SH-101 een kleurtje laten krijgen

BDeep

lijkt nergens op
Lid sinds
16 september 2002
Berichten
619
Locatie
Amsterdam
Ik heb dus een SH-101, en die doet het perfect, maar is niet wat je noemt nou in topconditie, en het leek mij wel wijs om hem dus eens op te leuken met een kleurtje, (knal)geel of zo. Maar ik heb totaal geen ervaring met dit soort dingen, en de vraag is dus hoe ik dit het beste aanpak. Welke lak? Hoe krijg ik er ooit weer lettertjes op? Of beter, kan ik ze behouden? Tips? Iemand?

btw. het is dus niet mijn bedoeling een nep-rode/blauwe te maken om vervolgens de zaak te flessen.
 
Tip? Laat je 101 gewoon zoals die is! Je kan em wel een ander kleurtje geven, maar hij zou nooit gaaf worden! Vriend van mij heeft voor de gein z'n sh-101 groen gemaakt! Ziet er leuk uit! Maar geef mij maar de ouwe vertrouwde Roland kleuren!
 
Baseman's eigen huis in puin
aflevering 4 - kunstof in kleur spuiten

Het is beste is dat je de synth helemaal uitmekaar draait zodat je alleen de te verven / spuiten delen over houd.
Zorg dat je de delen goed ontvet. kan met ammoniak.
Gebruik geen thinner of wasbenzine of iets dergelijks op kunstof hierbij heb je kans dat het kunstof oplost en krijg je dus allemaal rare doffe plekken op je behuizing
Haal bij de verfwinkel een kunstof primer, de kleur, en een blanke lak. Kies voor een goed merk zoals Motip. Neem geen hema spuitbussen of iets dergelijks want dit is vragen om ellende.
Zorg dat je een verwarmde ruimte heb die ook nog stofvrij is. Breng de primer in 3 dunne lagen aan. wacht tussen de lagen ongeveer 10 minuten.Als de primer droog is na een uur ongeveer kun je met de kleur beginnen. Ook hier geld weer dat je in dunne lagen moet spuiten beter 4 keer dun dan 1 keer te dik met als gevolg lopers en zwakke plekken in de laklaag.
Als alles goed in de verf zit. Lat je alles en dag drogen. En dan kun je met de belettering beginnen. Bij de electronica doehetzelf zaken zoals Conrad kun je kant en klare plak letters kopen.
Als de letters er op geplakt zijn spuit je alles in de blanke lak en ook hier geld weer beter 4 dun dan 1 keer......
De blanke zorgt voor een beschermingslaag over de letters en de kleur. Voor sommige kleursoorten zoals metallic / mica is blanke lak zelfs nodig om de juiste kleur te vekrijgen.

Als je nog nooit eerder zoiets gedaan hebt kun je beter eerst wat oefenen. spuit je telefoon of broodtrommel in een mooi kleurtje. En als je verf gaat kopen ga dan naar een een verfzaak of autolakken handel. Deze mensen kunnen je goed advies geven.
En als je het nu niet meer ziet zitten loop es bij een auto / motor spuiter naar binnen. Is iets duurder maar de kwaliteit is in de regel beter als dat jezelf met spuitbussen aan de gang gaat. Maar dan kun je niet meer tegen je maten zeggen dat je het zelf gemaakt hebt ;-)
 
he baseman! Heel erg bedankt voor alle info, das goed om te weten, een metallic kleurtje is ook wel een goed idee :D En ik had er ook nog niet aan gedacht omdat eventueel bij een spuiterij te laten doen, zal es informeren hoe duur zo'n grapje is, anders moet ik dat ding toch mee naar de schuur van mijn ouders sleuren (die niet stofvrij is) om het daar te doen, heb zelf er geen ruimte voor.

