SH-101 een kleurtje laten krijgen

BDeep

lijkt nergens op
Lid sinds
16 september 2002
Berichten
619
Locatie
Amsterdam
Ik heb dus een SH-101, en die doet het perfect, maar is niet wat je noemt nou in topconditie, en het leek mij wel wijs om hem dus eens op te leuken met een kleurtje, (knal)geel of zo. Maar ik heb totaal geen ervaring met dit soort dingen, en de vraag is dus hoe ik dit het beste aanpak. Welke lak? Hoe krijg ik er ooit weer lettertjes op? Of beter, kan ik ze behouden? Tips? Iemand?

btw. het is dus niet mijn bedoeling een nep-rode/blauwe te maken om vervolgens de zaak te flessen.
 
Tip? Laat je 101 gewoon zoals die is! Je kan em wel een ander kleurtje geven, maar hij zou nooit gaaf worden! Vriend van mij heeft voor de gein z'n sh-101 groen gemaakt! Ziet er leuk uit! Maar geef mij maar de ouwe vertrouwde Roland kleuren!
 
Baseman's eigen huis in puin
aflevering 4 - kunstof in kleur spuiten

Het is beste is dat je de synth helemaal uitmekaar draait zodat je alleen de te verven / spuiten delen over houd.
Zorg dat je de delen goed ontvet. kan met ammoniak.
Gebruik geen thinner of wasbenzine of iets dergelijks op kunstof hierbij heb je kans dat het kunstof oplost en krijg je dus allemaal rare doffe plekken op je behuizing
Haal bij de verfwinkel een kunstof primer, de kleur, en een blanke lak. Kies voor een goed merk zoals Motip. Neem geen hema spuitbussen of iets dergelijks want dit is vragen om ellende.
Zorg dat je een verwarmde ruimte heb die ook nog stofvrij is. Breng de primer in 3 dunne lagen aan. wacht tussen de lagen ongeveer 10 minuten.Als de primer droog is na een uur ongeveer kun je met de kleur beginnen. Ook hier geld weer dat je in dunne lagen moet spuiten beter 4 keer dun dan 1 keer te dik met als gevolg lopers en zwakke plekken in de laklaag.
Als alles goed in de verf zit. Lat je alles en dag drogen. En dan kun je met de belettering beginnen. Bij de electronica doehetzelf zaken zoals Conrad kun je kant en klare plak letters kopen.