Computerized uitgevoerd op Casio CT-X 5000

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.154
Locatie
Belgie


Toch maar eens sabam gecontacteerd en Casio in hoeverre ik deze tracks zou mogen monetizen op Soundcloud en misschien aanbieden op Bandcamp.
 
Alles wat jij hieruit monetized, durf ik zo te verdubbelen šŸ¤£šŸ¤˜
 
Ja maar verdien je toch nog geen groen snoepkikkertje mee? (Ken je die?)
 
  • Duimpje
Duimpjes: RSB
Ja maar verdien je toch nog geen groen snoepkikkertje mee? (Ken je die?)
Wat is jouw meest beluisterde track van de afgelopen 16 dagen?
Of pak van een 8tal dagen. Deze heb ik 8 dagen geleden geupload

 
Geen idee, niet zo mee bezig, het is ook geen ver-pis-wedstrijdje ;) het gaat mij erom dat je het over monitizen hebt, terwijl er niet zoveel te tizen valt, dus ik ben benieuwd hoe je dat dan doet. Dat tizen van de moni ;)
 
Naamloosdfd.png



Staat wat lager dan normaal, heb gisteren en vandaag bijna niets geupload
Geen idee, niet zo mee bezig, het is ook geen ver-pis-wedstrijdje ;) het gaat mij erom dat je het over monitizen hebt, terwijl er niet zoveel te tizen valt, dus ik ben benieuwd hoe je dat dan doet. Dat tizen van de moni ;)
Nee tis meer een uitlach wedstrijdje me dunkt soms. Maar zoals ik al zei, laat me uw beste track van de afgelopen dagen maar zien en anders mond dicht houden en mensen niet uitlachen
 
't Is wƩl een interessante vraag. Ben benieuwd of je reactie krijgt van Casio of Sabam. En wat die reactie dan zou zijn.

Heb er een snelle Google-Fu aan gewaagd, en ik denk dat je safe zit hoor. Ook in de manual van de CT-X 5000 niets erover te vinden.

't Is denk ik, zelfs, eerder andersom: dat fabrikanten juist moeten oppassen niet Ɣl te bekende arrangementen in hun apparatuur te steken. Vandaar ook vaak namen van styles die heel hard lijken op bekende titels, maar net genoeg afwijken om er geen gedonder mee te krijgen.

Lekker doorgaan dus met wat je al deed, lijkt me.

En mĆ³cht je nou echt fout zitten, dan krijg je altijd nog het vriendelijke verzoek ermee te stoppen, voordat ze boze mensen gaan sturen.
 
  • Duimpje
Duimpjes: RSB
Ik lach je je niet uit, ik vraag om een toelichting op wat je zeiā€¦

Meer niet.
 
Maar het zou toch wat zijn als je er gelazer mee zou krijgenā€¦ lijkt me allemaal vrij veilig!
 
Wat monetizen betreft.... ik wil je niet ontmoedigen, maar.....

Ik zou eens opzoeken wat Soundcloud uitbetaalt per play.... geen reet dus.

Misschien dat je er een heel klein zakcentje mee kunt verdienen (lees: je abonnementsprijs voor Soundcloud mee kunt verlagen), als je luisterstatistieken goed blijven. Maar dat is lastig te zeggen op dit moment omdat je allemaal recente uploads hebt.

En wees erop voorbereid dat je voor monetizen op Soundcloud gelijk een of ander Amerikaans tax form moet gaan invullen... (ik ben toen gelijk afgehaakt).
 
Wat monetizen betreft.... ik wil je niet ontmoedigen, maar.....

Ik zou eens opzoeken wat Soundcloud uitbetaalt per play.... geen reet dus.

Misschien dat je er een heel klein zakcentje mee kunt verdienen (lees: je abonnementsprijs voor Soundcloud mee kunt verlagen), als je luisterstatistieken goed blijven. Maar dat is lastig te zeggen op dit moment omdat je allemaal recente uploads hebt.

En wees erop voorbereid dat je voor monetizen op Soundcloud gelijk een of ander Amerikaans tax form moet gaan invullen... (ik ben toen gelijk afgehaakt).
Met soundcloud ingevuld op ander profile. Been there done that. Gaat mij niet om het geld maar is gewoon leuk
 
Het ding is dat ik iets meer dan 2 weke bezig ben heb al paar genres gedropt en zit aan 80 tracks. Ja niet alles word even goed gestreamed maar een keyboard heeft toch makkelijk 150- 200 stijlen die mij mogelijk intereseren. Heb nog 3 keyboards achter deze. Ga ook nog Roland aan schaffen volgende maand, goedkoop b3, andere stijlrn
Vele kleintjes maken 1grote 5 keyboards, 1 stijl 1 track. 150 a 200 per keyboard ;)
 
Het lijkt mij dat er geen copyright zit op voorgeprogrammeerde ritmes en begeleiding uit een keyboard (dat is wat een style is toch?). Net zoals je de presets uit een synth/ keyboard gewoon mag gebruiken in je eigen productie.
Iets anders is bijvoorbeeld de demo song uit een synth waarvan ook meestal bekend is wie die heeft gecomponeerd. Stel dat je de de demosong uit een synth gaat uitbrengen onder je eigen naam dan krijg je daar natuurlijk gelazer mee.
Vanuit creatief oogpunt zou ik mijzelf de vraag stellen of je de voorgeprogrammeerde ritmes en begeleiding wil gebruiken in je eigen productie en in hoeverre het dan nog je eigen productie is....
 
Laatst gewijzigd:
Afhankelijk van het apparaat kan je vaak nog heel vrij bewegen bij gebruik van een bepaalde stijl of begeleiding. Zelfs op analoge Electones destijds. De lead bepaal je nog steeds zelf, en de begeleiding kan je sterk sturen door bv met links 1 noot of een akkoord van 2 of 3 noten aan te slaan, kort of lang, etc.
 
Voor de mensen die geĆÆnteresseerd zijn in antwoord van Casio

Dear Mr Eyckmans,

regarding your question, we can inform you about
the following.

ā€œCasio- Musical Instruments conform to AMEI: on internal content in electronic musical instruments. http://www.amei.or.jp/information/information080428-e.htm
Internal content is provided for musical performance and/or recording by the user of the instrument during musical performance and this type of ā€œnormal useā€ is to be supported and encouraged.
No restrictions should apply to ā€œnormal useā€ of the internal content of a legitimately acquired electronic musical instrument during musical performance.
A user may employ an electronic musical instrument for instrumental performance or the recording of such performances without restriction. Any other usage falling outside the scope of ā€œnormal use,ā€ such as copying the instrumentā€™s built-in content and/or distributing the instrumentā€™s built-in content via a network or otherwise (including making the instrumentā€™s built-in content transmittable), is a violation of copyright law.ā€


Lijkt mij dus dat het safe is, als ik bijvoorbeeld een manier vind om de stijlen te kopiƫren en deze aan te bieden als stijl dan zit ik wel in de problemen, althans dat is wat ik erop uitmaak.
 
Klopt.er zijn manuals die het zo stellen tussen de kleine lettertjes door: "in mensentaal: alles is toegestaan zolang je er iets creatief mee doet. Verkoop het niet gewoon door."

En daar komt het op neer.
 
Back
Top