Synapse Audio The Legend 'HZ'

thelegendhz.front.preview.jpg


Synapse Audio had al 'The Legend'. Een Minimoog emulatie plugin. Nu is er 'The Legend HZ', in samenwerking Hans Zimmer en voortbouwend op 'The Legend'. Heb je 'The Legend' plugin al, dan kun je upgraden voor 79 euro/dollar.

Het resultaat is een analoog gemodelleerde softwaresynth voor gebruik in moderne toepassingen voor filmmuziek en muziekproductie. Het is een product van de gecombineerde kennis van een componist en de ervaring van Synapse Audio met het emuleren van synthesizers.

Er zijn meerdere functies toegevoegd aan The Legend HZ, die voorheen niet beschikbaar waren in The Legend. O.a. nog eens drie extra oscillatoren (en daarmee een extra polyfonie-instelling), een modulatiematrix, een 32-staps sequencer, een MSEG voor extra modulatieregelaars en een uitgebreide effectensectie.

De Legend HZ bevat een vaste filterbank die is gemodelleerd naar de persoonlijke Vintage 914 Fixed Filter Bank van Hans Zimmer, een uitzonderlijk en zeldzaam stuk hardware (aldus Synapse-Audio :-) )

Bovendien zijn er 200 presets toegevoegd die gezamenlijk zijn ontwikkeld door geluidsontwerper Kevin Schroeder en Hans Zimmer.

De Legend HZ is beschikbaar in de formaten VST®, AAX en Audio Unit en ondersteunt MIDI Polyphonic Expression (MPE), evenals de Native Kontrol Standard (NKS).

6 hoogwaardige VA-oscillatoren

8x 'oversampled engine'

Uitgebreide effectensectie

Unison-, Mono-, 4-, 8- en 12-stemmige polyfonie

Ondersteuning voor MPE

Geavanceerde arpeggiator/sequencer

Verkrijgbaar als VST, Audio Unit en AAX

Met een inkijkje in de HZ studio:


Of direct op Youtube:

1.

2.
 
Last edited by a moderator:
Mooi. Ik heb The Legend al en vind die super, maar vind de upgrade (79 euro) wel wat aan de prijs voor wat het toevoegt vergeleken met upgrade pricing van andere ontwikkelaars. Tzt kan ik wellicht mijn arturia v-collection van versie 7 naar de nieuwste upgraden als weer de 99 euro aanbieding voorbij komt en dan heb ik een hele lading plugins verbeterd en nieuwe erbij.
 
Mooi. Ik heb The Legend al en vind die super, maar vind de upgrade (79 euro) wel wat aan de prijs voor wat het toevoegt vergeleken met upgrade pricing van andere ontwikkelaars. Tzt kan ik wellicht mijn arturia v-collection van versie 7 naar de nieuwste upgraden als weer de 99 euro aanbieding voorbij komt en dan heb ik een hele lading plugins verbeterd en nieuwe erbij.
Helemaal mee eens en daarbij telt ook dat ik een Moog van Arturia en een van Diva heb.

Ik wacht wel op een leuke sale.
 
Helemaal mee eens en daarbij telt ook dat ik een Moog van Arturia en een van Diva heb.

Ik wacht wel op een leuke sale.
Inderdaad, een sale kan me nog over de streep trekken hier, want zoals ik het zou inzetten is het eigenlijk een preset-pack die me kan inspireren, want de nieuwe synthesemogelijkheden zijn niet iets dat ik mistte. Ook ik heb zoals Bono al de Arturia MiniMoog (en Modular) eveneals U-he Diva. Daarbij nog een Boog, dus moog terrein wel gecovered en ook polyfoon binnen de huidige plug-ins.
 
Moog Mariana is ook nog wel een aanrader voor als je een Moog klinkende plugin zoekt (wel focus op bas vooral).
 
