Wat is jouw droom setup?

Min of meer wat k nu heb staan, wellicht een iets grotere ruimte zodat er een bankstel inkan, maar vooral meer tijd en minder vermoeidheid. Daar loop k nu echt tegen aan al maanden.
 
Ik zou dan zo'n Buchla setje als Junkie XL heeft aanschaffen, daarnaast een 4x3 U 140 HP eurorack hebben staan en verder een beetje de hardware die ik nu heb aangevuld met een goede MPE controller in een fijne studioruimte zonder buren ergens bij wat bos en strand zodat ik tussendoor af en toe even een frisse neus kan halen.
Qua plek ben ik nu ook al redelijk tevreden, met 10 min fietsen rij ik in het bos, da's ook al heel lekker natuurlijk maar nog wel buren en een wat drukke weg voor de deur.
 
Mijn droomsetup voor is meer dat ik een groot genoeg bureau heb waar ik alle groovebox achtige dingen naast elkaar kan zetten. En wat van die rack dingen aan de voorkant zodat ik niet hele tijd krom hoef te zitten voor mijn meest gebruikte patch en fx dingen.

Maargoed, als we dan toch bezig zijn zou ik wel een Eventide H3000 in 1 van die racks willen hebben en zo'n digitale patchbox. Met wat vintage hi-end processing zoals Pultecs. Voor controllers zou ik dan helemaal overstappen op SSL spul.
 
Ik zit eigenlijk wel in mn droom setup inmiddels.. voelt klaar.. nog 15hp euro.
500 series lijkt me nog leuk. 2e analog heat.. heb al een 2tier rack ervoor.
Wat Diy proberen. Modden
Af en toe wat testen. kopen verkopen.
Welgeteld heb ik hier 17 pieces of gear, met elke een handleiding.. en ik weet nog maar 30% Daarom blijf ik ook bij live 11.
Ik was altijd meer de creatieve.. Nu ben ik al een jaar mixen en mastering tips, ideeen, aan het verzamelen en testen.
 
Leuk man, maar heb drie vragen aan jou.

Hoeveel euro is 15hp euro?
Wat is een Analog heat?
Welke speakers gebruik je om te mixen, masteren?
 
Tjsa eurorack.. je hebt modules vanaf 50,- tot in 15hp iets van 1000,-
Mijn monitoring systeem bestaat uit SSL naar Adam Sub10MK2, vanuit daar op 72hz naar een gereviseerde Sansui AU-x701 op direct out stand naar 2 Sony SS-LA300ED.
Een analog heat is een stereo distortion, pseudo-compressor en multimode filter met preset geheugen.
 
Dit topic lijkt een beetje op My Forever Studio podcast (aanrader, luistert lekker weg) alleen dan zonder beperkingen.

Ik ben best tevreden met mijn synth setup (subseq37, matriarch, ob6 en p6). Matriarch zou ik vervangen voor moog one. Eventueel ob6 en p6 voor de grote broers van die twee.
Verder wel wat outboard gear zoals HG2, massive passive, maag eq4m, etc.
 
Mooie set! Behalve het scherm van sub37 2e moog die ik ooit getest heb.
 
Ik vond het scherm en menugedoe op de subsequent 37 ook vrij naar (erg klein en onhandige bediening), maar gelukkig heb je het niet echt nodig als je met de synth zelf bezig bent, vooral configuratie en patch management shizzle.
 
Ik heb er geen probleem mee. Maar gebruik het af en toe om een preset te saven en meer niet eigenlijk. Ook handig dat je via de plug-in eenvoudig presets een naam kunt geven. Dat is dan ook het enige waar ik de plug-in voor gebruik overigens.
 
Nee, in de praktijk maakt het niet zoveel uit. Toffe synth sowieso. De enige reden dat ik hem ooit weg heb gedaan was vanwege Moog overkill, maar soms denk ik wel eens... :D
 
Nee, in de praktijk maakt het niet zoveel uit. Toffe synth sowieso. De enige reden dat ik hem ooit weg heb gedaan was vanwege Moog overkill, maar soms denk ik wel eens... :D
Haha ja snap ik. Ik zie de sub hier als laatste gaan maar wie weet als ik moog one had het anders zou zijn. Betwijfel het wel want ik houd ook wel van de eenvoud van de sub.
 
Hij klinkt ook anders. De Sub is de hardste dikste rechtdoor boomstammen in je kanis-synth van Moog imo.
 
Hij klinkt ook anders. De Sub is de hardste dikste rechtdoor boomstammen in je kanis-synth van Moog imo.
De sub37 samen met de sub phatty idd. De phatty is net zo smerig hard, heerlijk.

En wanneer je de osc levels onder de 6 houdt dan kunnen ze ook nog redelijk creamy moogy klinken.
 
Sub 37 ben ik zelf nooit zo weg van geweest, vond 'm voor een Moog eigenlijk te dunnetjes klinken, dacht dat het een mooie opvolger voor mijn Little Phatthy zou zijn maar die is dus gebleven.
Sub Phatty, geweldig Bass in Your Face Synth, die gaat bij mij dus ook nooit meer weg.
 
Laatst gewijzigd:
Tijd en energie extra voor muziek.

Dan locatie. Ergens op een leuke berg, met veel grond en een zwembad. Een Zaehl mixer, wat leuke outboard compressors eq etc

Een goede polysynth en verder niets extra’s bij mijn huidige setup. Vooral de locatie zou bij mij prioriteit zijn. Naast tijd en energie.
 
Op zich heb ik geen klagen met een vrij ruime zolderkamer / man cave
(helaas niet geluidsdicht voor geluiden van beneden van vriendin en kind, dat overweeg ik nog :))

Maar een mooiere locatie zou echt iets toevoegen denk ik.
Ok, een goede gezondheid, genoeg tijd en energie is nog veel belangrijker natuurlijk.
 
Back
Top