbaat !
 
Je hebt volgens mij helemaal niks aan de sysex als je niet ook de pcm data hebt met de golfvormen.
Volgens mij bestaan die setjes uit twee kaarten. 1 met de sysex data en 1 met de golfvormen.

Edit: Bij nader inzien lijkt het erop dat deze kaartjes inderdaad alleen uit de data bestaan en ze dus gebruik maken van de standaard golfvormen van de JD-990.
 
Staat heel duidelijk op de kaartjes dat ze de interne data gebruiken hoor ;)
Vandaar dat de sysex bestanden voldoende zijn. Die stonden blijkbaar ooit op de website van Gwydi maar die is verdwenen.
JD9D-3datacards.JPG
 
Via Wayback machine heb ik de site van Gwydi wel gevonden maar de bewuste zipfile staat er niet bij.
Via een download die ik vroeger op een oude PC gedaan had heb ik de zip wel gevonden...
Helaas blijken daar de bewuste 3 sysex files niet bij te staan, althans niet als ik op patchnamen zoek.

De patchnamen van kaart jd9d-1 heb ik gevonden op de onderstaande afbeelding,
roland-jd9d-1-modern-masters-47467.jpg


De namen van jd9d-2 staan hier wel maar ik kan ze niet lezen, verder zoeken dus....
$_1.JPG


De namen van de jd9d-3 (Oz) staan hier, maar ook weer te klein, verder zoeken dus...
$_1.JPG


Ik ben er me wel bewust van dat die rom cards auteursrechterlijk beschermd zijn maar ze zijn niet meer nieuw te koop.
Het lijkt me dan ook ergens heel unfair om die niet nieuw op de markt te brengen zodat de huidige generatie ze kan kopen.
Nu heb ik zo een beetje het gevoel: "wie de cards in de jaren 80 kocht is gelukkig en de rest kan de boom in :(
Tenzij je natuurlijk 500 euro voor zo'n setje wil betalen op eVilbay, das bijna het dubbele wat ik voor mijn D-50 betaalde.
 
Laatst gewijzigd:
De JD9D-2 - Modern Sonics kaart heb ik vorige week kunnen kopen :okdan:

Nu nog op zoek gaan naar de 2 andere.
JD9D-1 - Modern Masters
JD9D-3 - Oz Perspective

Mocht iemand deze van de hand willen doen voor een betaalbare muzikantenprijs.
Via eVilbay worden immers de gekste prijzen gevraagd ;{
 
De JD9D-2 - Modern Sonics kaart heb ik vorige week kunnen kopen :okdan:

Mocht iemand deze van de hand willen doen voor een betaalbare muzikantenprijs.
Via ebay worden immers de gekste prijzen gevraagd ;{

Dan is de vraag : wat heb je betaald ? Wat is een betaalbare muzikantenprijs? Kun je dat eens omschrijven ?
Als je de MS card voor 'een prikje' op de kop hebt kunnen tikken was de verkoper wellicht niet op de hoogte of een erg goede vriend of simpelweg dom of een barmartige samaritaan.
Lucky you. (ja soms mag je al eens geluk hebben)
Er staan nog JD cards (bv Accordeon - en man die is goed !!!) voor 50€ op Ebay, dus snel kopen die dingen...kan je binnen 5 jaar echt wat opbrengen.
Ik heb hier o.a. die fameuze Modern Sonics liggen, maar die is niet te koop laat staan dat ik die even in sysex ga kopieren en aanbieden.

Ik wil altijd graag helpen, maar je begrijpt toch ook wel dat met die vraagprijzen mensen niet meteen geneigd zijn om je gratis de sysex gegevens te bezorgen. Gratis ?
Ik heb nog veel gratis lucht als je wil. Gewoon inademen :-) Je had dus ook iets over een vergoeding kunnen schrijven. Niet dat ik uit ben op geld, maar het kan helpen bij mensen die het hard nodig hebben.
Je schrijft zelf dat de cards in kwestie nog nauwelijks te vinden zijn. Dus daarom misschien dat tot 1000€ wordt gevraagd voor de hele JD library set ? En ook verkocht want uiteindelijk zijn het zeer mooie uitbreidingen voor de JD800/990 die bij verkoop het toestel een aanzienlijke meerwaarde meegeven.

