MINI MIXERS van cheap tot luxe van handig tot centerpiece.

Waar heb je deze gekocht en welk specifiek model nummer is het?
BVD!
Sonora Terneuzen was even in Hulst bestaat niet meer (ge-Baxt) Ze waren €20 p.s. Bax heeft ze nu zag ik. Ze voldoen goed voornamelijk ook als mixer-(verzwakker) want er zit geen versterker in en is ook geen voeding nodig. DAP stage cube2 4 channel passieve mixer
 
Dit is die van mij.
Hij ziet er minder beroerd uit als op de foto. Kwestie van etaleren.
Eenvoudig zelf te maken als je de spullen hebt maar voor dat geld ga ik die tijd niet besteden.
Heb ze al jarenlang en nog steeds geen kraak op de potentiometers.

dap.jpg
 

Attachments

  • dap.jpg
    dap.jpg
    103,2 KB · Bekeken: 24
Laatst gewijzigd:
Je kunt zo hier en daar toch wel pareltjes vinden..

Screenshot 2024-01-13 at 10.02.34.png


 
Mis ik nou de Behringer MX400 hier? Behringer MX400

Ik heb als minimixer zowel de Behri als de passieve DAP Stage Cube (die inmiddels een opvolger lijkt te hebben - PMM401?). De DAP kan ook fungeren als splitter of extra mixertje hier of daar (ook bij modular wel eens gebruikt). En de Behringer gebruik ik alleen als ik even wat extra kanalen nodig heb. Beide doen het.
 
Hier even een link voor de VMIX-10. Is headroom niet te modden eventueel? Ik heb mijn vintage pre amp versterker ook wel eens laten modden.

vind een mixer zonder aux sends waardeloos.
dit is de kleinste met 2 fx sends. Niet de meeste headroom maar das ook logisch met 9v.
Die hierboven is zo mini als mijn .. jeweetwel...

Bekijk bijlage 3843624
 
Hier anders nog een alleenstaand mixertje uit vervlogen tijden opzoek naar baas met audio..

Screenshot 2024-01-13 at 17.51.43.png
 


Screenshot 2024-02-03 at 09.40.00.png
 
Dit is die van mij.
Hij ziet er minder beroerd uit als op de foto. Kwestie van etaleren.
Eenvoudig zelf te maken als je de spullen hebt maar voor dat geld ga ik die tijd niet besteden.
Heb ze al jarenlang en nog steeds geen kraak op de potentiometers.

Bekijk bijlage 3843740
ik heb er hier ook nog een paar van liggen, ze werken ook andersom, dus 1 x in naar 4 x uit :P
 
@Septic hoe is het geluid? Clean till the end? of beetje dirty?
Oh je had het niet over De Patchblocks PBMIX3 ?
 
nee over die DAP dingen, ze hebben/hadden ook destijds een testosc (sine/pulse) die op CV reageerde, wel tof ook voor weinig
 
nee over die DAP dingen, ze hebben/hadden ook destijds een testosc (sine/pulse) die op CV reageerde, wel tof ook voor weinig
€20 p.s. enkele jaren geleden. Er zit geen electronica in, alleen weerstanden (pot-meters) dus ze vervormen niet. Mischien bij Wisselende soorten impedantie in / uit iets doffer of scherper, het zelfde als bij en gitaar element regelaar. Het idee met spoel of condensator invloed buiten het kastje om. Maar die onderdelen zitten er niet in. lekker simpel harder of zachter meer niet. Geen ruis, geen brom, geen potentiometer gekraak.
 
Ik vind de st modular sum wel handig...heb nu 4 mono channels en een stereo...alles is uit te breiden heeft twee sends (je moet wel met schakelaar kiezen welke send je wil...en mute switch per kanaal en een eq knop...nadeel is een beetje dat de koptelefoon output wat ruis geeft
 

Attachments

  • IMG_20240408_230926.jpg
    IMG_20240408_230926.jpg
    172,3 KB · Bekeken: 17
Back
Top