GAS Therapy: ga je koopverslaving te lijf :)

De synth versie van de opzettelijk gehavende spijkerbroek... :D
:D

Over die spijkerbroek, toch handig; vroeger kocht je een nieuwe en nu kan je door blijven dragen en denken ze dat je modieus bent....scheelt je gewoon een paar broeken kopen.
 
:D

Over die spijkerbroek, toch handig; vroeger kocht je een nieuwe en nu kan je door blijven dragen en denken ze dat je modieus bent....scheelt je gewoon een paar broeken kopen.

Hihi!! Probleem is wel dat ik niet graag als een meeloper gezien word, maar inderdaad als je lang genoeg je eigen ding blijft doen dan wordt dat vanzelf op enig moment weer modieus. ;)

Toch steekt hier meer achter. Kunstmatig zaken oud en versleten doen lijken is nep, daar heb ik dan ook niks mee. Maar wabi-sabi spreekt mij wel aan: Wabi-sabi - Wikipedia
 
"We zijn aangeland in een tijd waarin we €300,- betalen voor een lofi effect pedaal om onze synth van €3.000,- te laten klinken als een oud stuk speelgoed van €30,-." - Ergens op social media.

We zijn kennelijk ook aangeland in een tijd waarin een Behringer-pedaaltje van €30 niet meer lofi genoeg is.
 
De perfecte partner voor de Perkons 😘
Ik twijfel tussen een 2e Syntrx 2 kopen, of een Perkons of helemaal nix en wachten op een Perkons 2 (die zwart is) óf... een 2e Syntrx 2 en een Perkons 2 (die (nog) niet bestaat)

Ik weet het, mijn leven is zwaar..
 
Er bestaat een zwarte Perkon mk1 Limited Edition, maar die kost wel €2.500 geloof ik :D Ik vind het een mooie set, die Perkons en Syntrx II bij elkaar*. Weer genoeg te ontdekken de komende tijd.

* Voor de OCD-er misschien goed te weten dat beide toestellen dezelfde footprint hebben, maar hun contour/hoogte is anders. Aan de achterkant zijn ze ongeveer even hoog (scheelt nog een halve centimeter ofzo), maar de Syntrx II is recht als een stoeptegel en de Perkons loopt af (±2 cm lager dan de Syntrx).

1701029206450.png
 
Laatst gewijzigd:
Heb je al sounds gemaakt op de Syntrx?
De eerste dag was ik juist teleurgesteld.
Die teleurstelling is nu juist verdwenen.
Ik vind hem geweldig mooi en heb na 1 dag een track gemaakt.
De bas is solid.. de vco's zijn wel raar en reageren slecht op kleine correcties.
Springen ineens met 15 cents jumps soms..

Lijkt me een bak om veel tijd in te steken waar je veel voor terug gaat krijgen.
Ben benieuwd of je hem echt als een Synthi vind klinken.
Het filter overstuurd heerlijk als je die drived.

Die van mij zit in een stand met SP16 en Matrixbrute de Perkon is daarmee voor mij overbodig omdat het idee is samples te maken en te samplen.
Wat ook leuk is dat je de twee vco's van de Syntrx duofoon via de Matrixbrute kan bespelen.
En je kan dan ook weer samples door de Syntrx halen en samplen me de SP16.
Dat is het idee althans.

Als je dan een tweede Syntrx koopt zou ik de MK1 kopen voor spring feedback en feedback via de speakers.
Daar heb ik al gebruik van gemaakt en dat voegt veel toe.
 
Heb je al sounds gemaakt op de Syntrx?
Zeker, ik vind het een stuk toegankelijker dan ik vooraf dacht en hij klinkt echt top. Heb er al heel wat toffe dingen uitgehaald, en dat is nog maar het topje van de ijsberg. De sequencer is ook goed bruikbaar om snel te jammen.
 
Als je dan een tweede Syntrx koopt zou ik de MK1 kopen voor spring feedback en feedback via de speakers.
Daar heb ik al gebruik van gemaakt en dat voegt veel toe.

De mijne is nog onderweg, en ik ben zelf ook weg, ik ben benieuwd wie eerder thuis is, de Syntrx of ik. Hopelijk kan ik er dinsdag of woensdag mee aan de slag.

De MK1 ga ik denk ik laten voor wat het is, de 2 waarschijnlijk ook, maar je weet nooit met mij.
 
Ik heb trouwens wel voorbeelden gehoord die sterk aan een synthi doen denken maar ook compleet andere dingen.

Reden waarom ik een 2e zou willen is omdat ik nogal de neiging heb een synth met bepaalde patch instellingen te willen laten staan.

Ik weet het, slecht argument, maar toch is t zo.
 
Foto of beter nog filmpje vd settings met de smartphone, rooster kn je opslaan. Klaar toch?
ik heb vandaag een yt video van mezelf gebruikt voor een ms50 patch terug te halen. En ja hoor, ik zette m aan de sequencer en hop terug was ie
 
Back
Top