Ik vraag me alleen af of er geen manier is om ook streepjes en dergelijke erop te zetten, misschien met iets wat je uit kunt printen. Als ik daar nix fatsoenlijks voor vind doe ik het misschien wel helemaal niet.:erm:
 
ik zou het nooit doen een 101 over verven.Over die lettertjes
je ken hem in de kleur zetten en dan de lettertjes er op plakken en dan blankelak er over heen.Als je het doet krijg je
later altijd spijt !
 
Origineel geplaatst door marcuuu
ik zou het nooit doen een 101 over verven.Over die lettertjes
je ken hem in de kleur zetten en dan de lettertjes er op plakken en dan blankelak er over heen.Als je het doet krijg je
later altijd spijt !


Ik denk niet in m'n eentje!!!:okdan:
 
Origineel geplaatst door 6 trak
ermm... is het een vrouwlijke 101 en ook verlegen?
ga er naakt voor staan, mischien krijgt ze dan vanzelf een kleurje.. (word het toch een rode) :D

LOL! Ook al was het een vrouwelijke... ze is zo afgeragd dat ze nergens meer een kleurtje van krijgt ;)

maar goed, ik denk er nog over, tis inderdaad jammer dat je de tekentjes en dergelijke er niet terug op kunt krijgen.. moeilijk, moeilijk..:(
 
oh en Hema verf is helemaal niet zo klote hoor. Komt gewoon van Akzo/Sikkens vandaan. Misschien iets mindere kwaliteit, maar zeker goed genoeg.
 
Gaat er volgens mij meer omdat je goed advies krijgt welke verf je moet gebruiken, en denk dat je juist dat niet bij de hema krijgt...
 
Koop anders een 909! Veel sigaren roken, dan wordt ie vanzelf bruin/geel! whehehe!
 
en mijn tanden ook!

daarbij weet ik niet precies welk kleurtje grijs een 101 hoort te hebben, maar volgens mij is de mijne al wat bruinig zeg maar...:peukie:
 
Volgens mij kan er aan de kleur grijs weinig verkleuren?
Heb zelf een blauwe 101 gehad, en die verkleurde naar mijn mening helemaal niet!

Nou stond ik ook weer niet in 1982 in de winkel te popelen om te zien hoe de daadwerkelijke nieuwe kleur er uit zou moeten zien! haha! Maar voor mij is grijs/grijs en blauw/blauw!
 
Ik zei toch dati ie afgeragd was? Maar als ik verlijk met het batterijen vakje zeg maar, dan is dat een stuk lichter.
 
bdiep koop dan een fles glassex en maak hem er mee schoon dan heeft tie ook een andere kleur.En dan niet je bakkie er mee in zijken maar een doek en dan poetsen en test het als eerte op de achterkant.
 
ik zou oppassen met glassex. Vrij agressief spul is dat. Ik heb wel eens het rood en blauw van mijn juno-106 teruggevonden op het schoonmaakdoekje :(
 
wel eens gehoord van het schoonmaak goedje 'Turko'... heet echt zo... werkt heel goed bij het schoonmaken van plastic om oude kleur weer te voorschijn te halen. Een paar keer er over heen en met alcohol afnemen... is niet schadelijk voor mens en dier! :eureka:

verder zou ik, als er veel krassen opzitten, met een stukje polijst papier de zaak ff glad poetsen. daarna kun je de boel gaan sauzen met of zonder Hema verf. :peukie:
 
Wow, nuttige tips!

Nou glassex hielp niet,had ik geprobeerd, en toen chloor (ja dat lees je goed) daarmee ene hoop vuil wegghaal, en hij zag er daarmee al €75 beter uit, maar heb nog steeds de indruk dat hij wat verkleurd is, maar zla dat turko eens proberen ;)
ben alleen bang dat de belettering het dan niet zo goed meer houd ;)
 
Origineel geplaatst door BCA303
ik zou oppassen met glassex. Vrij agressief spul is dat. Ik heb wel eens het rood en blauw van mijn juno-106 teruggevonden op het schoonmaakdoekje :(

Hij heeft gelijk! Heb zelf aan de lijve ondervonden dat glassex niet het produkt is om synths mee onder handen te nemen!!!
 
Back
Top