€179 voor de zoveelste Minimoog geïnspireerde VA.
Ik heb The Legend al en vind die super, maar vind de upgrade (79 euro) wel wat aan de prijs voor wat het toevoegt vergeleken met upgrade pricing van andere ontwikkelaars.
Gewoon een paar dingetjes die me opvallen aan The legend HZ:

De LegendHZ is nu een soort VA Super Synth. De oscillators (van 3 naar 6), de extra MSEG's en Mod Matrix (van 3 naar 12 slots), de nieuwe FX (vaste filterbank, phaser, chorus en compressie, naast reverb en delay met meer parameters) en Arp/Seq. Ze bieden dus veel nieuwe mogelijkheden. Je kunt nu ineens weelderige, analoge pads met veel beweging maken. Een functie die je normaal gesproken niet associeert met een Minimoog. Als je het nodig hebt kan de Legend HZ dus klinken als een Minimoog, maar verder is het IMHO toch een totaal andere synth geworden. 6 oscillators met 12 stemmen. Oude Legend presets kun je importeren. Je kunt 'm ook als aparte VST3 FX plugin openen en de compressor kan worden ingesteld op 'poly'-modus, wat betekent dat elke noot/stem een afzonderlijke synth is met zijn eigen compressor. Daarnaast heeft de filterbank ook nog een 'vintage en flat' functie.

Toch leuker dan verwacht en met meer functies dan een 'zoveelste' Minimoog emulatie. Kan alleen maar zeggen: probeer de trial als die uitkomt en luister naar meer voorbeelden op Youtube. Voor een VST klinkt hij naar mijn mening echt heel goed, dus ik vond die 79 upgradeprijs wel okay.
 
Laatst gewijzigd:
Ja, ik ben ook overstag gegaan en het is echt een goede softsynth. Klinkt geweldig en qua modulatie is het echt een enorme verbetering t.o.v. de minimoog/legend. De upgradeprijs is inderdaad wat hoog maar mocht je 'm voor een goede prijs voorbij zien komen dan zul je er geen spijt van krijgen want hij klinkt echt heel goed.
 
Toch leuker dan verwacht en met meer functies dan een 'zoveelste' Minimoog emulatie. Kan alleen maar zeggen: probeer de trial als die uitkomt en luister naar meer voorbeelden op Youtube. Voor een VST klinkt hij naar mijn mening echt heel goed, dus ik vond die 79 upgradeprijs wel okay.
Ja, ik was misschien wat kort door de bocht. In eerste instantie hoorde ik weer 'authentic minimoog blahblah' en dacht - verzin eens wat nieuws. Maar er zitten inderdaad een hoop leuke extra's op en er komen wel mooie sounds uit. Maar ik laat hem evengoed liggen, ben wel verzadigd met echte en geëmuleerde analoge poly's inmiddels en 179eu is hoe dan ook fors.
 
Is deze Minimoog emulatie zoveel beter dan al die anderen qua klank?
Tja, zoals gezegd is The Legend HZ meer dan een Minimoog emulatie.

Maar hier een 'wij van wc-eend adviseren wc-eend' testje van Synapse audio zelf uit 2017. Beoordeel zelf. Het blijft persoonlijk. De originele Legend was 99 euro/dollar. Deze prijs van 179 is wat mij betreft ook fors, maar de extra mogelijkheden zijn wel erg mooi.

 
Tja, zoals gezegd is The Legend HZ meer dan een Minimoog emulatie.

Maar hier een 'wij van wc-eend adviseren wc-eend' testje van Synapse audio zelf uit 2017. Beoordeel zelf. Het blijft persoonlijk. De originele Legend was 99 euro/dollar. Deze prijs van 179 is wat mij betreft ook fors, maar de extra mogelijkheden zijn wel erg mooi.



99 euro vind ik nog te doen, maar 179 vind ik gewoon teveel. Dan zijn er veel andere synth plugins die je ook voor datzelfde bedrag of minder kan kopen. Die extra's van de nieuwe versie boeien me minder. Blijft de orignele wel te koop?
 
Tja, dan moeten ze die tot in eeuwen der dagen blijven onderhouden en dat houdt ook een keer op, zeker als het een kleiner bedrijfje is.
 
geen idee of het toeval is, maar de Moog Mariana staat nu aan $49 inplaats van $99 ook de Moogerfooger phaser staat aan spotprijs
 
Back
Top