Hoe nemen jullie op?

deathspell

Ouwe rot
Lid sinds
29 juni 2012
Berichten
1.593
Hoi allemaal,

Wat de vraag eigenlijk zegt: hoe nemen jullie op?

Een mixdown in jullie favoriete sequenser, of op bandrecorders? Of zijn er nog andere manieren? Ik ben mijn studiootje opnieuw aan het inrichten, dus ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Alvast bedankt!
 
Ring*Ring* Hallo met Niels

8o)8o)8o)

Maar ik gebruik al tijden de combi Fostex Model80 en een Revox A77
Ik maak van 20 sporen eerst 4 stereogroepen die ik op de Fostex opneem.
En daarna ga ik dat afmixen op de 2 sporen Revox, dit word dan meteen mijn backup.
De 8sporen tape wis ik na een tijdje om weer opnieuw te gebruiken.
 
Ik maak muziek met Cubase. Als een track af is maak ik een extra kanaal aan en laat de gehele track opnemen door me geluidskaart, de RME Multiface, om vervolgens daar een mixdown van te maken. De rede hiervan is omdat ik vind dat me geluidskaart iets extra's toevoegt. Waarschijnlijk geheel psychologische, maar hier voel ik me beter bij :)
 
Op de PC maak ik muziek met een DAW genaamd Sonar Artist i.c.m. een Focusrite Scarlett 2i4 audio interface en enkele virtuele synths. Als een track klaar is wordt daar een WAV-bestand van gegenereerd. Verder heb ik nog een Nintendo 3DS XL met enkele muziekprogramma's, waarvan de voltooide tracks worden opgenomen via de inputs van de audio interface.
 
Ik maak muziek met Cubase. Als een track af is maak ik een extra kanaal aan en laat de gehele track opnemen door me geluidskaart, de RME Multiface, om vervolgens daar een mixdown van te maken. De rede hiervan is omdat ik vind dat me geluidskaart iets extra's toevoegt. Waarschijnlijk geheel psychologische, maar hier voel ik me beter bij :)

Ik had vroeger (Cubase SX tijdperk) ook altijd het idee dat opnieuw opnemen beter klonk dan exporteren.
Aan de geluidskaart kon dat toen niet liggen, dat was een Creative prul...

Nu (Cubase 5) heb ik juist het idee dat exporteren beter klinkt.
Zoals je zelf al aangeeft, het zal wel tussen onze oren zitten.
 
Ring*Ring* Hallo met Niels

8o)8o)8o)

Maar ik gebruik al tijden de combi Fostex Model80 en een Revox A77
Ik maak van 20 sporen eerst 4 stereogroepen die ik op de Fostex opneem.
En daarna ga ik dat afmixen op de 2 sporen Revox, dit word dan meteen mijn backup.
De 8sporen tape wis ik na een tijdje om weer opnieuw te gebruiken.

Kunnen we daar iets van horen? Ben wel benieuwd met al jouw gear! :D

Ik heb trouwens net een soort van homebrew ADC en DAC converter set gekocht in de states. Een (pre) mastering studio gebruikt die ook en ik ben altijd erg onder de indruk wat ie allemaal van oude disco opnames van plaat weet te fabriceren.

Er zijn meerdere mensen die deze setup beter en neutraler vinden klinken dan Lynx, Apogee en al die dure meuk.

Is niks op dit forum over te vinden trouwens. Maar die man heeft problemen met leveren en als het goed is heb ik nu een set die ik meteen opgestuurd krijg. Er waren mensen die zelfs 8 maanden moesten wachten. Anyway zodra ik hem heb laat ik meer weten.
 
Op 4 wijzen:

- Multitrack tape analoog --> 2 spoor tape analoog.
- Analoge ingangen --> Digitaal outboard harddiscrecorder --> DAW --> digitaal formaat.
- Digitaal via MOTU 896 --> DAW --> digitaal formaat.
- Analoge ingangen via MADI --> digitale menger --> DAW --> digitaal formaat.

Cheers,
Exo. :mega:
 
Meestal gaat de mix van de mixer naar mijn interface en tegelijkertijd naar mijn bandrecorder. Kan dan altijd kiezen welke het beste klinkt.

Mvg.

CoolRunning
 
Ah, nog een ( ouderwets ) persoon waarvan de CD brander nog niet stuk is.
Ik wil zo graag een SD card recorder!!!, sja 500 euros.

Uhu, als ik ooit 500 euro te veel heb, zou ik er ook zo eentje overwegen. Die oude Tascam CD-branders klinken overigens naar mijn mening echt nog goed.
 
Mix is 24 track Otari Radar naar Telefunken 2 spoor
 
MIDI op de QY700, en verder gebeurt het wonder in gemodde een V-Studio VS-2480. Handig zo'n alles-in-één studiobak, hoef ik verder nergens over na te denken en geen PC miserie.
 
Misschien een hééél domme vraag... ik lees zo vaak over het gebruik van de saturatie van bandrecorders. maar, uiteindelijk wil je toch een digitaal exemplaar van je muziek (al zou het alleen al zijn om em op dit forum te laten horen :) ).
Hoe krijgen jullie zo natuurgetrouw mogelijk het geluid van de bandrecorder weer naar (ik neem aan) de computer? Er vindt dan natuurlijk toch weer AD plaats.
 
Mijn 2 track is mijn master, die stuur ik op naar mastering. En die gasten hebben dan ook peperdure AD converters om alles zo neutraal mogelijk digitaal weer te geven. Maarja mijn spul is sowieso 24 bit als ie naar tape gaat. Ik gebruik het om te lijmen, en toch de sound te krijgen.

Binnekort heb ik een DAT machine, gewoon voor test materiaal en demo's
 
Ik record alles live naar binnen op een UA Apollo. Soms met wat compressie op de ingang (hardware en/of software). Mixen doe ik In The Box met mijn DAW, met aan het einde van de rit nog wat analoge apparatuur op de master-bus (via de Logic i/o plugin).
 
Misschien een hééél domme vraag... ik lees zo vaak over het gebruik van de saturatie van bandrecorders. maar, uiteindelijk wil je toch een digitaal exemplaar van je muziek (al zou het alleen al zijn om em op dit forum te laten horen :) ).
Hoe krijgen jullie zo natuurgetrouw mogelijk het geluid van de bandrecorder weer naar (ik neem aan) de computer? Er vindt dan natuurlijk toch weer AD plaats.

Als ik m'n mixdown opneem op tape, dan neem ik dat direct op vanaf de afspeel-kop (dus de eerste play-back van de opname). En ja, dat is een extra conversie, maar wel met een laagje tape-gel.

Mvg.

CoolRunning
 
Back
Top