Magazine 'Interface' is failliet

Jammer, vanuit nostalgisch oogpunt bezien. Ik ben waarschijnlijk een van de vroegste abonnees (klant nummer 11, als ik de stickercode goed interpreteer). Het begon allemaal met het SHIVA MIDI bulletin. Dat werd MIDI en Recording (of zat daar nog iets tussen?, deze ging later samen met Keyboard Magazine en werd Interface. Een paar maanden geleden overwoog ik op te zeggen, omdat ik het meeste wat er in staat al eerder aantref op internet, maar het nostalgisch gevoel won het van het verstand. Maar inderdaad, SOS, Keyboard (USA), Keyboards (Dl), Keys, Future Music, Sound and Recording (Dl) kocht ik jarenlang met regelmaat. en tegenwoordig is internet vanzelfsprekend nummer 1 qua informatie. Op internet ga ik meestal naar SOS en (uiteraard) de vele YouTube kanalen.
 

maar je kan nog steeds een abonnement bestellen??
Bij een faillissement stopt een bedrijf niet direct. De curator neemt het over en onderzoekt wat het beste is voor de schuldeisers. Een bedrijf kan nog een tijd open blijven om zoveel mogelijk geld te genereren voor de schuldeisers (in theorie kan het ook gewoon blijven bestaan alleen in de praktijk gebeurt dat niet). Zou het alleen niet aanraden om nog een abo af te sluiten.
 
Zelf rtl nieuws heeft er een artikel over geschreven :

Dank voor het delen. Ik ben wel benieuwd naar die doorstart. Als het aantal abonnees steeg, is er kennelijk wel behoefte aan zo'n magazine in het Nederlands. Maar het lijkt me ook een kleine markt en ik vond Interface niet heel erg met zijn tijd meegaan. Maar misschien is dat ook wel slim? Het bedienen van een ouder publiek mét geld?

Ik las ooit dat Nieuwe Revu dat ook had moeten doen. Gewoon meegroeien met je publiek. Mannen met een midlife-crisis die motor gaan rijden. Dan was dat blad nu niet op sterven na dood geweest 😉
 
Betreft: opzegging abonnement

Beste Peter,

Bij deze bevestigen wij de opzegging van je abonnement. Na de lopende abonnementsperiode zul je Interface niet meer ontvangen, d.w.z. dat Interface 264 het laatste nummer is dat je in de bus zult krijgen.

Hartelijk dank voor je belangstelling in ons blad!
We onderzoeken momenteel een doorstart; de laatste nummers zul je nog wel in de bus ontvangen, wellicht wel met enige vertraging.

Met vriendelijke groet,

Ellen van der Star
Abonnementenadministratie
Bassist – Interface – MusicMaker - Slagwerkkrant

Heb mijn abonnement voor de zekerheid maar niet verlengd...
 
Zelf rtl nieuws heeft er een artikel over geschreven :


Rtl interface failliet

Gitarist zit dus niet in het faillissement. Kan me voorstellen dat iets als de Slagwerkkrant ook nog wel een doelgroep heeft. Gun ze een doorstart, vrees alleen het ergste. Qua computerbladen is ook vrijwel alles verdwenen.
 
Interface en met name Future Music waren mijn favoriete magazines. Jammer, maar was niet te voorkomen denk ik. Op bibliotheek internet is alles te vinden.
 
Hola,

ik heb de begin periode meegemaakt,Zijn nog bij mij thuis geweest omdat ik
met midi er niet uitkwam.
Uiteindelijk zelf gevonden!
en na zoveel jaren weet ik er alles van op eigen kracht met vallen en opstaan.

Jammer dat zij er dan niet meer zijn,maar dat gebeurt :)


Groeten van andreos:)
 
realiseerde mij het niet dat dit dus ook de slagwerk krant ook betrok. Maat van mij werkt er al bijna 25 jaar. Hij zegt dat er een plan zou worden gepresenteerd worden voor een doorstart... Hij was benieuwd... Ook interface zou volgens hem nog levensvatbaar zijn....
 
Kocht het nog wel eens, uit nostalgie & interviews die mij altijd niet diep genoeg gingen. Leuk blad, niet snel genoeg voor deze nieuwe tijden.
 
Back
Top