[Yamaha] AN1X, CS1X, CS2X,... , verschillen en kwaliteit

Sommige (de mijne) lopen soms vast of maken onbedoeld krakende geluiden. Editten is ook lastig.
Dit gezegd hebbende zal ik de mijne nooit weg doen omdat ie zo'n mooi choir/string geluid kan maken ongeveer zoals in rank1 airwave.
 
Gewoon een super synth en editten lastig echt niet juist vet makkelijk! en de analoge leads die ik heb gemaakt zijn gewoon verdomd hetzelde als rank1 en gielen,maar je moet ook weten hoe je ze maakt,en veel gaan op de niet echt bijzondere fabrieks presets af

Zou eigelijk mijn sounds hier ff op het forum moeten zetten dan wordt het lachen,echt goed.

denk dat mensen hem niet accepteren

*jongens die muziek willen maken willen net als armin etc... en wie dan ook de apparatuur gebruiken die
zij gebruiken,terwijl ze er niet eens weten er mee omtegaankijk als iemand zegt de an1x is niks man koop een jp8000 terwijl hij er nog nooit kaas van heeft gegeten doet iedereen het opeens.

oke het uiterlijk is ook niet echt waarvan je zegt superb,maar wat achter het uiterlijk zit is zeker fantastisch mits jij weet hoe je de sounds moet maken,en niet denk dat je hap klare brokken krijgtnee je moet er wat voor doen,en als jij het weet zul je er zeker erg goede analoge sounds uitkunnen halen.

net zoals Olav Basoski zei,ik vind dat geneuzel over analoge synthesizers best leuk,maar iemand die op een dansvloer uit zijn bol staat te gaan hoort niet of ik een sample gebruikt heb,of de originele moog

dit is niet gebasseerd op de an1x,maar klopt wel.
 
Origineel geplaatst door justin
Gewoon een super synth en editten lastig echt niet juist vet makkelijk! en de analoge leads die ik heb gemaakt zijn gewoon verdomd hetzelde als rank1 en gielen,maar je moet ook weten hoe je ze maakt,en veel gaan op de niet echt bijzondere fabrieks presets af

*jongens die muziek willen maken willen net als armin etc... en wie dan ook de apparatuur gebruiken die
zij gebruiken,terwijl ze er niet eens weten er mee omtegaankijk als iemand zegt de an1x is niks man koop een jp8000 terwijl hij er nog nooit kaas van heeft gegeten doet iedereen het opeens.

oke het uiterlijk is ook niet echt waarvan je zegt superb,maar wat achter het uiterlijk zit is zeker fantastisch mits jij weet hoe je de sounds moet maken,en niet denk dat je hap klare brokken krijgtnee je moet er wat voor doen,en als jij het weet zul je er zeker erg goede analoge sounds uitkunnen halen.

Ik weet heus wel hoe synth's in elkaar steken. Don't worry.....

Maar waarom doe jij 'm weg als je het "Gewoon een super synth" vindt??
 
Origineel geplaatst door Backdrop
Sommige (de mijne) lopen soms vast of maken onbedoeld krakende geluiden. Editten is ook lastig.

Dat kraken zat alleen in de eerste modellen. Dat hebben ze later opgelost met een paar andere onderdelen. En volgens mij kon je hem destijds gratis laten repareren.
 
Origineel geplaatst door shortwave
Maar waarom doe jij 'm weg als je het "Gewoon een super synth" vindt??

Sorry, had je PB nog niet gezien....

En over de AN1x, ik zou niet weten wat anderen tegen het uiterlijk van het bakkie hebben. En van dat klikken en vastlopen hoor ik ook voor het eerst. Maar goed, dat zou een goede reden kunnen zijn om 'm weg te doen. De bediening lijkt me uiterst overzichtelijk, maar dan moet je wel weten hoe een synth werkt. En misschien raken mensen in de war omdat Yamaha probeerde origineel te zijn door de AN een zgn. Analog Physical Modeling klankopwekking mee te geven.
 
Origineel geplaatst door OnAcid
Dat kraken zat alleen in de eerste modellen. Dat hebben ze later opgelost met een paar andere onderdelen. En volgens mij kon je hem destijds gratis laten repareren.

Nou die van mij heeft anders een half jaar bij FB U gestaan waarna ik 'm uit armoedeweer
ongerepareerd heb meegenomen.
 
draaiknoppen van de CS1x zijn echt waardeloos, gaan steeds losser zitten volgens mij bij veel gebruik, terwijl mijn mc303 betere heeft.
is de AN1x ook zo bagger gebouwd?

wel fantastich geluid ja de AN1x !
 
Origineel geplaatst door Phase
is de AN1x ook zo bagger gebouwd?

wel fantastich geluid ja de AN1x !

De AN heeft dezelfde kast als CS1, maar dan ander kleurtje.... Alleen waar CS zes control-knobs heeft, heeft AN er acht.

Dus ja, waarschijnlijk net zo bagger.....
 
ziet er inderdaad hetzelfde uit, maar de prijs is wat duurder van de AN1x dus misschien is tie wat beter kwalitatief gebouwd zou je denken dan
 
Origineel geplaatst door Phase
ziet er inderdaad hetzelfde uit, maar de prijs is wat duurder van de AN1x dus misschien is tie wat beter kwalitatief gebouwd zou je denken dan

Nope... kast, knoppen, toetsen etc. All the same

AN is duurder vanwege geavanceerdere synthese-techniek: physical modeling i.p.v. traditionele subtractive synthese. Je betaalt dus meer voor wat er in die kast zit.
 
