Nieuws van Behringer

Is dit de UB-Xa Desktop in de achtergrond?

En de Proton?
 
Laatst gewijzigd:
Toen deze eerder 'onbedoeld' uitkwam, want het was nog een beta en geen release, waren de reacties op de synth matig. Ik ga zo eens luisteren hoe de synth klinkt. Eerste bevindingen van jullie over deze synth?
Ik was niet enthousiast over de beta en over deze ook niet. Maar bij de Beta werkte mijn sustain pedaal tenminste wél.
 
Ik was niet enthousiast over de beta en over deze ook niet. Maar bij de Beta werkte mijn sustain pedaal tenminste wél.
Haha. Ik hoorde bij de video van Starsky Carr dat presets saven ook nog niet helemaal werkt zoals het moet.

Maargoed, we hardly can argue free hm.. :)
 
Haha. Ik hoorde bij de video van Starsky Carr dat presets saven ook nog niet helemaal werkt zoals het moet.

Maargoed, we hardly can argue free hm.. :)
Dát werkt bij mij zonder problemen. Maar ik ben niet onder de indruk van de klank. Mijn Deepmind klinkt super, maar dit komt niet in de buurt.
 
IMG_4785.jpeg
 
vet! zie dat er analog shift registers in zitten.
daar kun je leuke dingen mee doen.
 
 
Starsky vind ik wel goed.. Krijg niet het idee dat ik deze beter dan Neutron of Kobol vind klinken..
 
Starsky vind ik wel goed.. Krijg niet het idee dat ik deze beter dan Neutron of Kobol vind klinken..

Vond zijn demo iig wel goed, lekker to the point. Het mooie van de grandmother vind ik juist wel dat de patchpointen per sectie zitten, zo'n patchmatrix zelf vind ik wat onoverzichtelijk maar dat is een kwestie van wennen. Ik had wel ook gelijk het idee, gaat dit wat toevoegen aan mijn DFAM voor wat betreft moog sound, alleen voor de dsp springreverb ga ik hem niet halen.
 
De Odyssey had ook ingebakken dsp FX en kan me herinneren dat ik dat wel een toegevoegde waarde vond. Klark Teknik geloof ik
 
Dacht dat het een soort beta versie was..maar nu al te bestellen in Engeland ( pre order).
Dus in een paar maanden te leveren voor rond de 300 euro.
 

Attachments

  • Screenshot_2024-05-11-09-31-36-597_com.facebook.katana.jpg
    Screenshot_2024-05-11-09-31-36-597_com.facebook.katana.jpg
    80,9 KB · Bekeken: 37
hij heeft het in het filmpje wel over dat hij net als de grandmother klinkt. dus wellicht toch een soort van kloon ervan.
had ook liever een echte spring gehad
 
Ze hebben eerder van de 2600 later een versie uitgebracht met een echte spring reverb. Dat zou ook een stuk interessanter zijn in dit geval.
Ik vind de DSP springverb in de zwart/oranje 2600 niet erg goed in elk geval. Als je hem echt alleen standalone gebruikt is het wel fijn de optie te hebben, maar ik zet er dan liever een andere externe reverb op. De echte spring in de grijze en blauwe hoor ik wisselende berichten over.
 
De echte spring in de grijze en blauwe hoor ik wisselende berichten over.
Ik heb de grijze, daar zit zo'n veer in en klinkt best aardig maar ik kan me voorstellen dat sommigen die een synth van een paar decennia oud beluisteren heel wat anders horen met zo'n oude veer er in dat zal schelen en de ene veer is de andere niet natuurlijk.
maar ik zet er dan liever een andere externe reverb op.
Kan me voorstellen want sommige digitale reverbs klinken echt heel goed, wat dat betreft is een ouderwetse veer niet altijd beter, het is ook maar net welk karakter je prefereert natuurlijk.
 
ik heb liever een matige spring dan een dsp.
zo is die in syntrx...mwa bijna slecht. maar wel belangrijk voor de tone.
feedback sound, drive, klein beetje verb ed.

Ik gebruik in mijn werk veel spring. heel veel.
 
De enige echte springverb die ik ooit had zat in de Roland Chorus (Space) Echo RE-501. Die vond ik wel mooi, alleen jammer dat je de tape niet uit kan schakelen als je alleen de spring verb wil gebruiken. Digitale spring verbs vind ik over het algemeen niet zo sterk, al zou ik nog eens een zooi IRs moeten testen die ik in Altiverb heb zitten.
 
Back
Top