Wat is jouw droom setup?

Een groot studio complex met een ruimte voor elektronica, een ruimte met variabele akoestiek om een bandje in 1 keer op te nemen, en een controle kamer met muren vol met hardware en een mastering ruimte.
JAAAAA!
 
Volgens mij bestaat de 'droom setup' niet.
Zodra je die hebt, kun je niets de schuld meer geven dat je nog altijd niet kunt maken wat je graag zou willen kunnen maken. :P
Tijd, talent, ervaring, etc. etc. zijn de obstakels tussen je huidige muziek en wat je in je dromen er uit perst. Niet het ontbreken van een droom setup. :beard:

Maar, er zijn zeker wel zaken die ik 'nodig' heb om in mijn inspiratiezone te komen.
In het algemeen :
- Weinig hobbels om muziek te kunnen maken, wat voor mij betekent dat ik alles altijd aangesloten wil hebben, hooguit wat routings wil wijzigen als dat nodig is.
- De setup wil ik niet te groot en complex hebben (dit is rekbaar), maar hoe meer complexiteit, hoe minder ik aan het maken van muziek toekom.
En in het verlengde daarvan moet de setup passen bij m'n agenda. Dus als ik meer vrije tijd heb, is er meer ruimte om diversiteit aan gear aan te kunnen.

Mijn huidige home studio is bijna 'perfect' wat dat betreft.
Een paar punten zijn nog voor verbetering vatbaar.
- Ik zou graag iets met geluid (mics) willen kunnen opnemen. Dat is nu niet handig omdat mijn studio tevens de berging is waar (bijv) de vriezer en halve supermarkt aan eten ligt met het bijbehorende verkeer in en uit. En er zijn geluidmakende installaties (vriezer, ketel, pomp voor vloerverwarming) aanwezig.
- Ik kan m'n DAW controller momenteel niet lekker kwijt qua ruimte. Dus dat is nog een puntje waar ik over aan het nadenken ben.
- Er 'moet' nog iets definitiefs komen om samples mee af te spelen, keuze hangt af van diverse factoren en voor nu is het de iPad.
- Ik wil nog wat extra FX. Saturation + filter (oto boum misschien) en mogelijk nog een granular FX processor (mogelijk Torso S4)

En als ik m'n realiteitsbril afzet en er van uit ga dat geld en tijd geen beperkende factor zijn en gear gelukkig maakt, dan is mijn droom studio :
- Een dedicated ruimte met diverse setups, goed geïsoleerd (temperatuur en geluid) en een industriële inrichting. Het liefst met uitzicht op een Zweeds meertje.
- Opname systeem met voldoende inputs om 'alles' op te kunnen nemen waar ik goed op kan mixen / masteren.
- Een goede ruimte om met mics dingen op te kunnen nemen
- Ableton Live setup met MacBook pro met goede controller
- Een sample based (MPC Live 2 met wat pedaaltjes) setup voor de bekende sample chop workflow.
- Een paar kleine bakjes die mee kunnen naar andere plekken om daar lekker te kunnen noodlen. Denk aan een OP1 Field.
- Een DAWLess setup, groter dan de huidige, maar vergelijkbaar.
- Grote digitale tafel met voldoende ins en outs en flexibele routing (Presonus studiolive 32 of Midas X32 oid)
- Groovebox (707 Mk2, Force Mk 2)
- Moog Subsequent 37
- Novation Summit
- Moog Minitaur
- Nord Stage 5
- Iets van Sequential / DSI
- Minifreak
- Uitgebreide set aan FX, flexibel te routen middels de tafel.
- Torso S4
- Sample player
- Een Elektron setup met iig 3 boxen zodat synth, sample en drum afgedekt zijn.
- En modular? Ehm. Wie weet. Als er nog tijd over is.

Natuurlijk worden alle hoeken voorzien van camera's met een broadcast systeem waardoor ik eenvoudig een multi cam setup opname kan maken en er staat vanzelfsprekend een Mac Studio in een aparte video edit hoek.

Had er iemand nog 30 miljoen over? Dan stop ik met werken en ga ik bovenstaande realiseren :)
 
Mijn droomsetup wil een summit, UDO Gemini en Polybrute12 erbij.
 
Ik heb mijn droomsetup. mooier zou zijn om nog een aantal dingen weg te doen.
dat wegdoen lukt me eindelijk na jaren vasthouden aan dingen.
Meestal met het idee wat ik er allemaal mee kan.

ook vind ik dat mono's zoals de Easel en Syntrx zo ontzettend diep zijn dat ik daar echt als een instrument in wil duiken.
Als ik dan teveel spullen heb gebeurd dat niet.
Die machines zijn een soort gesloten beperkte wereld. maar de devil zit in de details en die details kun je alleen ontlocken als je er veel tijd in stopt.
En beperkt maar dus ook zeer diep.
 
Back
Top