Eens goed dat er eens over de An1x gesproken word,dus people wake up! and buy this beautiful synth.
 
Origineel geplaatst door shortwave
Nope... kast, knoppen, toetsen etc. All the same

AN is duurder vanwege geavanceerdere synthese-techniek: physical modeling i.p.v. traditionele subtractive synthese. Je betaalt dus meer voor wat er in die kast zit.

Toetsen op an1 zien er iets anders uit als op mijn cs2x...dusssss...misschien dat die op de c1x hetzelfde zijn als de cs2x en zijn die van de an1x iets beter....ze voelen ook net wat 'steviger' aan. Ik vindt de an1x sowieso een mega-bak en doe hem nooit, maar dan ook nooit weg...dat geluid is zo verdomde heerlijk...van snerpend scherp tot dromerig hemels...dat bakkie kan het. Heb em voor 1099 (ouderwetsche florijnen) nieuw gekocht een jaar of 2,5 geleden en ik hou nog steeds net zoveel van dat bakkie als op de eerste nacht die ze bij mij in de studio doorbracht. ;)


375 is practisch een weggevertje!
 
HeHe kijk mensen de Bazziman weet,waar hij over praat .Deze jongens hebben er tenminste verstand van!
en kijken niet alleen wat iedereen koopt,maar weten gewoon het uiterste uit synths te halen,waar een ander versteld van staat.......dan gaat het altijd weer van (die sound in dat nummer is dat je An1x? oh oh wist niet dat ie zo klonk...en ze sijn stil.)

make them groove Bazziman! Cheers Mate.
 
onderbouw dan ook je statement!

justin
 
Origineel geplaatst door bazziman
Toetsen op an1 zien er iets anders uit als op mijn cs2x...dusssss...misschien dat die op de c1x hetzelfde zijn als de cs2x en zijn die van de an1x iets beter....ze voelen ook net wat 'steviger' aan. Ik vindt de an1x sowieso een mega-bak en doe hem nooit, maar dan ook nooit weg...dat geluid is zo verdomde heerlijk...van snerpend scherp tot dromerig hemels...dat bakkie kan het. Heb em voor 1099 (ouderwetsche florijnen) nieuw gekocht een jaar of 2,5 geleden en ik hou nog steeds net zoveel van dat bakkie als op de eerste nacht die ze bij mij in de studio doorbracht. ;)


375 is practisch een weggevertje!

Ja, destijds op www.mediaplanet.be stond o.a Yamaha met een stand waar je de CS2x kon uitproberen. Die draaiknoppen zien er wel mooier uit, beetje iMac-stijl maar zijn inderdaad minder stevig dan de draaiknoppen op de AN1x.

't Is niet alleen een fijne en leuke synth maar ook nog eens een fijne controller voor bv je softsynths (niet dat ik hem daarvoor gebruik, maar kan handig zijn).
 
Origineel geplaatst door Hover
Ja, destijds op www.mediaplanet.be stond o.a Yamaha met een stand waar je de CS2x kon uitproberen. Die draaiknoppen zien er wel mooier uit, beetje iMac-stijl maar zijn inderdaad minder stevig dan de draaiknoppen op de AN1x.

Tja... maar als ik mij niet vergis kwamen de CS1 en AN1 ongeveer tegelijk op de markt en de CS2 pas 2 jaar later. Dus wellicht dat Yamaha dacht: "goh, laten we de knopjes wat steciger maken...."

Ik heb flink aan de CS1 en de AN 1 gedraaid. Conclusie: zelfde knoppen en toetsen

Tot slot: volgens mij moet Justin dringend een AN kwijt. Nog ff wachten en je kan de AN 's nachts voor zijn deur weghalen, omdat 'ie 'm bij het grofvuil heeft gezet ;) (Nix ten nadele van de AN, hoor! Zou ervan dromen een AN bij het vuil te vinden)
 
Supersynth zo'n AN1x , die van mij gaat ook echt niet meer weg.

trouwens leuke anekdote: keb hier nog wat ouwe future musics liggen. staat een head to head in van de JP8000, AN1x en Nord Lead 2. De AN1x wint het op geluid maar verliest het op het programeren.

Niet dat zo'n head to head iets uitmaakt voor je persoonlijke mening, maar het is toch apart dat de JP 2de hands het dubbelle doet van een AN1x...

En ja, de knoppen zijn niet je van het, maar dat mag de pret niet drukken, en de software editor werkt ook als een trein.

:biertje:
 
Ik heb mn An1x destijds (was volgens mij in '97 of '98 ) gekocht voor zon 2300 gulden en de knoppen doen het nog steeds perfect. Heerlijk apparaat.
 
Origineel geplaatst door djdeon
Ik heb mn An1x destijds (was volgens mij in '97 of '98 ) gekocht voor zon 2300 gulden en de knoppen doen het nog steeds perfect. Heerlijk apparaat.

Draai je dan ooit wel eens aan die knoppen?? ;)

Nee, die knoppen zijn wellicht niet je van het, maar het is ook niet zo dat ze na drie keer draaien loskomen van het apparaat....
 
Back
Top