Even voorstellen

Asmodeus

Nieuwkomer
Lid sinds
28 februari 2024
Berichten
14
Locatie
Eindhoven
Goedendag,

Ik ben Elmer en ben redelijk actief bezig met het (proberen te) muziek maken. In mijn geval early hardcore. Ik vind van mezelf dat ik meer dan genoeg artistiek inzicht hierin heb, ik luister voldoende nummers van andere artiesten binnen dit genre en vind van "dat kan ik beter", en dan heb ik echt niet zo'n grote ego, dat valt eigenlijk vies tegen!
Echter technisch gezien heb ik het allemaal niet onder de knie: zowel mijn mix- als mastering vaardigheden laten behoorlijk te wensen over.
Ook heb ik moeite met tracks "af" te maken. Ik modder al aan sinds halverwege de jaren '90, met Protracker op een Amiga 600 (niet aan één stuk door overigens!)

Ik heb voldoende tutorials zitten kijken en luisteren en één van de meest voorkomende adviezen is investeer in goede monitoren. Maar dat is voor mij optie voorlopig: mijn "studio" is een slaapkamer van 2x3, die ik deel met mijn vrouw als computerkamer. Ook kan ik alleen 's avonds hieraan werken, en dan slapen er kinderen, dus alles moet met koptelefoon...

Ik werk met een PC, in Reason 12. Ik heb ook een beetje hardware: een Behringer Deepmind 12, TD-9 en RD-3, en een Mackie 16 kanalen mixert.

Ik heb me hier geregistreerd, hopelijk om weer nieuwe dingen hier kan leren om een betere producer te worden!
 
Ey welkom,

er zitten hier sowieso genoeg mensen met kennis en kunde van synths en audio. Verder zitten er hier hier ook een aantal leden (waaronder ik) met een voorliefde voor hardcore.
 
Bedankt! Ik moet me nog steeds wat oriënteren hier, maar komt goed!

Ey welkom,

er zitten hier sowieso genoeg mensen met kennis en kunde van synths en audio. Verder zitten er hier hier ook een aantal leden (waaronder ik) met een voorliefde voor hardcore.
Dat is prettig om te weten! Ik ben inmiddels wel redelijk gevorderd met in ieder geval mijn kennis van de Deepmind, waar toch vrij veel uit te halen valt ondanks dat er alleen een zaag- en een (sub-)blok-/pwm-golf uit komen. Ook weet ik aardig de weg met Reason. En heb ik wel ongeveer een idee wat de bedoeling is tijdens mixen en masteren.
Misschien is het ook wel een kwestie het leuk moeten gaan vinden. Nu voelt het voor mij persoonlijk nog te veel als de vaat opruimen na een uitgebreid 3-gangen diner te hebben bereid.

Desalniettemin heb ik nog een lange weg te gaan voor ik mezelf als "pro" kan beschouwen...
 
Ik ben benieuwd naar je tracks/producties. Vroegah.. heb ik ook aardig wat hardcore gemaakt. Inmiddels niet meer, nu meer in early electronic (Detroit Electo/Funk/Techno, Chicago House), als het maar underground is.

Wellicht kan ik je hier en daar wat tips geven, mocht je dat waarderen.
 
Bedankt! Ik kan ongetwijfeld wel hulp en tips gebruiken!

Ik heb 1 track en 1 remix "officieel" kunnen laten releasen een paar jaar terug, bij deze dan linkjes naar de youtube video's:



Zoals je kunt horen is vooral de "mix" van de eerste zeer bedroevend, dat hoor ik er inmiddels zelf ook wel vanaf. Sindsdien ben ik wel "beter" geworden, meer ervaring, meer van de theorie onder de knie, maar ik heb nog een lange weg te gaan om in de buurt van relatieve perfectie te komen...
EDIT: Ik had ook de neiging om het vooral vol te proppen met van alles en nog wat zodat die track nogal druk is geworden. Misschien dat ik er ooit een vernieuwde versie van maak, of niet natuurlijk. Ik heb daar veel te veel ideeën voor en veel te weinig tijd.

