Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Dat kan toch vrij goed werken, ik gebruik regelmatig arpeggio's van oneven lengtes, 3 5 of 7 steps bijvoorbeeld en dat gewoon gelijk mee laten lopen in een vierkwartsmaat song, zelfs het tempo hoeft niet gelijk te zijn voor een leuk effect.
 
6,7,9 doe ik veel met numerology4, basslines enzo (al dan niet in een pingpong loop). Op een gegeven moment vallen ze gewoon weer met de 16steps beginstep gelijk uiteraard. Met veel herhalling/repetities wordt zelfs chaos voorspelbaar.

maar het was omdat er op de foto maar 14 steps stonden, lachen he. :0
 
Nog knapper als je die kan maken zoals sinew ze voorstelt.
 
Noemen ze Immersive.. persoonlijk luister ik alleen naar het fase verschil
 
beetje met alien geluiden en de kaoss pad zitten kutten
de 1e preset heeft controlle over pitch+BP cutoff
2e preset de "space whale" heeft kaoss pad controlle over pitch+amplitude en een cutoff envelope die pas triggered als de amp op 40% zit
 

Attachments

  • kaoss pad space 1.mp4
    19,7 MB
  • kaoss pad space 2.mp4
    18,3 MB
Veel gedaan, maar alles weggeflikkerd want het ging nergens heen.

Je hebt soms van die dagen...
 
Dit kan nog van pas komen, doe je ook stereo?
439221878_10211583443257738_6259700955625441951_n.jpg
 
Ik zit enigszins in mijn Harold Faltermeyer fase. Vanmiddag heb ik de perfecte patch uitgevist op mijn Moog Grandmother voor de bass van Theme from Fletch. 3 Pulse oscillators, heel licht detuned en verschillende pulse widths 🤓
 
Een winnende chord progression bedacht met behulp van de OB-X8.
 
Een winnende chord progression bedacht met behulp van de OB-X8.
laat die eens horen winnen dan! al die mensen die van alles met synths maken maar niet laten horen wat :stupid
 
Beetje improviseren en wegspacen op de Novation Summit met een zweverige mono patch en veel reverb - heeft ietwat weg van Blade Runner Blues - terwijl het avondzonnetje ondergaat, mooi te zien vanuit m'n zolderraam. Wat een mooie reverb heeft die Summit toch.
Zo lezende is dat toch wel fijn van een hardware synth. Je zet hem aan zonder afleiding of iets, klavier voor je, en dan lekker knoppen draaien. De tijd vervaagd terwijl je fijn bezig bent. Dat zijn toch wel de dingen die ik af en toe mis met ITB en het niet hebben van ruimte voor dit soort dingen. Een leuke manier om nieuwe dingen te creëren en ongedwongen inspiratie op te doen voor een nieuw nummer.
 
laat die eens horen winnen dan! al die mensen die van alles met synths maken maar niet laten horen wat :stupid
Ik post eigenlijk nooit dingen die niet af zijn of niet op zichzelf staan want ik wil geen reviews op work in progress dingen.
 
Ik post eigenlijk nooit dingen die niet af zijn of niet op zichzelf staan want ik wil geen reviews op work in progress dingen.
Haha ik doe precies het tegenover gestelde :D
 
Zo lezende is dat toch wel fijn van een hardware synth. Je zet hem aan zonder afleiding of iets, klavier voor je, en dan lekker knoppen draaien. De tijd vervaagd terwijl je fijn bezig bent. Dat zijn toch wel de dingen die ik af en toe mis met ITB en het niet hebben van ruimte voor dit soort dingen. Een leuke manier om nieuwe dingen te creëren en ongedwongen inspiratie op te doen voor een nieuw nummer.

Daarom heb ik er precies één. :)

Toch overweeg ik weleens de aanschaf van meer hardware synths, maar dan kom ik steeds opnieuw tot de conclusie: "te duur", "geen ruimte voor", "voegt niets toe", "bestaat al in software vorm", "software kan het beter", etc.
Maar goed, zeg nooit nooit....
 
Afgelopen vrijdag bedacht ik dit melodietje, reactie van gitarist en 2 anderen was: Nice!
Filmpje ter bewijs.

gear used:
(linkerhand) Casio PX-5S met eigen geluidje (rechterhand) Yamaha Montage AWM2 engine
opname: interface > irig stream > mobiele camera app. (geen externe fx gear of video processing knipplak gedoe)

 
Back
Top