Wat ik maar wil zeggen is : mocht iemand zijn JD990 van de hand willen doen voor een betaalbare muzikantenprijs (ik geef voor een mint condition direct cash, onmiddellijk zonder verwijl of discussie 300€) dan hoor ik het graag... En oh ja, ik geef ook graag 75€ voor de Vintage Expansion. Ik zoek er nog tientallen... iemand ? Halloooo ? Iemand ? Ze staan voor 150€ op eBay en da's een normale prijs. eBay blijft een goede waardemeter.
Dus 'gekste prijzen' ? Welkom op de markt van 'vraag & aanbod' ! ;)

Voor gratis (en hoed af) volg deze link : https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=167661
 
Laatst gewijzigd:
Dus eigenlijk zijn veel mensen die op marktplaats of hier iets aanbieden dom ?
Daar ga ik vanuit omdat de prijzen vrijwel altijd vrij eerlijke "haalbare" prijzen zijn.

Op eVilbay vraagt men vaak het dubbele en zelfs het 3 voudige van die prijzen.
Vindt een AN1X voor 538,- zonder verzending een "normale" prijs ? ... normaal is eerder 275-325
of een JD-800 voor 1450 euro... ook "normale" prijs ? ... normaal is eerder 500-800 naargelang de staat.

Laat me enkel zeggen dat ik de 500 euro die momenteel gevraagd wordt op eBay voor de set van 3 JD9D cards voor mij geen haalbare kaart is. Ik ben geen beroepsmuzikant die zaken kan inbrengen in mijn belastingsaangifte maar een gewone liefhebber die zich op zolder wat met klanken probeert te vermaken. Als er bepaalde ROM kaarten voorbijkomen tussen de 45 en de 80 euro dan zie ik dat wel zitten. Veel meer heeft mijn pensioentje er echter niet voor over.

Wat de sysex betreft... daar vraag ik zelfs niet meer naar. Ik heb zelf al met anderen zaken gedeeld die ik zelf duur betaalde dus behoor ik waarschijnlijk ook tot die naieve domme soort of ben ik een barmhartige samaritaan. Ik zal daar mee stoppen want blijkbaar ben ik dan een zonderling.

Wat die gekke prijzen op eBay betreft : is inderdaad vraag en aanbod.
Hoe meer kopers bereid zijn gekke prijzen te betalen hoe duurder het in de toekomst zal worden.
Sommige aanbieders denken echt hun instrumenten tegen goudprijs te kunnen slijten.
eGoldbay zou vaak ook een goede naam zijn. Geef mij maar Marktplaats of synthforum.
LIEFhebbers zijn veel interessantere mensen dan liefHEBBERS hahaha
 
Zoals eerder gemeld : de JD9D-2 - Modern Sonics kaart heb ik vorige week kunnen kopen
Het was helaas enkel de kaart. Ik ben nu op zoek naar een "barmhartige samaritaan" die in het bezit is van die kaart en de inlay van het doosje eens zou willen scannen.
De foto van de booklet heb ik op Google gevonden maar de inlay is echt te klein om leesbaar te printen.
OK, misschien komt er nu weer een copyright reactie maar ik heb wel de échte kaart nu :)
 
Ik ben geen eBay fan , maar een feit is dat je er alles vind, op voorwaarde dat je ervoor wil betalen. Ik zoek nog een Vintage Expansion board. Ik vind 150€ ook te duur maar als ik die prijs niet wil betalen is de kans bijzonder klein dat ik er eentje vind. Ook niet op SF. Da's toch zo klaar als een klontje ? Ik heb niet gezegd dat mensen die iets aanbieden dom zijn. Wel diegene die niet op de hoogte zijn van 'marktconforme' prijzen en achteraf blijkt dat ze iets voor te weinig hebben aangeboden. Ja sorry, maar zo iemand is dom. Oliedom.
Ik zal de inlay morgen hires voor je scannen. Even geduld aub. Stuur alvast je mail adres via PM.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top