Ik werk nog steeds chaotisch aan mijn tracks, en het lukt me nog steeds amper om binnen een maand één track klaar te hebben. Ik ben op dit moment bezig met een remix van een "klassieker" uit 1996, waar ik al eens eerder een poging aan waagde, 18 jaar geleden. Voor mezelf vooral en niet eens met het uitzicht het te laten releasen (zou wel leuk zijn natuurlijk, maar het is niet mijn belangrijkste doel). Ik ben nog steeds aan het arrangement bezig, al heb ik de mixtaken zoveel mogelijk gemeden (het gainstagen, pannen, eq-en,enz.)
Ik ben best wel een perfectionist, en kan soms uren zitten pielen om iets voor elkaar te krijgen wat dan ook bij de rest past.
 
De tracks klinken best op orde. Ik vind eerlijk gezegd de eerste beter (helderder) klinken dan de tweede. Stevige sounds. Je zit net een periode dieper qua stijl 93/94 dan waar mijn voorkeur lag. Ik ging meer voor de 91 tot 93/94 sound. Stevig, maar niet kanonhard. Die periode was wat afwisselender qua sounds/stabs/vocals.
 
vette tracks hoor. early harcore als term ken ik niet, ik moet dan denken aan Thunderdome 1-5 periode.
Dit klinkt meer 8-9 lol. ook goed. ik vind het vet in elk geval.

Ik ben het eens met 20Hz, die eerste vind ik beter.
Ik snap denk ik je eigen analyse ook wel, maar die 'imperfecte'mix past ook wel bij wat ik zelf associeer met die tijd :D

Maar neem t met een korrel zout, ik ben de noob hier, ik doe zelf maar wat.

Ook ik ben benieuwd naar je '96 klassieker. 95-96 waren voor mij de hoogtij dagen. stond ik zelf ook op die feesten (groot en klein).
 
Bedankt voor de complimenten!

Mijn favoriete tijd waren de jaren '95-'97 in de hardcore geschiedenis, met als favoriete labels Ruffneck, Cenobite, Mokum, en H2oH, dus daar zit dan ook de meeste inspiratie.

"Early Hardcore" wordt tegenwoordig als term gebruikt voor de hardcore van vóór het jaar 2000, en ook moderne hardcore wat in diezelfde stijl(en) is gemaakt.

Ik ben momenteel bezig met een remix van " We know your fear" van Bio-Forge, als eigen initiatief voor mezelf. Ik ben er ooit in 2006 mee begonnen in Reason 3 maar kwam vast te zitten. En nu ben ik opnieuw begonnen met wat ideeën uit die tijd, maar in een wat moderner, iets professioneler jasje gestoken. Ik heb het arrangement bijna klaar en kan weldra beginnen met (af)mixen, dus dat is al een vooruitgang op zich!
 
Mijn favoriete tijd waren de jaren '95-'97 in de hardcore geschiedenis, met als favoriete labels Ruffneck, Cenobite, Mokum, en H2oH, dus daar zit dan ook de meeste inspiratie.

Tja, iets vroeger mag ook wel, 92-97 :D
 
Tja, iets vroeger mag ook wel, 92-97 :D
In principe is er tussen 1989 en nu genoeg goed spul uitgekomen. Althans wat IK dan goed vind natuurlijk; het ene jaartal is het soms echter wat meer zoeken dan het andere! Mijn (gebrek aan) smaak is vrij breed. Ik ben alleen niet kapot van de hedendaagse Meenstriem en "Frenchcore". Het valt me ook op dat veel (mainstream) tracks de 3 minuten al niet eens meer halen in lengte, al zegt dat blijkbaar meer over de gemiddelde luisteraar dan over de mensen achter de muziek lijkt me... Maar goed dat is weer een andere discussie... net als die gare piepkicks...
 
Back
Top