Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Ja dank....hard voor gespaard en telkens weer een upgrade / lees geld/ naar nog betere sound en materialen..
Alles zelf ingetimmerd in een casco huur unit :) Dikke isolatie, zwevende vloer/ dubbele wand / bass traps etc..
Soort grand finale voor me.... al 20 jaar aan het sparen / spelen ..... en nu moet alles samenkomen !
Als het maar niet op werk gaat lijken ...haha
 
Ja dank....hard voor gespaard en telkens weer een upgrade / lees geld/ naar nog betere sound en materialen..
Alles zelf ingetimmerd in een casco huur unit :) Dikke isolatie, zwevende vloer/ dubbele wand / bass traps etc..
Soort grand finale voor me.... al 20 jaar aan het sparen / spelen ..... en nu moet alles samenkomen !
Als het maar niet op werk gaat lijken ...haha
Hoe heb je de 5060 gebruikt in je setup ? Het heeft enkel stereo faders / pots?!
 
Aantal zaken aangepakt. Plafond erin getimmerd o.a. Blij met hoe het klinkt. Als alles aan staat is een airco geen overbodige luxe :P

Studio ST - 2023.jpg
 
@Solidtrax erg mooie studio. Ik heb ook even op je Website gekeken, maar je hebt al wel gave dingen gemaakt en voor de grote jongen dingen gedaan. Tof! Het viel mij op dat je geen sound design cursussen geeft, of lijkt je dat vreselijk of gewoon veel te druk met andere zaken?
 
Aantal zaken aangepakt. Plafond erin getimmerd o.a. Blij met hoe het klinkt. Als alles aan staat is een airco geen overbodige luxe :P

Bekijk bijlage 3842455
Mooi!! <3

Zijn dat nu MTM's (die op hun zij liggen)? Ik vind ze indrukwekkend veel laag hebben (net binnen) maar veel DB's komen er niet uit.. de poort turbulentie, waar je ook over leest, valt mij alles mee..
 
Dank allen!

@Solidtrax erg mooie studio. Ik heb ook even op je Website gekeken, maar je hebt al wel gave dingen gemaakt en voor de grote jongen dingen gedaan. Tof! Het viel mij op dat je geen sound design cursussen geeft, of lijkt je dat vreselijk of gewoon veel te druk met andere zaken?

Dankjewel @VasC ! Dit klopt, ik geef wel les, maar dit gaat meestal 'via via' en is wat low-profile. Ik geef niet alleen les in sound design, maar attended producing of studio gerelateerde zaken behoren ook tot de mogelijkheden.

Qua les geven is het tot op heden vrij bewust, omdat er - eigenlijk precies zoals jij aangeeft - erg veel tijd in gaat zitten als je technisch goede geluiden wil maken: dagen/weken vliegen voorbij :-). Maar mocht iemand interesse hebben dan kunnen we het er altijd over hebben via PM.

Mooi!! <3

Zijn dat nu MTM's (die op hun zij liggen)? Ik vind ze indrukwekkend veel laag hebben (net binnen) maar veel DB's komen er niet uit.. de poort turbulentie, waar je ook over leest, valt mij alles mee..

Dank @MacGyverGear ! En ja, ook dit klopt, het zijn de MTM's van IK Multimedia. Ze hebben inderdaad indrukwekkend laag voor iets wat heel compact is. Ik wilde vooral iets hebben wat zich zelf rechttrekt dmv een calibratie microfoon. Ze zijn echt als nearfield bedoeld en dan kunnen ze redelijk hard, maar boven de 85db krijg je de poort wel te horen bij bepaalde nummers. Daarom kun je ze ook op 50 of 60hz highpassen. Ik mix overigens maar vrij zacht. Soms even hard om het laag te checken. In vergelijking met de KSD's kunnen ze niet hard, dus het is maar wat je referentie is. Ik vind ze vooral ook handig omdat ze portable zijn, ze kunnen staan, liggen en dus overal ingemeten kunnen worden. Het beeld wat ze geven is, zeker voor deze prijs, bizar goed te noemen.
 
Back
Top